AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Noen her som har både emetofobi og barn? Hvordan takler dere det? Jeg har en baby som skal begynne i bhg til høsten og kjenner at jeg gruer meg så fælt at jeg nesten kunne funnet på å sagt opp jobben for å slippe all bhg smitten 😱 Skjønner jo at det ikke er til å unngå, og vet det kommer til å skje. Men hvordan unngå total panikk? Anonymkode: 3b00d...402
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Finnes jo behandling/terapi, så du kan jo forsøke det ihvertfall. Ville gjort det nå, for det er viktig å ikke få panikk når du må ta deg av barnet om det blir sykt. Det er en unntakstilstand hvor man bare må stå i det. Anonymkode: c0da3...892 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Jeg har det, og har to barn. Jeg har fra før graviditeten gjort det klart for mannen min at når det er snakk om oppkast, er det han som må gjøre jobben. Jeg får svært sjelden omgangssyken selv, og det samme gjelder barna mine. Når det har skjedd, dro jeg alene hjem til foreldrene mine og bodde der et par dager til det var over. Men i overgangsfasene, når jeg går og venter på om flere kan være smittet uten at de vet det, er det grusomt. Da sover jeg ikke, ligger bare og venter på at noen står opp midt på natta og kaster opp. Føler meg kvalm og dårlig selv også, av frykt for at jeg har fått det. Og prøver å jobbe overtid hver dag for å unngå å være hjemme så mye. Men jeg kan jo ikke la mannen min ta seg av barna i mange dager helt alene. Jeg har også fått lov av mannen min til å legge meg i kjelleren når ett av barna plutselig er blitt dårlig om natta. Slik at jeg ikke hører oppkastlydene, og skal ha en sjanse til å få sovet litt. Når mannen har følt seg dårlig, og ingen andre av oss, tar jeg med barna bort til besteforeldre og bor der til jeg vet at kysten er klar. Jepp, det er slitsomt men det går. Jeg gjør det meste knyttet til barna ellers, det er spesielt i omgangssyketider at mannen min stepper inn som sjefsforelder Anonymkode: da90d...c19
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Jeg har det og har tre barn.. min eldste hadde det kun to ganger så vidt jeg husker.. Mine to minste har hatt det hver år... Det er grusomt. Jeg har sluppet smitte da jeg bruker munnbind og hansker samt klorer ned huset hver kveld. Jeg sover i stua når de er syke for å høre de godt og bistå med bøtte. Det går bedre og bedre for hver gang ☺️ Anonymkode: 1e327...bc8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Ser ikke problemet? Tror ungen min har kastet opp tro ganger i sitt liv, nå er hun 10 år... Er da ikke sånn at alle barn spyr hele tiden? Du får be far ta seg av det om det skulle skje da. Eller hvis du er alenemor, ring en venn eller noen? naboen til nød? Jeg har ringt på hos naboen og bedt dem komme og redde meg fra en edderkopp (min fobi). Så reddet de meg og så lo vi litt av meg etterpå for jeg skjønner jo at det er litt sært. Anonymkode: 53825...9af
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser ikke problemet? Tror ungen min har kastet opp tro ganger i sitt liv, nå er hun 10 år... Er da ikke sånn at alle barn spyr hele tiden? Du får be far ta seg av det om det skulle skje da. Eller hvis du er alenemor, ring en venn eller noen? naboen til nød? Jeg har ringt på hos naboen og bedt dem komme og redde meg fra en edderkopp (min fobi). Så reddet de meg og så lo vi litt av meg etterpå for jeg skjønner jo at det er litt sært. Anonymkode: 53825...9af Da har du jo vært heldig, ikke unormalt med ofte omgangssyke i spesielt barnehagealder.. bilsyke er jo heller ikke uvanlig. Og nei man ringer selvfølgelig ikke naboen om ungen kaster opp 😅 det er kjempesmitssomt og ikke akkurat en delikat jobb! Det må man som forelder klare å takle selv altså. Anonymkode: c0da3...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå