Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noreg gjev allereie like mykje som Sambandsstatane når me tek omsyn til BNP, men no vil Støre slå på stortromma og truleg gje bort titals milliardar. Mange i bygda mi har allereie vanskar med å få økonomien til å gå rundt, so eg tykkjer det er bra tonedøvt at Støre offrar sitt eige folk for å skaffa seg ein internasjonal toppjobb. 

https://www.foxnews.com/world/norway-prime-minister-jonas-gahr-store-oil-rich-nation-become-ukraines-top-donors

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt for å sette ulike budsjett prioriteringer opp mot hverandre. 

Det er derimot fint rom for både dine sambygdinger og stor støtte til Ukraina. 

Vi trenger et skikkelig innvandrerregnskap. Årlig, tidligere år, og kommende år. Kan selvsagt inkludere EØS innvandring og også konsekvensene sv Ukraina invasjonen.

Etter det siste publiserte innvandrereegnskap, er det den ikke vestlige innvandring som har størst innvirkning på alle budsjetter. 

Skrevet
Nattens rytter skrev (33 minutter siden):

Noreg gjev allereie like mykje som Sambandsstatane når me tek omsyn til BNP, men no vil Støre slå på stortromma og truleg gje bort titals milliardar. Mange i bygda mi har allereie vanskar med å få økonomien til å gå rundt, so eg tykkjer det er bra tonedøvt at Støre offrar sitt eige folk for å skaffa seg ein internasjonal toppjobb. 

https://www.foxnews.com/world/norway-prime-minister-jonas-gahr-store-oil-rich-nation-become-ukraines-top-donors

Han sløsar ikke, han driver kommunisme! 

Skrevet
Madame Butterfly skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt for å sette ulike budsjett prioriteringer opp mot hverandre. 

Det er derimot fint rom for både dine sambygdinger og stor støtte til Ukraina. 

Vi trenger et skikkelig innvandrerregnskap. Årlig, tidligere år, og kommende år. Kan selvsagt inkludere EØS innvandring og også konsekvensene sv Ukraina invasjonen.

Etter det siste publiserte innvandrereegnskap, er det den ikke vestlige innvandring som har størst innvirkning på alle budsjetter. 

Saken er jo bare den at selv om der er rom, vil aldri Norske politikere velge Nordmenn først.

Dette gir ikke toppjobber etter å ha loppet folket for hver en eneste krone de har.

Det som gir toppjobber er ( skal vi se etter Stoltenbergs ramponering av helse, forsvar og eldre ) å legge ned nødvendig og prekære institusjoner, skoler, alt som har med helse, eldreomsorg, rusomsorg, psykiatri, fødeavdelinger og you name it. Alt skal sentraliseres og ingenting skal til distriktene. Så Madam Butterfly, selv om der er rom, så er der ikke vilje, og den må nesten være der om de vil oss vel. Noe jeg ikke har tro på at Støre har. AP har vel aldri hatt annet enn seg selv i mente de siste 40 årene.  

• Liker 4
Skrevet

"men avisen min sa at han var en snill mann som man kunne stole på" 🤣

Skrevet

Det jeg reagerer mest på nå er at Støre gir bort penger for å reversere kommune eller fylkesammenslåinger.  Jeg forstår ikke at nytten er Større enn kostnadene.

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, Lolleren said:

Saken er jo bare den at selv om der er rom, vil aldri Norske politikere velge Nordmenn først.

Dette gir ikke toppjobber etter å ha loppet folket for hver en eneste krone de har.

Det som gir toppjobber er ( skal vi se etter Stoltenbergs ramponering av helse, forsvar og eldre ) å legge ned nødvendig og prekære institusjoner, skoler, alt som har med helse, eldreomsorg, rusomsorg, psykiatri, fødeavdelinger og you name it. Alt skal sentraliseres og ingenting skal til distriktene. Så Madam Butterfly, selv om der er rom, så er der ikke vilje, og den må nesten være der om de vil oss vel. Noe jeg ikke har tro på at Støre har. AP har vel aldri hatt annet enn seg selv i mente de siste 40 årene.  

Er ikke på barrikadene uenig i noe av dette…., 

Jeg personlig liker ikke snakk om å bremse støtte til Ukraina, når det er andre utgiftsposter som heller bør reduseres før denne. Alt som kan hjelpe, og krysser fingre for at norske soldater ikke blir sent i strid. 

Innvsjonen av Ukraina er en stor krise. Vår nabo har invadert et annet land i Europa, for å oppnå større makt. Mer land, mer havn, flere mennesker, flere soldater, mer olje, gass og energi. 

Mulig det dreier seg om at noen ønsker seg jobb i NATO, det er underordnet. Det finnes bedre eksempler på prioriteringer for hvorfor sambygdinger blir nedprioritert. Vi må beholde vår solidaritet mef Ukraina.

• Liker 1
Skrevet
Nattens rytter skrev (23 timer siden):

Kan du ikke skrive på norsk? Du pleier å ha interessante innlegg, men denne dialektskrivingen gjør det uaktuelt å lese.

Skrevet

Dette er ikkje dialekt, men korrekt nynorsk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...