Gå til innhold

Adhd medisiner…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en ADHD diagnose (eller ADD) for ca et år siden snart. Går siste året på vgs. Begynte på medisiner i fjor etter sommeren. Har ikke landet på en medisin som passer for meg enda. 
Begynte på ritalin (ble deprimert), så på concerta (mista matlyst og måtte slutte pga vekttap), så medikinet (helt grusomt) og nå går jeg på elvanse. 20 (!!) mg. Kjente absolutt ingenting på det så begynte å ta to istedet for en kapsel. Men er det noen andre som føler de får nesten mild mani de første 45 minuttene etter medsinen begynner å virke? Får det på alle adhd medisinene jeg har prøvd, føler meg veldig bra og blir utrolig snakkesalig med alle rundt meg. Sender melding til alle i hytte og pine. Blir nesten flau av å se tilbake til det når jeg blir normal igjen. Er dette normalt? For etterpå blir jeg helt apatisk og flat i humøret, kanskje litt irritert. Skulle ønske den følelsen var der hele tiden, så skjønner hvordan noen kan bli "avhengig". Er lei av å prøve medisiner men føler ingenitng funker og nekter å gå ut av abup uten resept på medisin. De foreslår strattera next men det kan ta opptil to måneder før man ser virkning og jeg orker ikke å vente så lenge… noen som har vært i en lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette blir litt annerledes, for jeg har ikke diagnosen (men kjøpte via venner før) og ble akkurat sånn. Første timen ble jeg super sosial, sendte meldinger  og fikk et skikkelig kick. Men etter det ble det vanskelig å prate, ble innesluttet og spente kroppen så mye at jeg hadde vondt i alle leddene når jeg la meg om kvelden. 

Anonymkode: f03c9...85c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...