AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Har en kjæreste, vi har vært sammen i snart to år Vi bor ikke sammen, men veldig nært hverandre, gangavstand. Typisk er at vi besøker hverandre i helgene, og kanskje 1 eller 2 overnattinger i uken. Vi har det veldig fint når vi er sammen, problemene oppstår når vi ikke er sammen. Han vil ha mye kontakt, det er mld gjennom hele dagen, 10-20-30 mld og så kommer tif samtaler i tillegg. Varierer hvor mange. Ruler jeg for lang tid å svare tikker det noen gang inn mld med, vil du ikke svare meg😥? Eller "hvorfor" svarer du meg ikke? Jeg holder på å bli sprø, har tatt det opp utallige ganger, blir bedre en periode, så sklir det ut. Jeg har behov for mye egentid, er ufør og forsøker å håndtere en aktiv PTSD. Han har vært permittert siden sommeren. Er det virkelig normalt med så stort behov for kontakt? Andre som har hatt lignende problemer og greid å løse det på en god måte. Eller er det egentlig et skjult forsøk på kontroll? Det virker som jeg må sette rigide grenser som feks 5 mld per dag eller lignende Han ønsker vi tilbringer mer tid sammen, men jeg er så lei av all mld, snap, Messenger at jeg må mange ganger " tømme hodet og samle meg" før vi treffes. Anonymkode: 087c9...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Hvorfor bruker du tid på slike menn som virker så usikre på seg selv at de blir sur om du ikke svarer med engang. Kvinner kan jo velge omtrent hvilke som helst menn de ønsker, fordi mange menn tar hva som helst så lenge det har et hull. Her tror jeg du må begynne å se at du fortjener en mann som ikke er så usikker at du må forklare hvorfor du ikke kan sitte på telefonen å svare hele dagen. Huff grøsser over mine med-menn som er ufattelig dum. Eneste positive er at jeg vil få det utrolig lett den dagen jeg ønsker å finne en dame. Må nesten takke for at menn har så lite mellom øra. Anonymkode: 5c537...6a4 2
Bombasi Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Et slikt mas hadde jeg ikke giddet. Om det er et forsøk på kontroll eller om det sjalusi, selvtillitsproblemer eller et sykelig oppmerksomhetsbehov er vanskelig å si. En kombo kanskje. Uansett en dårlig kombo. Du må sette klare grenser og få han til å forstå at pusterom er viktig for deg. Og klarer han ikke det... ja da får du vurdere om du gidder eller ikke. 2
Carrot Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 needy er ikke nødvendigvis det samme som kontrollerende, men ut fra det du skriver ville jeg sett på egne behov og valgt ut fra det. Det er tydelig at dette forholdet ikke er riktig for deg - du kan ikke forvente at han skal forandre den han er for å tilpasse seg deg, som du selv sier "det sklir ut" altså er dette hans kjærlighetsspråk - sunnt eller ikke, det passer ikke ditt. Da må du velge veien videre ut fra dette. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Huff det hadde jeg ikke orket, hadde følt meg kvelt. Det er skikkelig usjarmerende å være så needy. Anonymkode: d5d6c...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor bruker du tid på slike menn som virker så usikre på seg selv at de blir sur om du ikke svarer med engang. Kvinner kan jo velge omtrent hvilke som helst menn de ønsker, fordi mange menn tar hva som helst så lenge det har et hull. Her tror jeg du må begynne å se at du fortjener en mann som ikke er så usikker at du må forklare hvorfor du ikke kan sitte på telefonen å svare hele dagen. Huff grøsser over mine med-menn som er ufattelig dum. Eneste positive er at jeg vil få det utrolig lett den dagen jeg ønsker å finne en dame. Må nesten takke for at menn har så lite mellom øra. Anonymkode: 5c537...6a4 Du tar helt feil når du sier kvinner kan velge og vrake. På det såkalte "kjærestemarkedet" er det menn som styrer. Veldig mange kvinner kan velge og vrake, i ons. Men for å svare deg så har han veldig mange gode "kvaliteter", vi har ganske like ønsker for de store tingene i livet, fantastisk sex, han er gentlemann, omsorgsfull og har livet sitt på stell. Og jeg er blitt veldig glad i han, jeg er ikke interessert i bytte ham ut med "noe annet" dersom det ikke funker er planen min å være singel i lang tid. Som var den egentlige planen når jeg møtte han. Anonymkode: 087c9...2fc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Enig med hun som kalte dette needy og ikke kontrollerende. Han prøver ikke å bestemme over deg? Han bare maser på kjappe svar? Han har ikke andre venner enn deg, kanskje, og kjeder seg? Bare sett klare grenser, og si at du svarer når du svarer, og at han ikke må legge voldsomme meninger i sene svar. Du orker ikke å trykke på mobilen hele tiden, og det må han respektere om han vil ha deg som kjæreste Anonymkode: cc0a8...788 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Du må sette grenser og holde dem. "Nå tenkte jeg å slappe litt av resten av kvelden, vi prates i morgen" Anonymkode: 4a886...a05 1
Tradegy Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Høres ut som om de sosiale antennene hans, er litt rustne. Her nytter det ikke å gå rundt grøten. Vær tydelig neste gang dere møtes. Om han ikke tåler at du trenger tid/setter han på plass, så bør du vurdere hele relasjonen. Håper det ordner seg 🤞 1 1
Blueberrysmoothie Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Høres mer ut som han er ekstremt needy. Hadde det vært bevisst kontroll så hadde han reagert med sinne og kontrollert deg på andre måter også. Snakk med han og si at han må lære seg å bli mer selvstendig og ikke ta alt så personlig bare fordi du ikke svarer! 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Ruler jeg for lang tid å svare tikker det noen gang inn mld med, vil du ikke svare meg😥? Eller "hvorfor" svarer du meg ikke? Anonymkode: 087c9...2fc "Jeg er ikke så glad i å skrive meldinger hele dagen. Vi snakkes på telefonen til kvelden." Gjenta så lenge du gidder. Anonymkode: 7f131...4ae 2
lillevill Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har en kjæreste, vi har vært sammen i snart to år Vi bor ikke sammen, men veldig nært hverandre, gangavstand. Typisk er at vi besøker hverandre i helgene, og kanskje 1 eller 2 overnattinger i uken. Vi har det veldig fint når vi er sammen, problemene oppstår når vi ikke er sammen. Han vil ha mye kontakt, det er mld gjennom hele dagen, 10-20-30 mld og så kommer tif samtaler i tillegg. Varierer hvor mange. Ruler jeg for lang tid å svare tikker det noen gang inn mld med, vil du ikke svare meg😥? Eller "hvorfor" svarer du meg ikke? Jeg holder på å bli sprø, har tatt det opp utallige ganger, blir bedre en periode, så sklir det ut. Jeg har behov for mye egentid, er ufør og forsøker å håndtere en aktiv PTSD. Han har vært permittert siden sommeren. Er det virkelig normalt med så stort behov for kontakt? Andre som har hatt lignende problemer og greid å løse det på en god måte. Eller er det egentlig et skjult forsøk på kontroll? Det virker som jeg må sette rigide grenser som feks 5 mld per dag eller lignende Han ønsker vi tilbringer mer tid sammen, men jeg er så lei av all mld, snap, Messenger at jeg må mange ganger " tømme hodet og samle meg" før vi treffes. Anonymkode: 087c9...2fc Han har typ usikker og engstelig tilknytning. Han trenger å være forsikret om at du godkjenner han. Når du tar avstand så søker han mot deg fordi han er engstelig og tror han blir avvist om du ikke stadig bekrefter at du er glad i han. Du må si at du trenger ro ila arbeidsdagen din og at han flytter fokuset over på å ha det bra. Han hadde det tross alt bra når hn var singel. Hvorfor skulle han ha det værre nå? Er han glad i deg respekterer han ditt ønske og gir deg mer space. Du må forklare h ordan du har det når han overvelder deg. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #13 Skrevet 4. februar 2023 Blueberrysmoothie skrev (På 3.2.2023 den 14.57): Høres mer ut som han er ekstremt needy. Hadde det vært bevisst kontroll så hadde han reagert med sinne og kontrollert deg på andre måter også. Snakk med han og si at han må lære seg å bli mer selvstendig og ikke ta alt så personlig bare fordi du ikke svarer! Han forsøker nok å kontrollere meg på andre måter også, men jeg har Ptsd og lever ganske isolert akkurat nå så jeg tror ikke jeg merker så mye til det. Han stiller vel egentlig spørsmål med det meste jeg ønsker å gjøre på egenhånd, bortsett fra et par ting som skjer ofte der han er komfortabel med det, eller vet 100% hva det innebærer. Jeg har tatt det opp med han nå, og måtte vel egentlig tvinge ham til å innrømme at det var noe som lå bak. Han nevnte usikkerhet, ensomhet og kjedsomhet, ikke kontroll. Kjenner det gjør meg veldig skeptisk at det tok flere dager med unngåelse, og regelrett krangling for å få det ut av han. Anonymkode: 087c9...2fc
Blueberrysmoothie Skrevet 4. februar 2023 #14 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han forsøker nok å kontrollere meg på andre måter også, men jeg har Ptsd og lever ganske isolert akkurat nå så jeg tror ikke jeg merker så mye til det. Han stiller vel egentlig spørsmål med det meste jeg ønsker å gjøre på egenhånd, bortsett fra et par ting som skjer ofte der han er komfortabel med det, eller vet 100% hva det innebærer. Jeg har tatt det opp med han nå, og måtte vel egentlig tvinge ham til å innrømme at det var noe som lå bak. Han nevnte usikkerhet, ensomhet og kjedsomhet, ikke kontroll. Kjenner det gjør meg veldig skeptisk at det tok flere dager med unngåelse, og regelrett krangling for å få det ut av han. Anonymkode: 087c9...2fc Det høres virkelig ikke bra eller sunt ut! At du har PTSD gjør deg enda mer sårbar for å godta og bli fast i sånne forhold. Har du en terapeut du kan snakke med om de tingene han gjør? En som vil ha makt og kontroll vil aldre selv erkjenne det, de forsvarer det med ting som usikkerhet, sjalusi, sier at de er så redd for å miste deg eller at noe galt skal skje deg så de vil vite hvor du er eller helst at du ikke går ut av huset osv.. Siden du forteller at han kontrollerer deg på andre måter så er definitivt det å ringe og melde hele tiden et mønster for kontrollerende partnere. Det bør du ta alvorlig, det fins hjelpelinjer å snakke med og spørre hvordan de vil definere det og hvor du får hjelp til hvordan du kan beskytte deg fra sånne menn. Det er viktig med ptsd! 1
PM75 Skrevet 4. februar 2023 #15 Skrevet 4. februar 2023 Han trenger å finne noe å fylle tiden sin med, høres ut som han kjeder seg veldig og forventer at du skal fylle det behovet. Det er ikke greit slik han holder på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå