AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Jeg får ikke helseforsikring (kritisk sykdom) før det er 10 år siden jeg oppsøkte lege fordi jeg selv syns jeg drakk for mye. Endte med at jeg kuttet ut drikkingen etter to besøk hos legen, men svarte ærlig på dette og får nå ikke forsikring for om 6 år… Har prøvd hos andre selskaper men de bruker ofte samme forsikringsregister til å sjekke om kundene har fått avslag før. Leste at noen selskaper innimellom har kampanjer hvor man kan tegne forsikring uten helseattest, til en litt dyrere pris. Storebrand hadde dette i høst men det fikk jeg ikke med meg. Er det noen som vet hvilke firmaer som pleier å ha dette og eventuelt når? Anonymkode: 8d3a7...320
Gjest theTitanic Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 At en forsikring gis uten helseattest betyr antageligvis ikke at den er uten forbehold. Sjekk vilkårene om du finner en slik forsikring så du ikke betaler i årevis for en forsikring som knapt dekker noe. En livsforsikring er feks i to deler: ufør og dødsfall. Dødsfallforsikring kan nesten alle få. Uføreforsikring tar forbehold om helsehistorikken din. Viktigheten av at journalnotater er riktige er ganske stor i forsikringsøyemed.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 theTitanic skrev (4 minutter siden): At en forsikring gis uten helseattest betyr antageligvis ikke at den er uten forbehold. Sjekk vilkårene om du finner en slik forsikring så du ikke betaler i årevis for en forsikring som knapt dekker noe. En livsforsikring er feks i to deler: ufør og dødsfall. Dødsfallforsikring kan nesten alle få. Uføreforsikring tar forbehold om helsehistorikken din. Viktigheten av at journalnotater er riktige er ganske stor i forsikringsøyemed. Jeg har ulykkesforsikring allerede, ønsker ikke uføreforsikring, kun alvorlig/kritisk sykdomforsikringen. Anonymkode: 8d3a7...320
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ulykkesforsikring allerede, ønsker ikke uføreforsikring, kun alvorlig/kritisk sykdomforsikringen. Anonymkode: 8d3a7...320 Sjekk hva du kan få gjennom fagforeningen din - ofte er de uten helseattest men dåg lavere og med forbehold knyttet opp til arbeidet, nedtrapping o.l. Anonymkode: d77df...263
Gjest theTitanic Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Jeg har ikke svaret på spørsmålet ditt, men tittet kjapt over vilkårene og jammen hadde denne forsikringen få dekningsområder og mange unntak. Får man utbetaling fra den er man i en tilstand der penger er ens minste problem. Ville du brukt penger på dette når du i tillegg får enda flere forbehold. Det ville ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 theTitanic skrev (2 timer siden): Jeg har ikke svaret på spørsmålet ditt, men tittet kjapt over vilkårene og jammen hadde denne forsikringen få dekningsområder og mange unntak. Får man utbetaling fra den er man i en tilstand der penger er ens minste problem. Ville du brukt penger på dette når du i tillegg får enda flere forbehold. Det ville ikke jeg. Vil helst ha noen å velge mellom, derfor jeg lurer på om noen vet om når ulike selskap pleier å ha disse kampanjene Anonymkode: 8d3a7...320
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Kampanjer uten helseattest? Etter 10 år med jobb innen bank og forsikring har jeg aldri hørt om det utenom kollektive bedriftsavtaler. Ville ikke holdt pusten. Anonymkode: 80641...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kampanjer uten helseattest? Etter 10 år med jobb innen bank og forsikring har jeg aldri hørt om det utenom kollektive bedriftsavtaler. Ville ikke holdt pusten. Anonymkode: 80641...6a3 Storebrand hadde for ikke lenge siden, for nye kunder Anonymkode: 8d3a7...320
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Storebrand hadde for ikke lenge siden, for nye kunder Anonymkode: 8d3a7...320 Er du sikker på det ikke var for folk som allerede har helseforsikring i et annet selskap? Anonymkode: 44207...29b 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Har heller aldri hørt om dette. Da gjelder det i så fall kun dersom du allerede har en eksisterende tilsvarende forsikring, eller har en kollektiv ordning gjennom fagforening eller arbeidsgiver. Høres dog litt merkelig ut at du ikke får en alvorlig sykdom-forsikring kun pga et potensielt vanskelig forhold til alkohol for ti år siden. Her hadde jeg nok forsøkt å søke i flere selskaper og skrevet det samme i søknaden til de andre. Kanskje gjøres det litt forskjellige vurderinger mellom selskapene. Man har dessuten kun nødt til å oppgi helseopplysninger for maksimalt ti år tilbake i tid, så hvis du ikke får forsikring på samme grunnlag igjen i et annet selskap, kan du jo søke på nytt om et år. Man kan også legge ved uttalelse. Anonymkode: 75112...ec0
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #11 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 22.24): Storebrand hadde for ikke lenge siden, for nye kunder Anonymkode: 8d3a7...320 Da tenker jeg at denne forsikringen har mange forbehold og / eller er useriøs Anonymkode: eab76...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #12 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 14.55): Jeg har ulykkesforsikring allerede, ønsker ikke uføreforsikring, kun alvorlig/kritisk sykdomforsikringen. Anonymkode: 8d3a7...320 Ulykke og uføre er jo to forskjellige forsikringer Anonymkode: eab76...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #13 Skrevet 8. desember 2023 Er veldig ofte vanskelig å få en del forsikring pga forskjellige ting hvis en har diagnoser osv. Ser bare her i huset jeg får ikke pga bilulykke, gubben får ikke pga arbeidsulykke, guttungen fikk ikke fordi han har dysleksi . Prøvd mange og fått avslag. Kun ulykke. Jenta i huset var svigerfar å tegnet før ho kom til verden. Og der er vi glad for, siden ho ble syk so. 3 årint. Fått klar beskjed at vi må aldri si opp forsikringen, når ho blir 25 år går den over til livsforsikring og gjeldsforsikring ved ufør, uten å måtte levere inn noe nye papirer. Anonymkode: 7f307...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå