AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Jeg er en mann på snart 40, gift og har to barn i skolealder. Prøver å være en så god ektemann og far som mulig. Følger opp barna med fritidsaktiviteter og lekser, bidrar til husholdningen økonomisk så godt jeg kan(selv om kona tjener mest), men kan også bli flinkere på en del ting, og da spesielt husarbeid. Jeg kunne nok også gått ned noen kilo Har hatt bruker her på KG i 3 år nå, og har lagt merke til mange tråder hvor menn klager over at de ikke får seg kjæreste. Dette er tilsynelatende snille, omsorgsfulle menn med alt på stell når det gjelder jobb, økonomi, mental og psykisk helse, holder seg i god form osv osv. Har samtidig lagt merke til at det er svært mange tråder her inne fra kvinner som klager på mennene sine. Alt fra at han er lat og ikke bidrar med husarbeid, at han sitter og gamer og ikke vil gjøre noe sammen, at han er sinna, at han drikker for mye, at han jobber for mye så alt faller på kvinnen, at han ikke er engasjert i barna osv. Hva kommer det av at slike udugelige menn får seg kjæreste og familie, mens tilsynelatende oppegående menn med alt på stell sliter på datingmarkedet? Anonymkode: 8e7e6...473 1
aksase Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Det er nok ofte sånn at vi menn gjør oss til og skjerper oss for å få oss kjæreste. Vi fremstår som oppofrende og romantiske og gjør alle de tingene som vi vet damene liker. Når først kjæresten er i boks, og i hus, og hverdagen kommer, slapper vi av og blir mer late og mer egoistiske fordi vi er ferdige med "jakten". 🙂 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Mistenker det er de samme mennene, men at vi ser saken fra to forskjellige ståsted. Xen syntes også han var så snill, hjalp til så mye og var rett og slett mye bedre enn de fleste menn på hjemmefronten. Likevel oppfattet jeg han som en sur og negativ fyr som aldri ville noe annet enn å glo på tv og fotball. Han kjeftet mye og klaget enda mer. Gjorde kanskje 1/4 av husarbeidet, men tok æren for 3/4. Han skryter fortsatt over hvor uendelig flott han er til meg og alle som vil høre, men sannheten er at han er bare en helt vanlig mann. Ikke at det er noe galt i det altså. Anonymkode: 41c1c...ceb 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er en mann på snart 40, gift og har to barn i skolealder. Prøver å være en så god ektemann og far som mulig. Følger opp barna med fritidsaktiviteter og lekser, bidrar til husholdningen økonomisk så godt jeg kan(selv om kona tjener mest), men kan også bli flinkere på en del ting, og da spesielt husarbeid. Jeg kunne nok også gått ned noen kilo Har hatt bruker her på KG i 3 år nå, og har lagt merke til mange tråder hvor menn klager over at de ikke får seg kjæreste. Dette er tilsynelatende snille, omsorgsfulle menn med alt på stell når det gjelder jobb, økonomi, mental og psykisk helse, holder seg i god form osv osv. Har samtidig lagt merke til at det er svært mange tråder her inne fra kvinner som klager på mennene sine. Alt fra at han er lat og ikke bidrar med husarbeid, at han sitter og gamer og ikke vil gjøre noe sammen, at han er sinna, at han drikker for mye, at han jobber for mye så alt faller på kvinnen, at han ikke er engasjert i barna osv. Hva kommer det av at slike udugelige menn får seg kjæreste og familie, mens tilsynelatende oppegående menn med alt på stell sliter på datingmarkedet? Anonymkode: 8e7e6...473 Dette er som regel menn som ikke aner hvordan de er som kjærester. Da er det lett å leke martyr på vegne av kjærlighet; hvis bare noen ga ham en sjanse, så har han så mye kjærlighet å gi. Og hvilken pappa han kan bli! Så enkelt er det ikke. En del av disse mennene har lite sosial erfaring, vet ikke hvordan de skal føte seg i en konflikt. Og kanskje snakker vi til dels om de samme mennene, et par år seinere. Etter at de fikk en sjanse. Anonymkode: e24ef...4c0 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Hva kommer det av at du er interessert i dette temaet, har du ikke nok med kone, barn og selvutvikling selv? Må jo vært ti år siden du var på datingmarkedet. Spør kona di da vel, hva hun tror? Andre venner og venninner, søsken, single og etablerte kompiser? Du vet jo hvordan du møtte din kone, og hva som førte dere sammen, det var vel at akkurat dere to ble kjærester, neppe at du "hadde alt på stell", eller dere slet på markedet og tok det første og beste dere fikk tak i. Men tror et nøkkelord her er "tilsynelatende". Damene som klager her har åpenbart grunner til å klage. Det er