Gå til innhold

estimert ventetid hos Nav for tilbakebetaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble trukket for mye i skatt denne måneden grunnet feil skatteprosent på skattekort. Fikk beskjed fra NAV om at det som ble for mye trukket vil bli tilbakebetalt innen 10 dager, men noen som har opplevd noe av det samme, og får det fortere? Er litt krise. 

Anonymkode: ca26e...38f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrevet

Fra staten kan du ikke forvente personbehandling, du er kun ett utskudd av kapital og fortjeneste. Du føler deg ikke som et menneske ved å ha kontakt med Arbeids - og velferdsforvaltninga. 

Jeg  anbefaler den norske befolkningen ikke lenger si NAV, men bruke uttrykket for hva det egentlig er. For staten har misbrukt mange mennesker i Norge, og kommer til å fortsette å gjøre det. 

Anonymkode: 425ea...6cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fra staten kan du ikke forvente personbehandling, du er kun ett utskudd av kapital og fortjeneste. Du føler deg ikke som et menneske ved å ha kontakt med Arbeids - og velferdsforvaltninga. 

Jeg  anbefaler den norske befolkningen ikke lenger si NAV, men bruke uttrykket for hva det egentlig er. For staten har misbrukt mange mennesker i Norge, og kommer til å fortsette å gjøre det. 

Anonymkode: 425ea...6cc

Hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Ingen som vet ??

Skrevet

Jeg trodde ikke du ville få det igjen. 

Jeg opplevde det samme og svaret jeg fikk var "Beklager at det skjedde, men det er ingenting vi kan gjøre nå, vi skal rette det opp til neste gang. Du får i hvert fall igjen på skatten neste år."

Anonymkode: 390cf...1df

Skrevet

Har nav trukke mer enn det står på skattekortet, eller har du selv glemt å endre det?

Trodde man selv er ansvarlig for skattekortet. Du kan jo sette en lavere skatteprosent selv før neste utbetaling og justere det opp igjen etterpå.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg opplevde det samme og svaret jeg fikk var "Beklager at det skjedde, men det er ingenting vi kan gjøre nå, vi skal rette det opp til neste gang. Du får i hvert fall igjen på skatten neste år."

Du må endre skattekort og sende skriftlig beskjed hvor du ber om å få for mye betalt skatt tilbake. Det kommer an på når du gir beskjed om det går.

Anonymkode: a5388...4c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ringte til Nav i dag, og da fikk jeg beskjed om at det som ble for mye trukket ville bli tilbakebetalt til meg, men at det kan ta noe tid hos økonomiavdelingen deres, så det kan ta opptil 10 dager før man får det. 

Skrevet
Blizz1 skrev (2 timer siden):

Har nav trukke mer enn det står på skattekortet, eller har du selv glemt å endre det?

Trodde man selv er ansvarlig for skattekortet. Du kan jo sette en lavere skatteprosent selv før neste utbetaling og justere det opp igjen etterpå.

Jeg glemte å endre det. Jeg trodde det også siden mange her påsto det, men de betaler tilbake. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må endre skattekort og sende skriftlig beskjed hvor du ber om å få for mye betalt skatt tilbake. Det kommer an på når du gir beskjed om det går.

Anonymkode: a5388...4c1

Måtte ikke sende noen skriftlig beskjed. Ringte inn og beskjeden gikk muntlig. Fikk beskjed om at det ville ta opptil 10 dager, men lurer bare på om noen har vært i samme situasjon der de har fått pengene før det har gått 10 dager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Måtte ikke sende noen skriftlig beskjed. Ringte inn og beskjeden gikk muntlig. Fikk beskjed om at det ville ta opptil 10 dager, men lurer bare på om noen har vært i samme situasjon der de har fått pengene før det har gått 10 dager. 

Så det har ikke gått 10 dager ennå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

NAV overfører skattepenger til Skatteetaten hver andre måned. Om skattepengene allerede er sendt av NAV, kan ikke NAV betale tilbake. Man får tilbakebetalt dersom NAV ennå ikke har sendt pengene til Skatteetaten om man først endrer skattekortet sitt, og så kontakter NAV om det.

Anonymkode: f5d8e...180

• Liker 1
Skrevet

Det pleier å gå raskere ts. De er ganske raske på økonomiavdelingen til nav. Tipper du har de etter 3-4 dager.

Anonymkode: 822b7...e2f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blizz1 skrev (På 3.2.2023 den 22.43):

Så det har ikke gått 10 dager ennå?

Nope

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...