Gå til innhold

Gratulere niese som aldri takker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er voksen og verken hennes far eller mor liker meg. Far har aldri likt meg. Mor kommer jeg overens med på et mer formelt plan, litt bedre i perioder, og har en bra periode nå. 

Ga penger til min niese når hun studerte. Fikk takk da. Det er noen år siden, og jeg har sluttet gi gaver. De to siste årene har jeg bare sendt en sms og gratulert med dagen, men ikke fått takk. 

Hva ville dere gjort? Sendt sms eller ikke? 

Anonymkode: f9604...083

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men når min niese var liten var jeg fin å ha som barnevakt. 

ts

Skrevet

Hadde ikke giddet bry meg.

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg sluttet å sende melding. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis man ikke viser takknemmelighet, så fortjener man heller ingen oppmerksomhet.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

.................

Hva ville dere gjort? Sendt sms eller ikke? 

En SMS er gratis og gir deg sjansen til å være et bedre menneske.

• Liker 23
Skrevet

Tror jeg hadde sluttet sende sms om jeg aldri fikk noe respons 

• Liker 1
Skrevet
Whistler skrev (30 minutter siden):

Dette. Koster deg lite å sende. Hva med å inkludere et spørsmål for å se om hun svarer? «Hvordan går det med deg for tiden?». Treffes dere ellers? Er du sikker du har riktig nr?

Anonymkode: d2c77...87d

• Liker 5
Skrevet
Whistler skrev (30 minutter siden):

Jo, men kan jo late som jeg har glemt dagen. Har bare ett tantebarn så det virker rart. Men så kommer jeg til å gå og vente på å få takk på sms, og så får jeg ikke det, og så vil jeg føle meg oversett.

Magika_fra_Fyll skrev (19 minutter siden):

Tror jeg hadde sluttet sende sms om jeg aldri fikk noe respons 

Det tenker jeg også. Kanskje en sms fra slemme tante bare vil irritere henne. Hun er påvirket av sine foreldre, og det kan ikke jeg gjøre noe med. 

ts

Skrevet
Whistler skrev (34 minutter siden):

Enig. 

Anonymkode: b2c69...162

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette. Koster deg lite å sende. Hva med å inkludere et spørsmål for å se om hun svarer? «Hvordan går det med deg for tiden?». Treffes dere ellers? Er du sikker du har riktig nr?

Anonymkode: d2c77...87d

Har riktig nummer. Det har jeg sjekket med våre foreldre.

Vi treffes ikke ellers. Tror det er to eller tre år siden sist selv om vi ikke bor så langt fra hverandre. Da var det hyggelig, og det kan være hun bare glemmer å takke. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, men kan jo late som jeg har glemt dagen. Har bare ett tantebarn så det virker rart. Men så kommer jeg til å gå og vente på å få takk på sms, og så får jeg ikke det, og så vil jeg føle meg oversett.

.......................

ts

Som sagt.  Du har sjansen til å være det beste mennesket.

• Liker 3
Skrevet
Whistler skrev (2 minutter siden):

Som sagt.  Du har sjansen til å være det beste mennesket.

Jo, innerst inne vet jeg vel at du har rett. 

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har riktig nummer. Det har jeg sjekket med våre foreldre.

Vi treffes ikke ellers. Tror det er to eller tre år siden sist selv om vi ikke bor så langt fra hverandre. Da var det hyggelig, og det kan være hun bare glemmer å takke. 

ts

Eller det kan være at det renner inn med meldinger, og at hun ikke klarer holde oversikten over hvem hun takker og ei, eller at hun rett og seltt ikke tenker over at det er noe å takke for. Dagens Ungdom har ikke de samme skikk-og-bruk-reglene som de i førti-femti-årene har. 

Jeg ville sendt en gratulasjon. Jeg gratulerer ikke folk for å få et takk. 

Anonymkode: 14d94...d44

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller det kan være at det renner inn med meldinger, og at hun ikke klarer holde oversikten over hvem hun takker og ei, eller at hun rett og seltt ikke tenker over at det er noe å takke for. Dagens Ungdom har ikke de samme skikk-og-bruk-reglene som de i førti-femti-årene har. 

Jeg ville sendt en gratulasjon. Jeg gratulerer ikke folk for å få et takk. 

Anonymkode: 14d94...d44

Da følger jeg rådene deres om å gratulere. Hun er litt distre av seg så det er sagt. 

ts

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er hèlt fair om man ikke ønsker å sende. Men hadde jeg kjent på litt tvil, hadde jeg landet på å gjøre det. Gir en bedre følelse, alt i alt. 

Endret av Tradegy
  • Hjerte 1
Skrevet

Det koster så lite å sende en gratulasjonsmelding. Du er voksen (ja, du det er hun også, men du er mer voksen) og jeg hadde i alle fall kjent på at jeg vil gjøre mitt for å være i livet hennes og være hyggelig og om hun ikke vil takke så er det ikke mitt problem. Jeg ville ønsket å være "the bigger man" og ikke bli barnslig.

Anonymkode: 8ee8b...4e0

• Liker 2
Skrevet
Whistler skrev (1 time siden):

Tror neppe niesen til ts får en bedre dag om en tante hun ikke har kontakt med gratulerer. 

Anonymkode: 533f3...5b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror neppe niesen til ts får en bedre dag om en tante hun ikke har kontakt med gratulerer. 

Anonymkode: 533f3...5b6

Nei, men tanten er et bedre menneske.

• Liker 2
Skrevet

hun er voksen skriver du. Som noen skriver vil du være et godt menneske og vie at du husker dagen, så send melding. Men høres ut som om det går helt fint å la vær og.

Anonymkode: 65abf...6c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...