Gå til innhold

Jeg tenker om meg selv at jo mer folk blir kjent med meg, jo mer tar de avstand...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gjennom mye vondt i livet. For tiden holder jeg på å våge å slippe en mann tettere inn på meg. Jeg har åpnet opp mer og mer og han er her enda, men jeg får nok følelsen av at han syns det er mye tøft... Og jeg er etterhvert overbevist om at han vil komme til å trekke seg unna jo mer han får vite om meg. 

Det er ikke sikkert det er slik, men i mitt hode er det sånn. Er dette noe jeg bør ta opp med han, at jeg frykter at jo mer jeg slipper han innpå, jo mer vil han ta avstand og ikke like meg? Eller hvordan skal jeg takle disse tankene hos meg selv, som er så negative... Men tenk om det stemmer? Noen råd? 

Har ingen diagnose eller noe men har opplevd en del traumer i livet... 

Anonymkode: 4f9f6...3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skulle google RSD?

Skrevet

"Overbevist om at han kommer til å.." dette styre av at du tror på negative tanker, ja. Og da vil det fort bli en selvoppfyllende profeti.

Kanskje du projiserer, at det egentlig er du som har en tendens til å trekke deg unna, og hjernen "forklarer" det med årsaker hos den andre? 

Jeg har nok vært / er litt sånn selv, så jeg skriver bare ut fra selvrefleksjon  🙂

Anonymkode: d2516...475

Skrevet
Andro skrev (10 minutter siden):

Kanskje du skulle google RSD?

Har aldri hørt om dette, så jeg Googlet og satt bare og måpte. Dette er jo meg. Kan krysse av på alle symptomer, men jeg har ikke adhd, som dette knyttes til... 

Har ikke lest nok om det enda men jeg er ikke i tvil. Takk for at du sa dette, det var nytt for meg. Har ikke klart finne ut av hvor det kommer fra, hvorfor det blir slik? Vet du det? 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Overbevist om at han kommer til å.." dette styre av at du tror på negative tanker, ja. Og da vil det fort bli en selvoppfyllende profeti.

Kanskje du projiserer, at det egentlig er du som har en tendens til å trekke deg unna, og hjernen "forklarer" det med årsaker hos den andre? 

Jeg har nok vært / er litt sånn selv, så jeg skriver bare ut fra selvrefleksjon  🙂

Anonymkode: d2516...475

Tror ikke jeg projiserer men det er en interessant tanke. Jeg vil jo ikke miste han, er redd for hva han tenker, tror og mener, og overbevist om at jo mer han får vite, jo mer vil han ønske å styrte unna meg. 

Hm... Men jeg er ikke typen til å trekke meg, nei. Jeg er enten all in eller nothing at all... Om du skjønner. Men takk for innspill 👍ts

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har aldri hørt om dette, så jeg Googlet og satt bare og måpte. Dette er jo meg. Kan krysse av på alle symptomer, men jeg har ikke adhd, som dette knyttes til... 

Har ikke lest nok om det enda men jeg er ikke i tvil. Takk for at du sa dette, det var nytt for meg. Har ikke klart finne ut av hvor det kommer fra, hvorfor det blir slik? Vet du det?

Det står at legene tror det er genetisk og at det kan bli forverret av traumer eller omsorgssvikt.

Anonymkode: 0b055...3ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...