utrolig at de har blitt sammen med de typene i utgangspunktet. Det er midlertid ikke en motsetning med tanke på at mange menn sliter med å få seg kjærester (og hallo, det gjelder jo tilsvarednde antall kvinner). Klagetrådene her er jo gode grunner til hvorfor det er slik. Anonymkode: f34e4...a26 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva kommer det av at du er interessert i dette temaet, har du ikke nok med kone, barn og selvutvikling selv? Må jo vært ti år siden du var på datingmarkedet. Spør kona di da vel, hva hun tror? Andre venner og venninner, søsken, single og etablerte kompiser? Du vet jo hvordan du møtte din kone, og hva som førte dere sammen, det var vel at akkurat dere to ble kjærester, neppe at du "hadde alt på stell", eller dere slet på markedet og tok det første og beste dere fikk tak i. Men tror et nøkkelord her er "tilsynelatende". Damene som klager her har åpenbart grunner til å klage. Det er utrolig at de har blitt sammen med de typene i utgangspunktet. Det er midlertid ikke en motsetning med tanke på at mange menn sliter med å få seg kjærester (og hallo, det gjelder jo tilsvarednde antall kvinner). Klagetrådene her er jo gode grunner til hvorfor det er slik. Anonymkode: f34e4...a26 Vi møttes på nettet for nesten 20 år siden, da dette ikke var så vanlig. Derfor var det nok lettere for en fyr som meg å få seg kjæreste da enn nå. Jeg synes det er et interressant tema fordi mange av damene her inne klager over mennene sine, mens det åpenbart finnes mange single menn med gode kvaliteter der ute Anonymkode: 8e7e6...473
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Angående mennene som klager på at de ikke får seg kjæreste her inne: De beskriver seg som gode men sitter å forsvarer menneskehandel og sier at de skulle ønske likestilling ikke eksisterte i andre tråder. Ergo ikke gode menn. Angående mennene som kvinner her inne klager på etter mange års forhold: Menn som var bra i begynnelsen men ble dårlige etter noen år og noen unger senere. Kvinner velger ikke dårlige menn. Det er mennene som later som de er bedre enn de er i begynnelsen. Anonymkode: 821e3...374 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Selvinnsikt er relativt vanskelig for de fleste av oss. Mange som ikke får dame, eller ikke får forhold til å fungere, er nok ikke selv bevisst på sider ved seg selv som gir dem utfordringer. Mange har dårlige evner til å etablere og forvalte en nær relasjon godt, spesielt til det motsatte kjønn. Om jeg tar to ekser som eksempel var ene sykelig sjalu og kontrollerende, men trodde oppriktig selv at han var en fantastisk partner. Det var ikke han som hadde problemer, det var vi kvinner som ikke er til å stole på. Dette til tross for at han var absolutt unormalt sjalu. En annen hevdet seg stadig svært enkel. What you see is what you get, sa han alltid. Trodde nok det selv, men han er vel den mest kompliserte mannen jeg noen gang har hatt forhold til. Hadde et veldig problematisk forhold til familien, og traumer fra oppvekst, som medførte at han hadde tanker, følelser og reaksjoner på ting som var alt annet enn enkelt å forhold seg til. Folk flest har for dårlig selvinnsikt. Skjønner ikke at det som er normalt og forståelig for dem selv, oppførsel de selv klarer å forsvare for seg selv, ikke nødvendigvis er spiselig eller tiltalende for andre. Ene evig single mannen jeg kjenner bor i et skitthus uten like for eksempel. En standard som antagelig er så vanlig og akseptabel for ham selv at han ikke skjønner at det skremmer bort kvinner. I hans egne øyne er han sikkert bare "litt rotete". Anonymkode: 8473a...797 3
Andro Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 De er nok ikke så ok som de liker å framstille seg som? 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Hvorfor tenker du at det er åpenbart hvem som har gode kvaliteter? Anonymkode: e24ef...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har hatt bruker her på KG i 3 år nå, og har lagt merke til mange tråder hvor menn klager over at de ikke får seg kjæreste. Dette er tilsynelatende snille, omsorgsfulle menn med alt på stell når det gjelder jobb, økonomi, mental og psykisk helse, holder seg i god form osv osv. Anonymkode: 8e7e6...473 Jeg har vært på kg i 10 år, og har ikke lagt merke til disse trådene. Lenke til noen av dem? Jeg har sett ganske mange som klager over at de ikke får fitte, men de slår meg ikke som menn i den kategorien du nevner. Anonymkode: 0bd71...562 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå