Gå til innhold

Dårlig råd - selge sølvbestikk. Hvor får man best pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre havnet i en periode med lite penger, har ikke nok til å få det til å gå rundt denne mnd. Jeg har et komplett sølvbestikk jeg aldri bruker, ligger pent pakket inn. Jeg må få inn penger på en eller annen måte og tenker at sølvbestikket kan jeg selge.. 

hvordan får jeg mest mulig for det? Har prøvd å legge det ut på Finn., men jeg er ikke den eneste der. Vanskelig å få solgt…

Anonymkode: 77a48...d97

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dessverre havnet i en periode med lite penger, har ikke nok til å få det til å gå rundt denne mnd. Jeg har et komplett sølvbestikk jeg aldri bruker, ligger pent pakket inn. Jeg må få inn penger på en eller annen måte og tenker at sølvbestikket kan jeg selge.. 

hvordan får jeg mest mulig for det? Har prøvd å legge det ut på Finn., men jeg er ikke den eneste der. Vanskelig å få solgt…

Link til annonsen? :) 

Anonymkode: c15aa...1d0

Skrevet

Sølvbestikk er vel ikke så populært lenger. Det er få under 60 år som interesserer seg for slikt.

Anonymkode: ae2b4...043

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Gullsmed

Anonymkode: 1d74d...202

Skrevet

Hvilken pris har du lagt det ut til da?

Jeg har aldri hatt problemer med å få solgt sølvbestikk i sett på finn. Løse gjenstander har jeg gått med til den lokale antikvitetsbutikken, han kjøper sølv per vekt.

https://www.gullvekten.no/ kjøper også sølv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sølvbestikk er vel ikke så populært lenger. Det er få under 60 år som interesserer seg for slikt.

Jeg er under 60 og samler på sølvbestikk!! 😊

• Liker 6
Skrevet
Fruktninja skrev (3 timer siden):

Da får du sikkert gode priser😊

Skrevet
Fruktninja skrev (4 timer siden):

Samme her. 

Anonymkode: 524d9...20a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gullsmed

Anonymkode: 1d74d...202

Sølv er lite verdt, og man får nesten ikke noe for det hos gullsmed.

Skrevet

Kommer helt an på hvor mange gram sølv bestikket består av. Bestikk med 20,40 eller 60 gram sølv er lite verdt. Er det derimot rent sølv kan du kanskje få noen hundrelapper pr del. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg prøvde for en tid tilbake å selge  mitt sølvbestikk, Arvesølv, men den gangen var det elendige priser.  Finner ingen eksakte priser nå heller, men https://www.solvbanken.no/?page=selge_solv tar i mot. Har prøvd å finne ut priser, men ikke klart det nå.
Du kan jo lese deg opp og se hva du gjør.  

Endret av Belima
rettet skrivefeil
Skrevet (endret)

Jeg er i 30 årene og har fult sølvbestikk og kaffeservice.

Arvet selvfølgelig, men veldig fint å ha

Endret av Rucula
  • Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

-Safiye, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...