AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #41 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er to helt forskjellige produkter. Man får det man betaler for. Anonymkode: 977d8...1d6 Og så rart at den dyreste er den beste. Folk kjenner ikke forskjell i blindtester. Anonymkode: af2a5...226 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #42 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og så rart at den dyreste er den beste. Folk kjenner ikke forskjell i blindtester. Anonymkode: af2a5...226 Jo, på tomater gjør man det. Kjenner godt forskjell på tomater som feks cherrytomat fra First Price og Miss perfect som et mye dyrere. Anonymkode: b6c25...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. februar 2023 #43 Del Skrevet 6. februar 2023 Fikk bakoversveis da en boks lapskaus plutselig kosta 50 kr også. Det er jo ikke godt engang og er for nødmat å regne. Ikke billigere å hermetisere tomater selv ihverfall med kiloprisene på grønnsaker nå og dagen. Kjøp billigmerkene, jeg kjenner ikke forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #44 Del Skrevet 6. februar 2023 Er ikke rart man synes ting er dyrt om man velger det dyreste merket, på den dyreste butikken, av et produkt man alltid finner tilbud på. Jeg har aldri hatt "en boks Mutti" på handlelista mi. Men akkurat denne uka står Mutti for ca et halvt år på lista, 13 kroner per boks (39 for 3) Og jo, det er stor kvalitetsforskjell. Anonymkode: c10ab...3a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 6. februar 2023 #45 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 10.58): Mutti. Tomat på boks er tomat på boks,whatever hvis merke er Mutti, Tutti eller Frutti. Der fikk du sagt det. Digger hvordan enkelte får frem et poeng. 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 6. februar 2023 #46 Del Skrevet 6. februar 2023 Djungelvrål skrev (3 timer siden): Fikk bakoversveis da en boks lapskaus plutselig kosta 50 kr også. Det er jo ikke godt engang og er for nødmat å regne. Ikke billigere å hermetisere tomater selv ihverfall med kiloprisene på grønnsaker nå og dagen. Kjøp billigmerkene, jeg kjenner ikke forskjell. La også merke til det med boksen med lapskaus. Er omtrent det den i pose i kjøledisken kosta på kiwi, da må den ha blitt enda dyrere. 😟 Vet ikke om jeg vil se prisen på den thai kyllingsuppen på kiwi koster nå engang.. Pleid og kjøpe den pga pris og smak, samt at det er biter med kylling oppi og grønnsaksbiter. Kosta rundt femtilappen da jeg oppdaget den for et år siden ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 6. februar 2023 #47 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og så rart at den dyreste er den beste. Folk kjenner ikke forskjell i blindtester. Anonymkode: af2a5...226 Det er ikke store biter tomat-skinn eller stilk-fester i finhakkede Mutti-tomater slik det er i mange andre hermetiske tomater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #48 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ikke rart man synes ting er dyrt om man velger det dyreste merket, på den dyreste butikken, av et produkt man alltid finner tilbud på. Jeg har aldri hatt "en boks Mutti" på handlelista mi. Men akkurat denne uka står Mutti for ca et halvt år på lista, 13 kroner per boks (39 for 3) Og jo, det er stor kvalitetsforskjell. Anonymkode: c10ab...3a3 Oj,hvor da? Kiwi? 🙂 Anonymkode: db663...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #49 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ikke rart man synes ting er dyrt om man velger det dyreste merket, på den dyreste butikken, av et produkt man alltid finner tilbud på. Jeg har aldri hatt "en boks Mutti" på handlelista mi. Men akkurat denne uka står Mutti for ca et halvt år på lista, 13 kroner per boks (39 for 3) Og jo, det er stor kvalitetsforskjell. Anonymkode: c10ab...3a3 Synes du seriøst en boks tomater er verdt 70-90 kr? Nei, det er jo ikke det. Anonymkode: b6c25...99b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #50 Del Skrevet 6. februar 2023 For dere som påstår det ikke er forskjell- det er bare å kikke på innholdsfortegnelsen. Mutti har 100% tomater, de fleste andre merker har ca 40%tomatjuice. Rema har dog en litt billigere variant inne med 100% tomater, husker ikke merkevaren. Anonymkode: 059d3...42f 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #51 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes du seriøst en boks tomater er verdt 70-90 kr? Nei, det er jo ikke det. Anonymkode: b6c25...99b Jeg betaler jo nå 13 kroner boksen for denne. Som også er den varianten jeg synes er best på sak, og har mest tomater. Anonymkode: c10ab...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #52 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oj,hvor da? Kiwi? 🙂 Anonymkode: db663...c60 Obs Anonymkode: c10ab...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #53 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg betaler jo nå 13 kroner boksen for denne. Som også er den varianten jeg synes er best på sak, og har mest tomater. Anonymkode: c10ab...3a3 Nei, det gjør du ikke. Det er ikke samme type boks som er så dyr. Anonymkode: b6c25...99b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #54 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For dere som påstår det ikke er forskjell- det er bare å kikke på innholdsfortegnelsen. Mutti har 100% tomater, de fleste andre merker har ca 40%tomatjuice. Rema har dog en litt billigere variant inne med 100% tomater, husker ikke merkevaren. Anonymkode: 059d3...42f Petti, 99,5%. Hender jeg kjøper inn denne og om den er på 10 på 10. Men sjeldent like gode tilbud på den som Mutti, som jeg synes er bedre. Anonymkode: c10ab...3a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #55 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Petti, 99,5%. Hender jeg kjøper inn denne og om den er på 10 på 10. Men sjeldent like gode tilbud på den som Mutti, som jeg synes er bedre. Anonymkode: c10ab...3a3 Stemmer, det er slutt på 10 på 10, men jeg får ofte denne på personlig tilbud, opp til 30%. Da slår jeg til å kjøper noen 3-pakninger. Anonymkode: 059d3...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #56 Del Skrevet 6. februar 2023 De har blitt dyrere fordi de hadde stor tørke i Italia i 2022. Så da er dette en ringvirkning av det. Anonymkode: d6455...ef7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #57 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stemmer, det er slutt på 10 på 10, men jeg får ofte denne på personlig tilbud, opp til 30%. Da slår jeg til å kjøper noen 3-pakninger. Anonymkode: 059d3...42f Mente Æ-appen, hender jeg får den på 30%, og da slår den de beste Mutti tilbudene, ja. Anonymkode: c10ab...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. februar 2023 #58 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo, på tomater gjør man det. Kjenner godt forskjell på tomater som feks cherrytomat fra First Price og Miss perfect som et mye dyrere. Anonymkode: b6c25...99b Jeg kan være enig i at jeg smaker forskjell, men et relevant spørsmål er jo om forskjellen er så stor at det har betydning. Må man ha det aller beste alltid? Til hverdags, når jeg skal ha et par cherrytomater i middagssalaten, klarer jeg meg helt fint med de billige fra First Price - de smaker jo ikke vondt, selv om de dyrere smaker bedre. Noen varer kjøper jeg billigmerker, andre velger jeg bevisst de litt dyrere fordi jeg synes det er verdt det. Velger jeg bort de billige variantene, kan jeg heller ikke klage over prisen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #59 Del Skrevet 6. februar 2023 Daria skrev (1 minutt siden): Jeg kan være enig i at jeg smaker forskjell, men et relevant spørsmål er jo om forskjellen er så stor at det har betydning. Må man ha det aller beste alltid? Til hverdags, når jeg skal ha et par cherrytomater i middagssalaten, klarer jeg meg helt fint med de billige fra First Price - de smaker jo ikke vondt, selv om de dyrere smaker bedre. Noen varer kjøper jeg billigmerker, andre velger jeg bevisst de litt dyrere fordi jeg synes det er verdt det. Velger jeg bort de billige variantene, kan jeg heller ikke klage over prisen. I noen retter er smaken veldig avgjørende. Som i en enkel tomatsuppe eller italiensk Pizza. I andre er tomatene såpass kokt inn med andre ting at man ikke smaker forskjell, som en bolognese eller butter chicken. Så om man faktisk hadde måttet betale 50 kroner boksen ville jeg nok variert mellom "billigmerkene" og de gode. Men så lenge man får Mutti og Petti til 10-13 kroner så ser jeg ikke vitsen. Anonymkode: c10ab...3a3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 6. februar 2023 #60 Del Skrevet 6. februar 2023 Vi har faktisk hatt smakstest her hjemme etter at jeg lenge insisterte på at mutti var best, prøvde tre typer mutti (en øko), øko fra kiwi og en billigtype, alle likte kiwi sin best 😅 Den vanlige mutti kom nederst hos halvparten av oss, cherry og øko likte vi alle bedre enn first price. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå