AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Del Skrevet 3. februar 2023 Eller bare tull? Varm te med ingefær og sitron. Funker det bittelitt? Eller ren svada? Anonymkode: c44de...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 3. februar 2023 #2 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg har prøvd, hjalp ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg synes det hjelper veldig. Lager te av en god del fersk ingefær som jeg hakker/river og heller kokende vann over. Tar også en god dæsj honning og masse ferskpresset sitronsaft i. Fikk det servert av en venninne av moren min da jeg var yngre og var kjempeforkjøla og hostet til jeg omtrent spydde. Det tok vekk mye av hosten, og siden har jeg sverget til det Anonymkode: f86b0...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det hjelper veldig. Lager te av en god del fersk ingefær som jeg hakker/river og heller kokende vann over. Tar også en god dæsj honning og masse ferskpresset sitronsaft i. Fikk det servert av en venninne av moren min da jeg var yngre og var kjempeforkjøla og hostet til jeg omtrent spydde. Det tok vekk mye av hosten, og siden har jeg sverget til det Anonymkode: f86b0...9a4 Takk! Tenker det ikke kan skade 🤗 Men tror du ingefær-te kan funke? Eller må det kanskje være ferskpresset ingefær? Anonymkode: c44de...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Del Skrevet 3. februar 2023 Drakk ingefærte hver dag, spiste mye løk og mat med c-vitamin. Hosten var kraftig og varte i 4 uker. MEN det kan selvfølgelig hende at hosten hadde vært enda verre dersom jeg ikke var bevisst på kostholdet. Vanskelig å si om det hadde effekt. Uansett verdt et forsøk synes jeg Anonymkode: b9f7b...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Drakk ingefærte hver dag, spiste mye løk og mat med c-vitamin. Hosten var kraftig og varte i 4 uker. MEN det kan selvfølgelig hende at hosten hadde vært enda verre dersom jeg ikke var bevisst på kostholdet. Vanskelig å si om det hadde effekt. Uansett verdt et forsøk synes jeg Anonymkode: b9f7b...a56 Hva var årsaken til hosten? Anonymkode: c44de...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk! Tenker det ikke kan skade 🤗 Men tror du ingefær-te kan funke? Eller må det kanskje være ferskpresset ingefær? Anonymkode: c44de...52c Vet ikke 🤔 Skader jo ikke å prøve begge deler, men jeg har kun erfaring med fersk ingefær 😊 Anonymkode: f86b0...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Del Skrevet 3. februar 2023 Syns ikke ingefær-te hjelper mot hoste, men det ER veldig bra for kroppen. Det som hjelper mot hoste derimot, er timian-te og god kvalitets honning oppi (lyng, skogs). Flere kopper om dagen. Anonymkode: dc359...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg tror varm drikke lindrer hoste i varierende grad, tror ikke det har så mye å si akkurat hva man drikker. (Kanskje bortsett fra melk hvis man har slimhoste, det tror jeg er en dårlig idé.) Anonymkode: 841c3...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Del Skrevet 3. februar 2023 Det hjelper mot influensa og forkjølelse, men om det hjelper spesifikt mot hoste vet jeg ikke. Anonymkode: 8a590...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Syns ikke ingefær-te hjelper mot hoste, men det ER veldig bra for kroppen. Det som hjelper mot hoste derimot, er timian-te og god kvalitets honning oppi (lyng, skogs). Flere kopper om dagen. Anonymkode: dc359...caa Ja timian-teen er effektiv. Den er best om man lager den på fersk urt. Anonymkode: 8a590...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk! Tenker det ikke kan skade 🤗 Men tror du ingefær-te kan funke? Eller må det kanskje være ferskpresset ingefær? Anonymkode: c44de...52c Ferskpresset er best, og da får du kontrollert hva som er i den også. Men Yogi te har en ingefær-te uten dritt i, om du vil ha ferdige teposer. Anonymkode: 8a590...c4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #13 Del Skrevet 3. februar 2023 Ja, det funker fordi all væske er med å vanne ut slim og smøre i halsen. Tynnere slim = mindre hoste. Fuktig slimhinner = mindre irritasjon = mindre tørrhoste. Alt væsje vil hjelpe, men noen væsker er bedre enn andre. Feks olivenolje smører mest, kullsyre kan være irriterende. Liker du te så drikker du te. Anonymkode: 4da6e...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Del Skrevet 3. februar 2023 Det som har en smule vitenskapelig evidens for virkning, er rosmarin-te. Rosmarin inneholder blant annet et stoff som heter karnosinsyre. Stoffet er, etter det jeg forstår, et hyperaktivt antioksidant, som renser cellereseptorer, slik at immunceller funker mer effektivt. Og så er rosmarin-te godt, i motsetning til ingefær-te med sitron. Etter at jeg leste om det, serverte jeg rosmarin-te til kjerriga da hun holdt på å hoste på seg ribbeinsbrudd etter en runde med covid tidligere i vinter. Hos henne var hosten borte neste morran. Anonymkode: 04363...daf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 3. februar 2023 #15 Del Skrevet 3. februar 2023 Ingefær kan virke avslappende på muskulaturen, honning og sitron styrker immunforsvaret 👍Som nevnt før her: godt med inntak av væske gjør slimmet tynnere og dermed mindre irriterende hoste og irriterte slimhinner💓 Jeg ville heller brukt fersk, revet ingefær, sitron og honning og hatt det i en smoothie👍 Men varmen fra te er så lindrende godt og bringer litt varme og omsorg i en liten varm kopp liksom 🤩 Jeg blir aldri lei av søt te😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva var årsaken til hosten? Anonymkode: c44de...52c Det startet med en kraftig forkjølelse. Hosten ble etter hvert veldig kraftig og vond. Mulig det var bronkitt? Tok lang tid før jeg ble frisk Anonymkode: b9f7b...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå