Amatariel Skrevet 7. april Forfatter #987 Skrevet 7. april Uke 14: skrittmål 4 av 7 dager Trening: 2 økter (zumba og styrke) Mandag: 13 471 Tirsdag: 8097 Onsdag: 10 766 Torsdag: 9710 Fredag: 7762 Lørdag: 4115 Søndag: 7069 Veldig bra start på uken (mandag og torsdag jeg var på trening også), og så bare "kollapser" det 🤪 Misforstå meg riktig... jeg ER fornøyd med å få kommet meg to ganger på trening, noe mer forventer jeg absolutt ikke av meg selv! Men jeg burde liksom klare skrittene når jeg har en åpen og ledig helg. Men jeg er altså så sliten i helgene for tiden. Litt mentalt pga. noe uro på hjemmebane og så blir jeg så tiltaksløs. På lørdag lå jeg mye i sengen prøvde å ta igjen litt søvn... klarte det da, men resten av dagen bare subbet jeg hjemme og gjorde litt husarbeid mens resten av familien var på shopping. Må prøve å komme over denne "helgekneiken", for det burde ikke være så vanskelig. Jeg har tid.
Tjukkis Skrevet 8. april #988 Skrevet 8. april Gratulerer med fantastisk fine milepæler i forrige uke. Tenk hvor snodig følelse det er å være overvektig, liksom. Bare overvektig 🎉 Gratulerer igjen
Amatariel Skrevet 11. april Forfatter #989 Skrevet 11. april Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 17. jan: 87,4 kg 31. jan: 85,7 kg 7. feb: 86,1 kg 14. feb: 85,6 kg 28. feb: 85,7 kg 14. mars: 84,6 kg 21. mars: 84,5 kg 28. mars: 84,0 kg 4. april: 83,5 kg 11. april: 82,9 kg Sum: - 21,3 kg Altså - dette tar jo ingen ende nå! Milepæl etter milepæl, og mål etter mål. Så totalt uvant for meg!! At jeg skulle gå ned i vekt igjen denne uken hadde jeg virkelig ikke trodd. Jeg er jo så vant til saaakte nedgang, og evigelange platåer. Så - 600 gram takker og bukker jeg for!! Og det gjorde at jeg også så 82-tallet (!!!) Etter jul satt jeg 82 som mål til påske, men jeg hadde ingen anelse om det kunne gå. Måtte bare sette noe. Skjønte jo raskt utover januar/februar at dét kom til å bli vanskelig med tempoet jeg holdt da men mars/april innfridde virkelig, og så ble det jo ikke så halvgærn't! 😁 Riktignok ikke 82 blank, men at jeg i det hele tatt SER tallet tar jeg som en stor seier og godkjent mål. 3
123qwe Skrevet 11. april #990 Skrevet 11. april Så sykt bra jobbet @Amatariel! Må være en herlig følelse å få de resultatene. Det du skrev på mandag om å gripe sjansen på å få litt ekstra bevegelse. Ja, det burde man, men jeg kjenner også at av og til er jeg bare helt ør i hodet av å hele tiden «prestere». Trur ikke det er så farlig å la være å jage skritt innimellom. Du har jo tross alt etablert en bra rutine på trening nå. Og den største gevinsten vektmessig får man på kjøkkenet. Det er så kult å følge med på prosessen din 👍 1
Amatariel Skrevet 14. april Forfatter #991 Skrevet 14. april Uke 15: skrittmål 6 av 7 dager ✅ Trening: 2 økter (zumba og styrke) Mandag: 13 838 Tirsdag: 11 552 Onsdag: 4485 Torsdag: 8009 Fredag: 9289 Lørdag: 10 588 Søndag: 9116 Veldig fornøyd med å se at hverdagsaktiviteten min holder stand Ble også to turer til treningssenteret denne uken, og det er jeg veldig fornøyd med mtp. at det er innspurt på jobb før påskeferie og generelt travelt i heimen.
Amatariel Skrevet 18. april Forfatter #992 Skrevet 18. april Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 17. jan: 87,4 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 28. mars: 84,0 kg 4. april: 83,5 kg 11. april: 82,9 kg 18. april: 83,6 kg Sum: - 20,6 kg Jeg har gått opp litt siden forrige fredag. Men det er helt greit! Det er tross alt midt i påsken her Jeg spiser annerledes her enn hjemme, og det er vel naturlig. Prøver å vise litt måtehold da, men er vanskelig 😶 Heldigvis er det noen dager hjemme med hverdag etter påsken igjen før neste fredag og veiing igjen Jeg er supermotivert for ukene mot sommeren nå, men tror mai kan bli særs utfordrende da vi skal på ekstremt mange reiser/feiringer 😶 Men jeg drømmer veldig om å kunne se et 7-tall på vekten i det sommeren tikker inn. Mulig det er helt urealistisk og at jeg kommer til å være på et platå i mange uker nå, men det får tiden vise. Jeg skal i alle fall være aktiv, og spise så bra som jeg bare klarer. 1
Amatariel Skrevet 22. april Forfatter #993 Skrevet 22. april Uke 16: skrittmål 5 av 7 dager Trening: 2 økter (zumba og yoga) Mandag: 14 074 Tirsdag: 8401 Onsdag: 6647 Torsdag: 8412 Fredag: 10 489 Lørdag: 9051 Søndag: 3567 Jeg er fornøyd med aktivitetsnivået i påsken Men kostholdet har vært rævva... skikkelig skuffet over meg selv der. At jeg klarer å la det skli ut SÅ mye Har ikke spist så veldig store mengder (wegovy gjør jo at jeg blir mett), men det jeg har puttet i meg har stort sett vært drittmat... ikke frokoster da, men ellers. Og såååå mye godteri og snacks da. Ja dere aner ikke, skjemmes virkelig... Prisen å betale har vært diarè da. Sikkert totalt sjokk for kroppen med så mye sukker, så magen har vært en eneste stor krøll hele påsken. Skulle tro det var kjipt nok til å skjerpe meg, men neeeida Jeg hadde tilgang til toalett hele ferien, og kroppen plagdes ikke (ikke vondt) ellers. Så jeg pakket i meg sjokolade, dag etter dag. Regner med den andre prisen å betale blir vektoppgang da. Men jeg skal gjøre det jeg kan for å komme inn i en ordentlig og god hverdagsrutine igjen her nå da. Spist er spist og alt det der... Det positive er jo at jeg har NIX NADA lyst på noe som ligner på sjokolade eller godteri nå da.
