Eva92 Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 (endret) Dere med søsken som har barn som også bor i nærheten av besteforeldre. Hvordan "fordeler" dere hjelp som pass osv? Rullering eller første mann til mølla med å spør? Dette er selvsagt om dere alle skal noe samtidig. Endret 3. februar 2023 av Eva92
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Hvis alle skal noe samtidig, samles de i ett hus. (Tre familier bor omtrent på samme sted i min manns familie, og barna er omtrent like gamle. To familier bor i nabobyer i min familie. Der er ikke barna like gamle, så der passer de eldste på de yngste.) Hvis ting mot formodning ikke skulle passe sammen, er det sikkert først til mølla. Jeg tror det gjevner seg ut på sikt. Anonymkode: d7f3b...c86
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Hvis vi skal noe samtidig som svoger og svigerinne så er de raskest til å spørre om pass. De har 2 barn på 3 og 5 år. Hvis de spør før oss så dropper jeg å spørre for de har mer enn nok med de 2. Da bruker jeg å bli hjemme mens mannen drar. Det har hendt at svigers har spurt om de skal passe barnet vårt og, men det er sjeldent. Det siste året så har svigers hatt barnet vårt på overnatting 2 ganger og de 2 andre barna har vært på overnatting 9 ganger. Når de 2 andre har vært der så ofte så spør ikke jeg da jeg tenker at svigers må nå ha frihelger for seg selv. Anonymkode: f8443...fde
Eva92 Skrevet 3. februar 2023 Forfatter #4 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis vi skal noe samtidig som svoger og svigerinne så er de raskest til å spørre om pass. De har 2 barn på 3 og 5 år. Hvis de spør før oss så dropper jeg å spørre for de har mer enn nok med de 2. Da bruker jeg å bli hjemme mens mannen drar. Det har hendt at svigers har spurt om de skal passe barnet vårt og, men det er sjeldent. Det siste året så har svigers hatt barnet vårt på overnatting 2 ganger og de 2 andre barna har vært på overnatting 9 ganger. Når de 2 andre har vært der så ofte så spør ikke jeg da jeg tenker at svigers må nå ha frihelger for seg selv. Anonymkode: f8443...fde Stort av deg og tenke det! Her er det vi som har to barn medan dei andre har eit. Slik tankegang har ikkje vert her! Her passer svigers ofte deira sitt barn, medan vi må slik som dokke, bytte på å finne på ting😊.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Eva92 skrev (1 time siden): Dere med søsken som har barn som også bor i nærheten av besteforeldre. Hvordan "fordeler" dere hjelp som pass osv? Rullering eller første mann til mølla med å spør? Dette er selvsagt om dere alle skal noe samtidig. Vi er de som alltid sitter uten pass. Da svigermor prioriterer å passe mormorbarna sine hele tiden. Selv om de har 4 besteforeldre på farsiden som passer og er mye tilstede og vi har ingen på min side. Så å rullere er vel lurt så alle får vært med besteforeldrene. Syns det er en uting og trist for barna som alltid blir utestengt! Enten det er av besteforeldrene selv eller de andre søskene som vil ha pass! Anonymkode: f6a67...23b
Eva92 Skrevet 3. februar 2023 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi er de som alltid sitter uten pass. Da svigermor prioriterer å passe mormorbarna sine hele tiden. Selv om de har 4 besteforeldre på farsiden som passer og er mye tilstede og vi har ingen på min side. Så å rullere er vel lurt så alle får vært med besteforeldrene. Syns det er en uting og trist for barna som alltid blir utestengt! Enten det er av besteforeldrene selv eller de andre søskene som vil ha pass! Anonymkode: f6a67...23b Kor godt å høyre at der er fleire som har det på same måten! Eg tenker for meg sjølv at der er viktig å hugse på slikt til ein sjølv eventuelt blir besteforeldre❤ 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis vi skal noe samtidig som svoger og svigerinne så er de raskest til å spørre om pass. De har 2 barn på 3 og 5 år. Hvis de spør før oss så dropper jeg å spørre for de har mer enn nok med de 2. Da bruker jeg å bli hjemme mens mannen drar. Det har hendt at svigers har spurt om de skal passe barnet vårt og, men det er sjeldent. Det siste året så har svigers hatt barnet vårt på overnatting 2 ganger og de 2 andre barna har vært på overnatting 9 ganger. Når de 2 andre har vært der så ofte så spør ikke jeg da jeg tenker at svigers må nå ha frihelger for seg selv. Anonymkode: f8443...fde Du sitter altså å holder regnskap? Å vite at de har hatt disse barna på overnatting nøyaktig ni ganger på 365 dager er rimelig spesifikt og spesielt 😵💫 Anonymkode: cb028...5b2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du sitter altså å holder regnskap? Å vite at de har hatt disse barna på overnatting nøyaktig ni ganger på 365 dager er rimelig spesifikt og spesielt 😵💫 Anonymkode: cb028...5b2 Men det er sant. Vi bor 200 meter unna svigers å vi bruker å være sammen med de når de har de andre barna på overnatting. Anonymkode: f8443...fde
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Eva92 skrev (2 timer siden): Kor godt å høyre at der er fleire som har det på same måten! Eg tenker for meg sjølv at der er viktig å hugse på slikt til ein sjølv eventuelt blir besteforeldre❤ Ja det har jeg tenkt på mange ganger. Viktig å ta seg tid til alle barnebarna sine. 😊 Anonymkode: f6a67...23b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå