123qwe Skrevet 11. juli #1041 Skrevet 11. juli Herlig, så kjekt å lese at du føler deg vel i sommerklær 🧡🧡🧡. Ikke sikker på at du er på et platå. Trender peker nedover :-). Det du gjør nå gir jo resultater! 1
Amatariel Skrevet 27. juli Forfatter #1042 Skrevet 27. juli Uke 28: skrittmål 4 av 7 dager Trening: 1 økt (styrke) Mandag: 10 448 Tirsdag: 9298 Onsdag: 11 286 Torsdag: 6488 Fredag: 8970 Lørdag: 7365 Søndag: 1867 Uke 29: skrittmål 1 av 7 dager Trening: 0 økter Mandag: 3587 Tirsdag: 5070 Onsdag: 6967 Torsdag: 6944 Fredag: 6083 Lørdag: 9826 Søndag: 4627 Uke 30: skrittmål 6 av 7 dager ✅ Trening: 0 økter Mandag: 18 074 Tirsdag: 20 585 Onsdag: 19 005 Torsdag: 10 690 Fredag: 11 494 Lørdag: 14 988 Søndag: 6047 Heia 👋 Et lite innsjekk i ferien. Jeg er hjemme nå etter utenlandstur, men jeg har enda to uker ferie igjen Ville bare ta litt skrittregistrering i loggen min. Tror jeg er litt avslørt ut fra den hvilken uke som var avslapping på stranda, og hvilken som var mer sightseeing/opplevelser Men ja, helt greit fornøyd med aktiviteten. Skulle selvsagt ønske at jeg var MER aktiv enn jeg var (ble ingen powerwalks eller styrketrening), men det er en del av livsstilsendringen min som jeg bare ikke har lært meg enda. Å få inn slike ting i familieferien... det skal nok komme. Men i denne kommende uken har jeg et mål om å komme meg på trening igjen - selv om jeg fortsatt har ferie Kroppen har lyst til å bevege seg! Er nok en ettervirkning av at jeg har spist litt vel mye junk og søtt! (🫣) Ferien startet ganske bra, og så skliiiir det ut. Spiser det samme som familien, selv om jeg oppdaget at jeg spiser mindre enn før i alle fall. Går èn gang på frokostbuffèt f.eks, mens de andre går 2-3. Men har jo spist mye jeg ikke gjør ellers, og mye godter og snacks. Vekten har garantert gått opp!! Men jeg tenker at det er ganske naturlig når man har ferie. Jeg er ikke supergira på å se et kjipt tall nå da, så jeg kommer ikke til å veie meg før fredag. Kanske komme litt inn i hjemmerutinene før jeg går på vekta igjen... Når det gjelder wegovy så valgte jeg å ta med meg medisinen på ferie, så jeg har holdt meg til min vanlige dose hver uke. Men jeg har jo en mistanke om at den ikke gir liiike stor effekt lenger. Jeg startet jo på den laveste i august i fjor, og økte et hakk i februar (som jeg fortsatt er på nå). Nå nærmer vi oss jo august igjen, så kanskje èn dose gir effekt pr. halvår for meg?? Er på tenker'n om jeg skal øke opp igjen (etter ferien dog). Syns det er litt kjedelig med den kostnaden, men som flere påpeker - å ta doser som ikke gir effekt er jo mer kostbart.
123qwe Skrevet 28. juli #1043 Skrevet 28. juli Skjønner godt at det er blitt mer snacksing en planlagt. Samme her! Men prøver å ta det med ro nå og bruke denne uken på å lande litt i vanlig kosthold også igjen. Mat og kos er en del av ferien, sånn er det bare! Men det er godt hverdagskost også når man klarer å lande der igjen.
Amatariel Skrevet 1. august Forfatter #1044 Skrevet 1. august Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 11. april: 82,9 kg 30. mai: 82,2 kg 6. juni: 82,8 kg 13. juni: 83,4 kg 20. juni: 82,6 kg 27. juni: 81,9 kg 4. juli: 82,1 kg 11. juli: 81,9 kg 1. aug: 82,5 kg Sum: - 21,7 kg Jeg har fortsatt ferie, men ettersom det er fredag og jeg faktisk er hjemme noen få dager her nå, så gikk jeg på vekta. Ble veeeeeldig positivt overrasket! +0,6 kg på tre uker syns jeg ikke er ille!! I alle fall ikke når jeg vet hvor mye junk, godis og snacks jeg har spist på denne perioden. Det er faktisk helt utrolig! Jeg er vant fra tidligere å gå opp mange kilo på ferie (3-5 liksom). Så er så deilig å se slike her tall! Det er jo håndterlig å gjøre noe med etter ferien. Tror nok wegovy hjelper meg mer enn jeg tenker over om dagene. Ja, jeg har spist mye godteri og sånt, men måltidene min er nok en del mindre enn før. Og færre. Ofte har jeg slått sammen frokost og lunsj nå i sommer, for jeg spiser senere frokost og er rett og slett ikke sulten før en sen middag. Så er nok det som gjør at oppgangen ikke er så stor. Men, jeg har altså over en uke ferie til 🌞 Så jeg er ikke heelt klar for å finne hverdagsrutinen igjen. 1
Amatariel Skrevet 10. august Forfatter #1045 Skrevet 10. august Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 11. april: 82,9 kg 30. mai: 82,2 kg 6. juni: 82,8 kg 13. juni: 83,4 kg 20. juni: 82,6 kg 27. juni: 81,9 kg 4. juli: 82,1 kg 11. juli: 81,9 kg 1. aug: 82,5 kg 10. aug: 82,7 kg Sum: - 21,5 kg Da er årets ferie offisielt over. Er på mange måter greit med hverdag igjen, men jeg syns det er umåtelig trist at jeg ikke skal ha fri før til jul igjen 😒 Det kommer til å bli tungt å starte på jobb igjen i morgen. Jeg har ikke vært like flink som ønsket med sunt kosthold så da vet jeg hva som venter i dagene som kommer (hodepine pga. sukkeravvenning, cravings etter energidrikk osv.) Men samtidig roper kroppen etter en sunnere livsstil igjen, så jeg gleder meg også til å gi den rene råvarer, få trent litt igjen og sånt. Er bare overgangen som er litt tøff! Jeg har vært i utlandet denne uken, så at vekten ikke er mer enn 200 gram opp er jeg mildt sagt veldig overrasket over. Veldig takknemlig for det da. Føler at utgangspunktet mitt foran høsten her ikke er helt håpløst da. Målet er jo å kunne komme meg under 80 kg. Føles helt surrealistisk at det kan skje, men det er jo faktisk mulig! 1
Kvantesprang --> Skrevet 10. august #1046 Skrevet 10. august Vi blir to (og sikkert enda flere) som møter en uke med hodepine, cravings og stup trøtte, men vi får bare stålsette oss for overgangen. Gleder meg ikke, men samtidig blir det godt å komme ordentlig i gang igjen. Gratulerer med praktisk talt stillstand på vekten etter utenlandstur 🤩 Det er kjempebra! 👏 Jeg tror du når målet om under 80 denne høsten! 1
Amatariel Skrevet 11. august Forfatter #1047 Skrevet 11. august (endret) Jeg får sånn trang til å få logget alle ukene mine uten opphold her, så her kommer de to siste 😅 Uke 31: skrittmål 4 av 7 dager Trening: 0 økter Mandag: 12 418 Tirsdag: 9753 Onsdag: 7617 Torsdag: 10 775 Fredag: 5298 Lørdag: 7482 Søndag: 17 439 Denne uken var en feriehjemmeuke, så jeg er litt skuffet over at jeg ikke klarte å komme meg på treningsenteret. Jeg hadde virkelig et ønske om det. Men jeg var så trøtt og sliten og fant bare ikke motivasjonen. Styret mye rundt i hus og hage da, og er ikke så aller verst fornøyd med skrittene. Uke 32: skrittmål 6 av 7 dager ✅ Trening: 1 økt (styrke) Mandag: 14 358 Tirsdag: 17 897 Onsdag: 15 814 Torsdag: 18 125 Fredag: 10 4801 Lørdag: 5738 Søndag: 9673 Denne uken var storbyferie, så da blir det mye skritt pga sightseeing o.l 😊 Egentlig godt å avslutte ferien slik, føler seg ikke såå daff da. Klarte faktisk å finne motivasjon til å dra til treningsenteret ved hjemkomst i helga for å være med på en styrketime også. Så veldig fornøyd! Endret 11. august av Amatariel 1
Amatariel Skrevet 14. august Forfatter #1048 Skrevet 14. august Nå er jeg godt inne i hverdagen igjen. Det var liksom hardt og godt på samme tid... Kroppen higet altså veldig til normale måltider, trim og alt det der. Men samtidig skrek den godt fra seg på at den IKKE likte overgangen. Så mandag og tirsdag var tøff. Stuptrøtt, vondt i hodet, følte hele kroppen verket. Jeg la meg kl. 20.40 på mandag helt skutt! Men jeg spiste ordentlig mat da, og tvang meg på kveldstur både tirsdag og i går, så jeg føler meg såå mye bedre nå. Jeg kom på at det er -veldig- lenge siden jeg har lagt ut noen bilder her nå. Var veldig flink til det før sommeren i fjor. Men så begynte jeg jo på wegovy i august i fjor, og jeg skal innrømme at det "ødela" litt akkurat den biten. Jeg har rett og slett blitt for dårlig til å spise gode sammensatte måltider. Før var det en nødvendighet for at jeg overhodet skulle se noe resultat på vekten, mens etter wegovy så har jeg fått en del "gratis hjelp". Vanskelig å forklare hva jeg mener... Men etter wegovy så har jeg vært fornøyd med et eple til kveldsmat liksom. That's it. Så det har liksom ikke vært noe å ta bilde av 😅 eller bare èn enkel brødskive. Har trengt lite mat, og sjeldent, det siste året her. Men jeg skjønner jo at en eller annen gang i fremtiden så skal jeg forhåpentligvis ikke bruke medisin, komme meg til idealvekt og faktisk bli der. Så matvaner er SÅ viktig da. At jeg innøver hva som er god mat for min kropp. Ting jeg kan like å lage (misliker jo egentlig stort å være på kjøkkenet) og som blir en vane. Så i dag har jeg fått slengt sammen en av de lunsjene som jeg i fjor var glad i å lage og spise. Nam nam! Isbergsalat, babyleaf, stekt kylling, eggerøre, spekeskinke, røkelaks, tomat og mozzarella
123qwe Skrevet 14. august #1049 Skrevet 14. august Jeg gruet meg til justering av kosthold til hverdagen. Det gikk overraskende greit denne gangen. Glad for det! Det er sikkert kjempelurt å ha masse fokus på den maten som blir å hjelpe deg når du har nådd målet ditt. Lunsjen din så veldig delikat ut!
Amatariel Skrevet 15. august Forfatter #1050 Skrevet 15. august Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 11. april: 82,9 kg 30. mai: 82,2 kg 6. juni: 82,8 kg 13. juni: 83,4 kg 27. juni: 81,9 kg 4. juli: 82,1 kg 11. juli: 81,9 kg 1. aug: 82,5 kg 10. aug: 82,7 kg 15. aug: 81,6 kg Sum: - 22,6 kg Yes! Da var ferievekten borte! Det var gøy så lenge det varte, men takk og farvel Såå deilig å få litt uttelling på vekten nå! Motivasjon og mental helse trenger det Og jeg ser jo med glede også at dette er laveste vekten jeg har vært på denne reisen hittil også Det føles SÅ surrealistisk at jeg skal se et 7-tall på vekten først, men nå begynner jeg virkelig å føle og tro at det kan være mulig her på første del av høsten! 1
Janeidet Skrevet 15. august #1051 Skrevet 15. august Gratulerer med ny laveste vekt! Her har det også vært litt blandede følelser til å gå i hverdagsmodus igjen, men som du nevner var kroppen klar for det nå. God helg!
Minimeg1234 Skrevet 17. august #1052 Skrevet 17. august Så fint det var å komme inn her å titte. Dette er jo så gøy å lese selvom jeg hoppet rett til siste side. Gratulerer 😊 1
Amatariel Skrevet 18. august Forfatter #1053 Skrevet 18. august Uke 33: skrittmål 3 av 7 dager Trening: 2 økter (yoga + spinning) Mandag: 6417 Tirsdag: 13 924 Onsdag: 9993 Torsdag: 7311 Fredag: 6223 Lørdag: 8808 Søndag: 6243 Første hverdagssuke gjennomført! Selv om det ikke var såå mange grønne tall her, så er jeg veldig fornøyd med uka. I starten var jeg usikker hvordan jeg skulle overleve 😵💫 Men kom meg igjennom hodepine og ekstrem slapp kropp første dagen. Og bare presset meg ut på litt tur, og faktisk to besøk på treningsenteret! Så jeg følte meg bare bedre og bedre utover uken. Så derfor kan jeg slå fast at dette ble en ganske bra første-uke etter ferien ja. 1
123qwe Skrevet 19. august #1054 Skrevet 19. august Kjempe fin start på vekta etter ferien! Så kult å følge med. Tenkt at du snart kan snuse på ny titall 🫣. To besøk på treningssenteret er ikke så verst! *klapp på skulder* Veldig artig å lese at treningssenter har blitt en fast spalte i hverdagen din For min del bare det å gjøre noe for meg selv og komme meg ut av huset er en seier og gir overskudd.
Kvantesprang --> Skrevet 20. august #1055 Skrevet 20. august (endret) Du er helt rå! Tenk å snart se et 7-tall først på vekta! 👏👏 Det som er (ekstra) gøy med din historie er at du har brukt tid. Jeg har lest hele dagboken fra start, og vet at der er både lange perioder med stillstand, med noen få hundre gram ned, til perioder med større nedgang (og noen ganger opp). Rett og slett livet. Et liv i endring med de daler og topper som hører med. Og du har fortsatt standhaftig og tålmodig. Du er en sann inspirasjon for oss som kjenner på at en slik reise kan gjennomføres for egen del også. Du gir deg aldri 🤩👊 Endret 20. august av Kvantesprang --> 1
Minimeg1234 Skrevet 20. august #1056 Skrevet 20. august Bra start på hverdagen etter ferien 😊 Måtte kikke litt mer i tråden etter det Kvantesprang skrev . Jeg er super imponert 🙌 1
Amatariel Skrevet 21. august Forfatter #1057 Skrevet 21. august Tusen takk dere! Så koselige meldinger! Jeg setter skikkelig pris på alle dere som kommer innom her og leser, og ikke minst legger igjen noen ord. Gjør absolutt at man ikke føler seg alene i denne prosessen her.
Amatariel Skrevet 22. august Forfatter #1058 Skrevet 22. august Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 11. april: 82,9 kg 30. mai: 82,2 kg 13. juni: 83,4 kg 27. juni: 81,9 kg 4. juli: 82,1 kg 11. juli: 81,9 kg 1. aug: 82,5 kg 10. aug: 82,7 kg 15. aug: 81,6 kg 22. aug: 81,6 kg Sum: - 22,6 kg Skal innrømme at jeg ble liiitt skuffet i dag ja, med stillstans. Har vært knallflink denne uka, og "ba" ikke om mye, bare noen få hundre gram ned liksom. Men nei. Men jeg ristet det raskt av meg! Det er ikke opp. Og jeg gikk jo kjempemye ned forrige uke! Så da slår jeg over til å rett og slett være takknemlig for at jeg fortsatt har klart å holde på den nedgangen 1 2
Kvantesprang --> Skrevet 23. august #1059 Skrevet 23. august Skjønner frustrasjonen kjempegodt, Amatariel 😊 men som du sier: du har klart å holde på den flotte nedgangen fra sist uke, og det er helt topp ⭐️👏
Amatariel Skrevet 25. august Forfatter #1060 Skrevet 25. august Uke 34: skrittmål 3 av 7 dager Trening: 2 økter (zumba + spinning) Mandag: 8718 Tirsdag: 11 975 Onsdag: 7316 Torsdag: 11 763 Fredag: 6312 Lørdag: 7227 Søndag: 3924 Da var det uke to etter ferien. Da føler man ofte at man er litt ordentlig i gang igjen. Og jeg syns det har gått greit. Litt skuffet over skrittene mine (to dager her jeg i alle fall burde ha prioritert og bikket 8k). Men - det haaaaar vært så vanskelig å motivere seg til å gå ut i regnværet. Det har altså øst ned non stop hele uken. Så når man slår sammen travel jobbuke og lite søvn, så orker jeg rett og slett ikke kle meg for en runde ute. Tredemølla fristet heller ikke 😶 Men jeg konkluderer med at jeg egentlig er godt fornøyd. At jeg har kommet meg på både zumba og spinning er jeg skikkelig fornøyd med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå