AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne, men skal forsøke fatte meg i korthet.. kjæresten gjorde det slutt for ei uke siden. Han sier at han fortsatt har følelsene for meg og at han er veldig glad i meg, men at han over ei stund har følt seg utilstrekkelig som kjæreste. Han begrunner det med at han ønsker å fokusere 100% på farsrollen for et barn han har som er alvorlig sykt, hvor ting har eskalert i det siste. Han sier at dette opptar og plager han veldig mye, så mye at han ikke har tid til å pleie forholdet. jeg har vært veldig usikker i forholdet ei stund, fordi jeg gradvis har merket at han har trukket seg unna. Mindre kontakt, mindre interesse osv. Vi har pratet om det og han har hele tiden trygget meg på at det ikke handler om meg. Derfor kom det som et lite sjokk da han slo opp.. Jeg trodde dette var noe vi kunne jobbe oss gjennom. Han sier at han ikke ville gått til det steget med å slå opp nå om han visste at ting ville ordne seg i løpet av de kommende månedene, men at det vil være selvbedrag å mene nå. jeg er klar over at han selv har ting å jobbe med, og at han har utfordringer med jobb og livet rundt seg. Men så kommer min usikkerhet snikende. Hva om han ikke prater sant? Hva om dette bare er et påskudd og en fin unskyldning på å gjøre det slutt for å komme best mulig ut av det selv, og Skåne meg mest mulig for sannheten om at han mistet interessen? For hvem er det egentlig som velger å slå opp med en person de virkelig er glad i? Og hvem kan slå opp for så å ønske vennskap om følelsene virkelig er der? Det er noen ting som skurrer her.. Han har vært veldig på at jeg bare må spør om det er ting jeg lurer på ang bruddet, å at han skal svare så godt han kan. Jeg har sagt at jeg ikke klarer ha kontakt nå, og at det trolig forblir sånn. jeg kunne sikkert lagt ut mer detaljert, men jeg orker ikke.. poenget med innlegget er nok mest for å få skrevet ut tanker og frustrasjon.. Jeg har få og henvende meg til :-( Anonymkode: 1b1bf...340 1
Rødstrupa Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Erfaring viser at det kan være vanskelig. Ingenting er bedre om dere klarer å beholde vennskapet 😃👍
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Det er jo ikke rart at han har trukket seg unna hvis han har ett barn som er alvorlig syk. Jeg skjønner godt at han ønsker å fokusere på ungen og ikke forhold nå. Anonymkode: 6d616...df7 6 5
Phoenix Heart Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Veldig forståelig at han vil gi det syke barnet sitt full oppmerksomhet og at han da ikke ønsker noe forhold. 1 2
Andro Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Sa nei til min ex, fordi følelsene jeg hadde for ham ikke var vennskaplige, men erotiske og romatiske. Det var ikke venner vi var, og det skal vi ikke bli heller. Jeg ba ham om å ikke kontakte meg igjen 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Rødstrupa skrev (3 minutter siden): Erfaring viser at det kan være vanskelig. Ingenting er bedre om dere klarer å beholde vennskapet 😃👍 Jeg vet. Og jeg frykter at det er for å kunne har «fordeler».. Samtidig er han ikke typen som gjør slikt. Han har kun to forhold bak seg før meg, og er i 40 årene. Jeg er så ambivalent.. I ene øyeblikk har jeg vondt for alt han gjennomgår, i andre øyeblikk er jeg frustrert og i tredje sint og vil slette han helt utav livet. Huff.. skal ikke vær enkelt.. Anonymkode: 1b1bf...340 1
Fireflies Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For hvem er det egentlig som velger å slå opp med en person de virkelig er glad i? Og hvem kan slå opp for så å ønske vennskap om følelsene virkelig er der? Det er noen ting som skurrer her En som må prioritere sykt barn velger å gjøre dette. På samme måte som han prioriterer barnet sitt (som han skal gjøre) så må du prioritere deg selv, du har ikke noen plikt å være venn med han hvis det går utover din helse. 3 1 1
Arild37 Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Jeg er god venn med eksen, besøker henne jevnlig, og kjæresten min har null problem med det, men har skjønt det er vanskelig for de fleste. Er det mer enn vennskaplige følelser, så kan det fort bli veldig vanskelig, så det er noe man bør tenke nøye igjennom, hvis en av partene har seksuelle eller romantiske følelser, så vil det gå galt til slutt
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo ikke rart at han har trukket seg unna hvis han har ett barn som er alvorlig syk. Jeg skjønner godt at han ønsker å fokusere på ungen og ikke forhold nå. Athena Freyja skrev (2 minutter siden): Veldig forståelig at han vil gi det syke barnet sitt full oppmerksomhet og at han da ikke ønsker noe forhold. Og jeg er enig i det. Jeg klarer bare ikke å forstå at han ikke vil ha min støtte oppi det.. det er så trist, fordi jeg har utrolig mye omtanke for både han og barnet 😞 ❤️ Men han har sagt at han setter utrolig stor pris på all støtte og omtanke osv jeg har vist. Og beklager at han ikke har klart å vise for meg hvor viktig jeg er for han..:-( Det er så fortvilt.. jeg vil jo være der for han.. 😞 Anonymkode: 1b1bf...340 1
Phoenix Heart Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg er enig i det. Jeg klarer bare ikke å forstå at han ikke vil ha min støtte oppi det.. det er så trist, fordi jeg har utrolig mye omtanke for både han og barnet 😞 ❤️ Men han har sagt at han setter utrolig stor pris på all støtte og omtanke osv jeg har vist. Og beklager at han ikke har klart å vise for meg hvor viktig jeg er for han..:-( Det er så fortvilt.. jeg vil jo være der for han.. 😞 Anonymkode: 1b1bf...340 Men barnet hans er viktigere enn det du er, du må bare akseptere at han ikke ønsker noe forhold, men du kan jo vise støtte og omtanke selv om dere ikke er et par. 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 Også hjelper det ikke så mye å Google.. for alle mulige teorier dukker jo opp… Anonymkode: 1b1bf...340
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Athena Freyja skrev (Akkurat nå): Men barnet hans er viktigere enn det du er, du må bare akseptere at han ikke ønsker noe forhold, men du kan jo vise støtte og omtanke selv om dere ikke er et par. Det er klart. Barnet kommer først. Tror nok bare jeg får ta tiden til hjelp… Anonymkode: 1b1bf...340
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 Greit nok at barnet kommer først. Men han gjør det slutt fordi han ikke vil være kjæresten din - ikke fordi du nekter ham å være pappa. Sorry mac. Se på hva han gjør, ikke på hva han sier. Gå videre. Anonymkode: 66d02...6fb 3 1 2
Tradegy Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 (endret) Så lenge det har vært litt usikkert, kan det være sunt at den som "tar ordet", og den som setter punktum, er den samme. Man får sjeldent en hèlt lik utlikning.. Han må prioritere annerledes, men tror du vil sette pris på vennskapet i det lange løp Endret 3. februar 2023 av Tradegy
ItchyBitchySpider Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg vet. Og jeg frykter at det er for å kunne har «fordeler».. Samtidig er han ikke typen som gjør slikt. Han har kun to forhold bak seg før meg, og er i 40 årene. Jeg er så ambivalent.. I ene øyeblikk har jeg vondt for alt han gjennomgår, i andre øyeblikk er jeg frustrert og i tredje sint og vil slette han helt utav livet. Huff.. skal ikke vær enkelt.. Anonymkode: 1b1bf...340 Men kan du ikke prøve, da? Vær omgangsvennen hans, UTEN sex og UTEN å leke masse psykolog for ham. Så får du se om han virkelig vil ha deg i samme stilling som alle andre venner, eller om han ønsker å ha sex og "søppelbøtte" uten forpliktelser. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 Athena Freyja skrev (44 minutter siden): Men barnet hans er viktigere enn det du er, du må bare akseptere at han ikke ønsker noe forhold, men du kan jo vise støtte og omtanke selv om dere ikke er et par. Hvorfor skal hun egentlig være psykologen hans? Har han ikke andre venner? Jeg synes det er frekt å si til ei du nettopp har dumpet at dere bør være venner. Har du dumpet noen, så har du faktisk ikke forslagsrett for sånt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 Tradegy skrev (10 minutter siden): Så lenge det har vært litt usikkert, kan det være sunt at den som "tar ordet", og den som setter punktum, er den samme. Man får sjeldent en hèlt lik utlikning.. Han må prioritere annerledes, men tror du vil sette pris på vennskapet i det lange løp Ja jeg er jo glad i han. Tror nok bare at jeg må igjennom denne sorgprosessen, og kjenne på alle følelsene rundt det. ❤️ Anonymkode: 1b1bf...340 2
ItchyBitchySpider Skrevet 3. februar 2023 #18 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Greit nok at barnet kommer først. Men han gjør det slutt fordi han ikke vil være kjæresten din - ikke fordi du nekter ham å være pappa. Sorry mac. Se på hva han gjør, ikke på hva han sier. Gå videre. Anonymkode: 66d02...6fb Nettopp. Han kunne ha foreslått å "bremse" forholdet litt, ha avstandsforhold, treffes sjeldnere osv. Nei, han velger å AVSLUTTE forholdet. Hans valg, som sier mye om hva han føler. Man dumper ikke den man elsker. Man forklarer at det er SVÆRT vanskelig å prioritere sin elskede nå, på grunn av sykdom hos barnet. Hvis partneren forstår det og aksepterer det, er det ingen grunn til å avslutte forholdet. 1 1 2
ItchyBitchySpider Skrevet 3. februar 2023 #19 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg er jo glad i han. Tror nok bare at jeg må igjennom denne sorgprosessen, og kjenne på alle følelsene rundt det. ❤️ Anonymkode: 1b1bf...340 Og sorgprosessen blir lengre og vondere hvis du fortsetter å omgås masse og vise omsorg for ham. Det er mye lettere å komme over noen hvis man kutter kontakten. Her må du faktisk først og fremst tenke på din egen psykiske og emosjonelle helse. 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #20 Skrevet 3. februar 2023 ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden): Men kan du ikke prøve, da? Vær omgangsvennen hans, UTEN sex og UTEN å leke masse psykolog for ham. Så får du se om han virkelig vil ha deg i samme stilling som alle andre venner, eller om han ønsker å ha sex og "søppelbøtte" uten forpliktelser. Tiden vil nok vise.. Akkurat nå holder jeg meg for meg selv. Må komme meg gjennom sorgen ved bruddet før noe annet blir aktuelt. Anonymkode: 1b1bf...340
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå