AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 På samme måte som man får hos tannlegen 😔 Anonymkode: 82ece...2b9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Nei, hvorfor det? Det er jo ikke sånn at man skal til fastlegen for en sjekk en gang i året, som til tannlegen. Der er det nok å komme dersom det er noe galt. Anonymkode: e48a1...3ad 8 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Nei, fastlegen bryr seg ikke. De ønsker å bli oppsøkt minst mulig. De har ikke kapasitet til å ta seg av pasientene sine. Anonymkode: 71212...1bc 10 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Man går jo ikke til kontroll hos en fastlege på samme måte som hos en tannlege (så kan man jo diskutere om dette gjerne er noe som burde være mulig, men vil ikke tro at helsesystemet har ressurser til dette slik det er nå i alle fall). Så dersom man ikke har noe man ønsker å ta opp med legen, er det jo gjerne ikke behov for å gå. Har i alle fall aldri opplevd å få tilbakemelding om at det var lenge siden jeg hadde vært der.. Anonymkode: 25531...3d2 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Nei, du er jo en ypperlig listepasient. Fastlegen får sin faste sum for deg og du opptar ingen tid fra han/hun. Det er jo ikke vanlig å få tilsnakk av tannlegen heller, da hadde jeg byttet tannlege. Det er tross alt maange tannleger, greit å ha en som oppfører seg som folk. Anonymkode: 6de74...874 4 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): På samme måte som man får hos tannlegen 😔 Anonymkode: 82ece...2b9 Får du tilsnakk hos tannlegen?? Anonymkode: a0adc...a02
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Har da aldri fått kommentarer fra tannlegen. Kunne forsåvidt se for meg at jeg fikk "tilsnakk" fra fastlegen siden jeg har et par sykdommer som krever som minimum en fast årskontroll, men det ville vært av den spøkefullevarianten, vi har tross alt møttes jevnlig i ca 15 år. Anonymkode: 143f4...234
Kalevala Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Verken tannlege eller fastlege bør gi tilsnakk hvis de ønsker at pasientene skal komme til dem når det er nødvendig. 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Nei. Jeg er nesten aldri hos lege, og der er jo fordi jeg sjelden er syk. Et ko mye mer kritikkverdig å bruke lengens tid unødig Anonymkode: 15760...148
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Haha, jeg var hos fastlegen idag, og han sa faktisk følgende: Jøss, her er det jo ikkeno i journalen, har du ikke tatt noen blodprøver en gang? Med et smil altså... Hører med til historien at jeg byttet fastlege i 2019, og av åpenbare årsaker har man ikke løpt ned legekontorer de siste par åra, så der var det lite info og hente... Så nå bestilte han prøver på alt som tenkes kan, skikkelig grundig type der altså...😆 Anonymkode: 842fe...7a5
Andro Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 Nei, hvorfor skulle man få tilsnakk for å være frisk?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Tannlegen gir deg tilsnakk bare fordi han/hun vil tjene mer penger. Anonymkode: 14a1e...b07
Gjest theTitanic Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På samme måte som man får hos tannlegen 😔 Anonymkode: 82ece...2b9 Om du så aldri går dit vil de bare være glad til. En gammel tante ble syk og havnet på sykehus. De lette og lette etter journalen hennes men fant ingen. Hun hadde nemlig ikke vært hos en lege på 50 år. Og ingen hadde innkalt henne heller.
Bombasi Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 Nei, tvert imot så er det en bra ting både for deg og fastlegen at du ikke trenger å komme ofte. Og fastlegen har nok å gjøre, så vedkommende savner deg nok ikke.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 Om noen sier til deg "du skulle kommet oftere" så gjør jo ikke det noe? Det er ikke farlig. Da svarer du bare, å ja. Ferdig med det. Anonymkode: c27c6...5b3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 Det kommer jo an på situasjonen da. Jeg får tilsnakk om å komme oftere om jeg ikke har tatt blodprøver eller somatisk sjekk på en liten stund. Er du frisk og rask derimot og ikke har noen grunn til at du egentlig skulle vært der ofte får du jo så klart ikke noe tilsnakk eller lignende for det. Man går jo til legen om man er syk eller ved mistanke om sykdom eller om man må ordne noe praktisk feks (feks en legeerklæring). Anonymkode: 444eb...60a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 Kommer jo an på da. Hvis man er kronisk syk enten psykisk eller fysisk (eller begge deler) og fastlegen har en stor rolle i behandlingen ens. Hvis man er der regelmessig og plutselig slutter å møte opp så hen ikke vet hvordan tilstanden din er og blir bekymret/kompliserer jobben hens så kan du jo få litt «tilsnakk» ja. Skjedd med meg mange ganger. Men i utgangspunktet går men vel bare dit når det trengs? Anonymkode: 5bf46...66e 1 1
Mezzosoprena Skrevet 3. februar 2023 #18 Skrevet 3. februar 2023 Selvfølgelig ikke. Men lege gir nok beskjed om at det er lite lurt hvis man har en sykdom som krever oppfølging.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #19 Skrevet 3. februar 2023 Nei. De kaller deg inn dersom det er nødvendig. Det gjør i hvert fall min, en svært sjelden gang. Anonymkode: e1671...c72
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #20 Skrevet 3. februar 2023 Må legge til at jeg blir svært lettet når det bare gjelder den kroniske sykdommen min (som jeg har hatt hele livet og ikke tenker over) og ikke celleprøve.😂 Anonymkode: e1671...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå