AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Jeg er selv mørkeblond og hører til stadihet at kvinner liker best svart eller brunt hår på menn. Noen har det nesten som krav. Derfor prøver jeg å være litt strategisk i forhold til hvilke damer jeg blir i lag med. Da må det jo nesten bli svart, siden jeg uansett ikke bryr meg om hårfarge på det motsatte kjønn. Kvinner blir i dagens samfunn bombandert av underholdning fra USA, der helten alltid har svart eller mørkebrunt hår. Så har du den gamle klisjeen om at skurken er lyshåret og gjerne har negative karakteristikker (veldig rar f.eks. eller noe feil med han). Når damer ser slikt gang på gang, så fester det seg i hjernen som et kjennetegn. En fysisk karakteristikk minner dem om noe negativ, som igjen har en påvirkning på hvem de blir tiltrukket av. Anonymkode: c6e13...8d0 1
Gjest sokrat Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 (endret) Ja, hvorfor ikke. At kvinner blir påvirket av mediene er ganske sikkert. Det er også derfor bedrifter reklamerer mer til damer. Det er fordi det fungerer bedre enn når de reklamerer til menn. Menn er mer fastsatt slik de er, kvinner kan skyves i mange retninger. Endret 3. februar 2023 av sokrat
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Det er da en god del blonde helter? Til og med rødhårede (f.eks han i Outlander). Synes det er fint med mer mangfold. Synes egentlig at mange stereotypiske svart- og brunhårede filmhelter ser generiske og like ut. Bare se på filmer av type Hallmark, de fyrene er jo kliss like og fester seg ikke på minnet i det hele tatt. Bedre med noe særpreg så man kjenner dem igjen og ikke blir helt ansiktsblind. Uansett litt snodig om du mener at menn ikke ser etter akkurat det samme: et snevert utseendeideal. Kanskje hårfarge ikke veier tyngst, men det er da andre fysiske karakteristikker dere legger stor vekt på. Anonymkode: 9c5bf...a27 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Jeg elsker blonde menn!! Få deg heller bedre selvbilde, og gå etter den dama DU VIL ha. Anonymkode: 4cfab...6ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er da en god del blonde helter? Til og med rødhårede (f.eks han i Outlander). Synes det er fint med mer mangfold. Synes egentlig at mange stereotypiske svart- og brunhårede filmhelter ser generiske og like ut. Bare se på filmer av type Hallmark, de fyrene er jo kliss like og fester seg ikke på minnet i det hele tatt. Bedre med noe særpreg så man kjenner dem igjen og ikke blir helt ansiktsblind. Uansett litt snodig om du mener at menn ikke ser etter akkurat det samme: et snevert utseendeideal. Kanskje hårfarge ikke veier tyngst, men det er da andre fysiske karakteristikker dere legger stor vekt på. Anonymkode: 9c5bf...a27 Jeg opplever ikke at menn egentlig bryr seg om fargespekteret til kvinner. Det de er opptatt av er helsen og tegn på kvinnelighet. Slik som myke ansiktstrekk ol. Anonymkode: c6e13...8d0
Cyndaquil Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Jeg tror vi liker det vi ikke er selv ofte. “Opposites attracts” Jeg har brunt hår med grønnblå øyne. Jeg er i fra nord Norge og der er det stor overvekt av brunt og mørkt hår . så når jeg ser/så en blond eller mellomblond mann led blå eller grønne øyne ble jeg veldig tiltrukket 😍 og slo med ned med en sånn mann fra Østlandet. Jeg ble også litt ekstra glad når der viste seg at våre barn ble mellomblonde med blå øyne, fordi for meg er det veldig pent. vi bor på hjemplassen hans nå og jeg ser de fleste barna i barnehagen tim ungene er blond eller mellomblond. Slik er det ikke i nord
Rosakatt Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Prøv deg på de du er tiltrukket og har god kjemi med 😊 Jeg har lyserødt hår og har oftest falt for mørkt hår, men så er kanskje mørkt hår mest vanlig også? Finnes fine menn i alle farger. Liker man mannen, liker man håret, eller manglen på det, alt etter som Når det kommer til helter trodde jeg de som regel hadde lyst hår, og han mystiske eller slemmingen mørkt? Om de ikke har samme farge. Spesielt skallede menn har blitt skurke stemplet. Har ofte vært tiltrukket skurken i film, så vet ikke med teorien din. #Loke
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 Dere har selvsagt rett i at det er mye variasjon i hva folk liker. Men det kommer nok til å ligge i underbevisstheten min at det er en fordel for eventuelle sønner at jeg finner ei dame med svart eller mørkebrunt hår. Da blir jeg nok mer tiltrekt dem automatisk. Anonymkode: c6e13...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå