Ms. Steele Skrevet 26. august #1061 Skrevet 26. august Forstår veldig godt at øs pøs regnvær ikke gir den beste motivasjonen. Vi har hatt fint vær her jeg bor, men i morgen kommer griseværet hit også og skal visst vare en god stund. At du har fått til to gode treningsøkter er jo bra det! Du er helt klart i gang etter ferien.
Amatariel Skrevet 29. august Forfatter #1062 Skrevet 29. august Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 11. april: 82,9 kg 30. mai: 82,2 kg 13. juni: 83,4 kg 27. juni: 81,9 kg 4. juli: 82,1 kg 1. aug: 82,5 kg 10. aug: 82,7 kg 15. aug: 81,6 kg 22. aug: 81,6 kg 29. aug: 82,0 kg Sum: - 22,2 kg Bah, i dag var det litt vanskeligere å holde seg positiv. Jeg var så sikker på nedgang, da jeg har hatt en kjempefin uke mat- og trimmessig. Turte å håpe på 80-tallet, og så lyser det 82 mot meg! 😑 kjeeedelig. Men jeg prøver å lære av mine gamle feil. En liten oppgang er ikke verdens undergang. Hva er viktigst? Jo det er hvordan jeg føler meg. Og uken har som nevnt vært fin. Jeg føler dog at jeg kanskje har ofret meg litt (unngikk snacks da jeg egentlig hadde lyst på og litt sånt), så følte jeg fortjente en liten nedgang nå. I tillegg så er samlet resultat for august måned en liten nedgang, så i det store og hele så går det nedover. Må rett og slett fokusere på det. Men det er ikke å komme unna at tankene om jeg bør øke wegovydosen min kommer snikende. Nå er det akkurat 1 år siden jeg startet på 0,25, og i februar som var et halvt år senere økte jeg til 0,5. Nå har det gått enda et halvt år, så det kan hende det rett og slett er behov for å øke igjen. Det er bare sååå kjedelig, for jeg hadde virkelig håpet at det skulle være nok å stå på lav dose. Har ingen bivirkninger, og det går akkurat greit økonomisk. Men ja, jeg vet jo at det er en dårlig deal å bruke penger på lav dose dersom det ikke gir effekt Så jeg må i tenkeboksen... kanskje gi det èn uke til i alle fall før jeg konkluderer. 1
Ms. Steele Skrevet 29. august #1063 Skrevet 29. august Det er så kjipt når man regner med nedgang og får det motsatte. Den har vi nok kjent på flere av oss. Det er da vi må ta med oss kunnskapen vår om at vektnedgang aldri er lineær og at kroppen noen ganger lever sitt eget liv selv om vi tilsynelatende gjør alt «riktig». Du vet hormoner, avfall, væske, søvn osv osv. Gir deg en stor klem Vent og se til neste uke før du tar noen avgjørelse på veien videre, som du selv også skriver. 1
Kvantesprang --> Skrevet 31. august #1064 Skrevet 31. august Jeg har full forståelse for at det er kjipt med stillstand/økning når man har forventet noe annet ❤️ Men historien din har vist (oss alle) at det som er viktigst er å fortsette, så vil det tikke nedover igjen. Som Ms. Steele så klokt minner oss på over her: kroppen er et komplekst, fantastisk maskineri som styres av så mangt. Selv om man i praksis har gjort alt etter boken, vil den holde igjen dersom andre faktorer tilsier det (søvn, hormoner osv. som nevnes over). Spennende med vurderingen av å øke dosen! Kanskje som du sier, er det et behov for justering hvert halvår. Uansett hva du lander på; ha en herlig start på uken 😊 1
Amatariel Skrevet 1. september Forfatter #1065 Skrevet 1. september Uke 35: skrittmål 4 av 7 dager Trening: 2 økter (zumba + styrke) Mandag: 12 933 Tirsdag: 5635 Onsdag: 11 888 Torsdag: 6139 Fredag: 11 400 Lørdag: 9125 Søndag: 4311 Jeg er veeeldig fornøyd med å fortsatt opprettholde to besøk på treningsenteret denne uka! Det tar jeg ikke for gitt altså, for dørstokkmila er lang altså. Men jeg er sta som et esel, og skriver det opp på familiekalenderen. Kroppen stritter i mot i timen i forkant, og vil bare være hjemme Men så kler jeg på treningsklær, bare drar og vips så er jo økta over - og jeg er veldig fornøyd etterpå! Men jeg er litt skuffet over meg selv at jeg har vært såpass dårlig til å gå kveldsturer. Tror jeg har vært èn gang etter sommerferien. Der burde jeg vært bedre altså. Men er akkurat som jeg tenker at "jeg var på trening i går, så i dag trenger jeg ikke gjøre noooenting". Som er en merkelig vending. Tror ikke jeg var sånn i fjor!? Må passe meg litt for det ja. Jeg blir også litt smådeprimert over at kalenderen viser september. Jeg er IKKE en vinterperson. Ikke høst egentlig heller, men kan like den dersom det er fint vær (dessverre sjeldent). Håper alltid at snøen venter leeengst mulig med å komme, men det er jo ikke til å unngå at både snø og is ligger foran oss snart Og DA angrer jeg alltid på at jeg ikke gikk mer ute nå når jeg hadde enkel mulighet. Så ja, mål for september er i alle fall å få opp skrittene litt. Burde klare 5-6 dager av 7, ikke 3-4 som jeg har ligget på i det siste.
Amatariel Skrevet 5. september Forfatter #1066 Skrevet 5. september Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 11. april: 82,9 kg 30. mai: 82,2 kg 13. juni: 83,4 kg 27. juni: 81,9 kg 4. juli: 82,1 kg 10. aug: 82,7 kg 15. aug: 81,6 kg 22. aug: 81,6 kg 29. aug: 82,0 kg 5. sept: 81,1 kg Sum: - 23,1 kg YES! Etter noen uker med litt sånn smått skuffet på vekten så var det deilig å endelig bli fornøyd! -900 gram er supert for meg! 😁 Det er også "et nytt tall" da det er laveste hittil på denne reisen. Og det føles braaaaaaaa. Jeg har jobbet for det da. Vært nøye på posjonsberegning, ikke spist mer enn jeg har følt for å ikke være sulten lenger. Unngått kveldsmat/småsnacksing. Vært i aktivitet. Så jeg føler det er fortjent 😇 Det som er litt vanskelig er at jeg fortsatt er usikker på hva jeg skal gjøre med wegovy!? Jeg hadde nesten bestemt meg for å øke litt fra kommende uke, fordi jeg har følt meg på et platå i to måneder, samt at det er seks måneder siden jeg økte sist.... Men så får jeg plutselig denne nedgangen her da Skal jeg fortsatt øke (da til 0,75) eller holde meg på hakket under litt til....
Spoonful Skrevet 5. september #1067 Skrevet 5. september Gratulerer med skikkelig god nedgang denne uka! Det er deilig når innsatsen blir belønnet med et så bra resultat. Angående Wegovy, har du vurdert å kjøpe økt styrke, prøve den, og så heller dosere lavere dose med klikk om det blir for mye bivirkninger? Nå bruker jeg riktignok Mounjaro og ikke Wegovy, så det kan være det er noen forskjeller jeg ikke er klar over, men mikrodosering er ganske vanlig i MJ-kretser; og det gir en litt større frihet dersom hoppet opp blir for heftig. Synes det er så imponerende at du har klart å være på samme dose i seks måneder! Her har jeg endelig funnet virkning nok til å bli på min dose i mer enn en måned, hehe 😅
Amatariel Skrevet 5. september Forfatter #1068 Skrevet 5. september Jeg har 1mg-penn og doserer selv ja Så lenge jeg har følt at det har gitt effekt så har jeg syns det har vært veeldig greit å ha så lav dose som mulig. Først 6 mnd på 0,25 og sånn 6 mnd på 0,5. Har på den måten ikke brukt veldig mye penger på dette. Kjekt! Men er jo viktig at det gir effekt ja.
Kvantesprang --> Skrevet 6. september #1069 Skrevet 6. september Gratulerer med flott ukesresultat 🤩👏👏
Amatariel Skrevet 8. september Forfatter #1070 Skrevet 8. september (endret) Uke 36: skrittmål 6 av 7 dager ✅ Trening: 2 økter (zumba + fjelltur) Mandag: 12 121 Tirsdag: 15 116 Onsdag: 10 685 Torsdag: 12 701 Fredag: 6923 Lørdag: 14 872 Søndag: 3274 Her er det tydelig at jeg fokuserte mer på skrittene mine denne uka 😁 Det var jo ekstra deilig å få det resultatet på vekten på fredag som jeg fikk - da føles det som turene man går faktisk har en effekt på den kanten også (hovedmålet er jo økt energi og glede, men ingen tvil om at det føles bra når vekten tikker ned og). Det ble riktignok et -pang- på søndag da... sliten etter lørdagen, og generelt etter uka. Ble mye sofaligging og stittesittende aktiviteter da. Tenker at det er lov, samtidig kjenner jeg at det er litt skummelt. I dag er det f.eks kjempevanskelig å komme i gang igjen. Etter mye frem og tilbake så endte jeg opp i dag med å øke styrken på wegovy. Selv om jeg fikk et bra resultat på vekten på fredag, så bør ikke et enkeltresultat være det som tar avgjørelsen, uansett hvilken vei det går. Jeg begynte på 0,25 i august i fjor, økte til 0,5 i februar - altså et halvt år mellom. Nå er det igjen et halvt år siden økning, så det er nok på tide. Men hovedargumentet for å øke er at jeg kjenner at effekten avtar. Jeg har fått mer cravings og tenker på mat igjen. Så da er egentlig dét grunn nok. Derfor tok jeg i dag 0,75 og tenker å holde meg på det en stund om ikke noe uforutsett skulle skje. Har ikke fått så heftige bivirkninger til nå, så håper det holder seg slik. Endret 15. september av Amatariel
Amatariel Skrevet 12. september Forfatter #1071 Skrevet 12. september Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 11. april: 82,9 kg 30. mai: 82,2 kg 13. juni: 83,4 kg 4. juli: 82,1 kg 10. aug: 82,7 kg 15. aug: 81,6 kg 22. aug: 81,6 kg 29. aug: 82,0 kg 5. sept: 81,1 kg 12. sept: 81,7 kg Sum: - 22,5 kg Æsj, skal innrømme at jeg er skuffet med 0,6 kg opp Jeg føler det går knallbra for tiden! Aldri spist så små/fornuftige porsjoner før. Er i regelmessig aktivitet. Sover godt. Dropper snacks/godteri. Jeg økte jo dosen på wegovy på mandag også littegrann. Hadde ikke forventet noe ekstrem nedgang altså, men noen gram liksom... men så går det opp!? Føler meg litt dum også. For jeg var på reisens laveste vekt forrige fredag. Så fjernt av meg å tro at det skulle holde/vare, og enda verre - gå mer ned Det er klart det skal være vanskeligere enn som så å komme seg videre... platå er mitt mellomnavn. 2
Minimeg1234 Skrevet 12. september #1072 Skrevet 12. september (endret) Du er så flink . Jeg blir så imponert og inspirert når jeg er innom her. De små gr er tilfeldig og jeg vi si at du er på jevn vekt. Men forstår følelsen, Men husk, du gjør en veldig god jobb. Endret 12. september av Minimeg1234 1
Amatariel Skrevet 15. september Forfatter #1073 Skrevet 15. september Uke 37: skrittmål 3 av 7 dager Trening: 3 økter (spinning + styrke + sykkeltur) Mandag: 11 508 Tirsdag: 6475 Onsdag: 12 906 Torsdag: 7330 Fredag: 7349 Lørdag: 3658 Søndag: 15 896 Selv om det ikke ble såå mange grønne tall denne uken så er jeg veldig fornøyd med aktivitetsnivået! Både treningsenter og sykkeltur. Føler meg ganske energifull, så deilig at det begynner å komme tilbake etter det dabbet en god del av etter påske.
Amatariel Skrevet 19. september Forfatter #1075 Skrevet 19. september Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 11. april: 82,9 kg 30. mai: 82,2 kg 13. juni: 83,4 kg 4. juli: 82,1 kg 10. aug: 82,7 kg 15. aug: 81,6 kg 22. aug: 81,6 kg 29. aug: 82,0 kg 5. sept: 81,1 kg 12. sept: 81,7 kg 19. sept: 81,0 kg Sum: - 23,2 kg Opp og ned og opp og ned! Sånn går nå høsten... blir litt smågal, men er selvfølgelig VELDIG glad i dag for at det gikk ned når jeg jo hadde den oppgangen forrige uke. Drømmer stadig vekk om å bryte mønsteret. Kan det være mulig å få nedgang neste uke også!?? Nå har jeg vært på 81-tallet i over én måned, så hadde vært maaaagisk å se 80 neste uke.
Janeidet Skrevet 19. september #1076 Skrevet 19. september Hurra for ny laveste vekt! Krysser fingrene for at du snart kommer deg over platået! God helg!
Kvantesprang --> Skrevet 19. september #1077 Skrevet 19. september Gratulerer med ny laveste vekt 🤩👊👏 Nå er du like rundt hjørnet fra 80, og like under der ligger 70-tallet og venter 🍾🥳 Du gjør jo det knallbra og har gått ned litt mer enn halvkiloen per måned i år. Det er jo så absolutt riktig vei 😊 1
Amatariel Skrevet 22. september Forfatter #1079 Skrevet 22. september Uke 38: skrittmål 3 av 7 dager Trening: 2 økter (zumba+ styrke) Mandag: 10 415 Tirsdag: 6622 Onsdag: 5482 Torsdag: 8560 Fredag: 4210 Lørdag: 11 704 Søndag: 7082 Jeg kjenner at jeg er litt sånn 'off' når det gjelder å ha fokus på skrittene. Har generelt bra med energi, og er så fornøyd med å komme meg to dager bortover på senteret og deltar på gruppetimer. At jeg på en måte tenker at det ikke er så nøye med skrittene. Men jeg tror egentlig at det er det. At jeg burde klare å få til mer. Jeg har lyst til å fokusere mer på det, men går inn i en travel uke nå, så er usikker på hvordan kveldene blir 😶 Men jeg skal prøve. Det er litt motivasjon i at det fortsatt er bare veier og ikke vinter enda.
Minimeg1234 Skrevet 22. september #1080 Skrevet 22. september 2 økter zumba og styrketrening er veldig bra ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå