Gå til innhold

Hvordan finner jeg riktig fargenyanse på foundation / concealer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere bomkjøp der jeg har fått feil farge og konsistens.

Man er jo ikke like blek eller brun hele året, alt ettersom hvor mye ute i solen man er, og ender opp med feil farge.

Har fått litt hjelp fra ekspeditøren som gir meg en concealer som blir gul under øynene mine.

Har gitt opp og bruker kun maskara/solpudder/ lipgloss.

K 53

Anonymkode: d1d44...cd2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3 ulike nyanser, og blander etter hvilken sesong det er, om jeg har brukt selvbruning, og alt slik. Blander den også tynnere med litt olje for dagtid, tykkere på kveld. 

Om du med lys/rosa nordisk hud har fått noe med gul undertone er det jo elendig veiledning. Jeg varierer mellom å være NC og N. (kald mot nøytral). Enhver varm tone må jeg styre langt unna, også om sommeren. 

Anonymkode: 27f3f...e04

Skrevet

Prøving og feiling, og googling av swatches. Jeg har trent meg opp nå til å lett se hva som passer for meg og ikke, kommer med øving. Og så blander jeg mye produkter, hvis jeg har noe som er for lyst og noe som er for mørkt funker det stort sett å mikse. Så får jeg brukt produktene likevel, mindre som blir kastet. Og, spør om prøver fra parfymeriene før du forplikter deg til å kjøpe.

Anonymkode: e8168...c8e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Prøving og feiling, og googling av swatches. Jeg har trent meg opp nå til å lett se hva som passer for meg og ikke, kommer med øving. Og så blander jeg mye produkter, hvis jeg har noe som er for lyst og noe som er for mørkt funker det stort sett å mikse. Så får jeg brukt produktene likevel, mindre som blir kastet. Og, spør om prøver fra parfymeriene før du forplikter deg til å kjøpe.

Har parfymerier prøver?

Jeg har kjøpt på H&M, Cubus og Vita

Ts

Skrevet

Har aldri til dags dato aldri funnet en foundation i min hudtone.  Bruker det til daglig og er 49 år.    Blander som oftest to forskjellige for å få en tone som ligner.  Liker Loreal infallible.  Den dekker godt er er naturlig på huden. 

Anonymkode: e97ea...c30

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har parfymerier prøver?

Jeg har kjøpt på H&M, Cubus og Vita

Ts

Ja, jeg får ihvertfall med meg prøver når jeg spør om det både hos Kicks og Fredrik og Louisa. Ikke noe jeg gjør ofte, men spesielt på baseprodukter er det veldig nyttig å få prøvd produktene ordentlig før man bestemmer seg.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns det funker å sveipe litt foundation langs kjeven også gå ut i dagslys for å se om det oksiderer eller er feil undertone. Tester man i kinnene og lignende så kan antydning til rødhet gi et falskt resultat. Lysene inne på kjøpesentere og parfymerier er ikke optimalt for å bedømme om det er rett farge. Tror ikke du får tester på H&M, men Kicks og Fredrik og Louisa og lignende gir meg alltid prøver når jeg spør. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg får lysere hud vinterstid,men bruker samme foundationene gjennom hele året.

Blander litt foundation inn i fuktighetskremen for å få min farge🤗

• Nyttig 1
Skrevet

Bumper denne, skulle akkurat til å skrive om det samme :) Har fått så innmari stygg hud, så må lære meg sminke ;) 

Jeg leter altså etter både contour stick (eller annet som fungerer på samme måte) og en foundation som passer sammen med contouren... Prøvde på normal, men de lyse foundationene var så innmari gule? Også prøvde jeg på håndbaken, for er jo det man ser alle gjøre. Men så i speilet, og håndbaken min har en HELT annen farge enn ansiktet...  Så takker for tipset om å teste på kjeven :) 

Tar gjerne imot tips om ting å teste som passer vanlig lys nordisk hud uten å bli gult.. 

Anonymkode: 37d03...9bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bumper denne, skulle akkurat til å skrive om det samme :) Har fått så innmari stygg hud, så må lære meg sminke ;) 

Jeg leter altså etter både contour stick (eller annet som fungerer på samme måte) og en foundation som passer sammen med contouren... Prøvde på normal, men de lyse foundationene var så innmari gule? Også prøvde jeg på håndbaken, for er jo det man ser alle gjøre. Men så i speilet, og håndbaken min har en HELT annen farge enn ansiktet...  Så takker for tipset om å teste på kjeven :) 

Tar gjerne imot tips om ting å teste som passer vanlig lys nordisk hud uten å bli gult.. 

Anonymkode: 37d03...9bc

kalde toner/ rosa ,peach

Anonymkode: 31837...3d2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...