Marcie Skrevet 22. april #994 Skrevet 22. april Det er godt det er hverdag igjen! Jeg greidde og å skeie ut med påskegodt til tross for wegovy, men i motsetning til deg så har jeg holdt aktivitetsnivået lavt i tillegg!!! Det er nå vi må se fremover, og akseptere at gjort er gjort og spist er spist, og bare gå videre!
123qwe Skrevet 22. april #995 Skrevet 22. april Kan enes med at gjort er gjort. Det sklei ut. Og til de grader... trur to måneder med sykdom og heftig influensa for minstemann i huset rett før påske gjorde at jeg bare hadde veldig lite viljestyrke og mental balanse for å gjøre noe mer fornuftig en å spise bort søvnunderskudd og mangel på egentid. Så vi er flere i samme båt! Og jeg spiste selv om det til slutt ikke var noe godt lenger.
Amatariel Skrevet 25. april Forfatter #996 Skrevet 25. april Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 17. jan: 87,4 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 28. mars: 84,0 kg 4. april: 83,5 kg 11. april: 82,9 kg 18. april: 83,6 kg 25. april: 84,0 kg Sum: - 20,2 kg Veldig kjedelig med oppgang, men veldig forventet. Alltids et lite hååp om at de siste dagene her etter at hverdagen har startet skulle bøte for påskens skade, men det ble ikke helt der. Men dagens resultat kunne sikkert vært verre! Til sammen opp 1,1 kg i påsken, jeg får ta det med fatning. Tirsdag/onsdag var altså så jævlig! Trøtt, og hodepine ut av en annen verden. Var nok sukkerabstinensen som herjet i kroppen Men tvang meg til å spise vanlig mat slik at det skulle gå over, og ikke småspise sjokolade innimellom. I går kom jeg meg på trening igjen, så det var tungt, vondt - men godt. Sola skinner jo også om dagene, så jeg måå komme meg ut på litt gåturer. Skrittene er litt krise denne uken, men jeg har prioritert søvn, og komme tilbake i hverdagsrutiner. Jeg må innrømme at mai måned skremmer meg, når jeg ser hva en drøy uke påskeferie gjør med meg 😶 Jeg skal inn i tidenes travleste måned for min del. Vi skal reise bort tre av fire (lang)helger! Til forskjellige arrangementer. Så ikke bare blir det stress med pakking/reising og er bortreist fra hjemmerutinene med mat og alt sånt, men det kommer også til å være kaker i så lange baner at dere aner ikke. Minstemann er også 3 år og i en så inni granskogen trassete tid nå, at hver eneste time med henne er et lite mareritt. Blir kjempegøy å reise rundt og bryte rutiner da... så ja, dere skjønner jeg er litt over gjennomsnittet spent på denne kommende måned! Da jeg veide 82,9 satt jeg et mål om å veie 79 til sommeren, men det føler jeg nå kan bli veeeldig vanskelig. Litt tidlig å "gi opp" målet sånn rett etter påske kanskje 😅 Så jeg skal selvsagt gjøre det jeg kan.
Amatariel Skrevet 28. april Forfatter #997 Skrevet 28. april Uke 17: skrittmål 2 av 7 dager Trening: 1 økt (styrke) Mandag: 6755 Tirsdag: 5297 Onsdag: 5395 Torsdag: 9061 Fredag: 6271 Lørdag: 9261 Søndag: 7415 Nå begynner den vanskelige tiden. Jeg har vært forberedt på dette lenge - at fra påske og i alle fall ut mai så vil det bli særs travelt for min del. Og ikke av den sort at jeg løper rundt og gjør ting, dessverre 😅 Nei, det er nok mye stillesittende arbeid. Det er mye frister og sånt på jobb, så jeg sitter pal ved PC'n. På hjemmebane er det også mye sånt fremover. Det merkes godt på skrittene. Utenom pc-jobbingen så blir familien/husarbeid og soving prioritert. Hver uke fremover er det også reising som innebærer lange bilturer og tog. Så jeg kan liksom ikke forvente ekstremt mange grønne tall fremover. MEN jeg er fornøyd med at jeg tross alt kom meg på treningsenteret èn gang forrige uke. Ellers blir hovedmålet mitt fremover å ikke få panikk. Jeg har kanskje hatt en tendens til det før (før livstilsendringen) - at det er alt eller ingenting. Så når jeg føler det butter litt i mot, jeg ikke får til det jeg egentlig ønsker og liker så "gir jeg opp". Det skal jeg selvfølgelig ikke nå. Men jeg må jobbe med hodet! Jeg ER en person som trener. Jeg ER en person som skal holde et minimums aktivitetsnivå. Men innser at visse perioder i livet er annerledes, og det er rett og slett en del av livet. Det må jeg tåle og det må jeg takle. Det er ingenting "å falle av". Jeg skal fortsette med de faste øktene mine på senteret og gå turer/skritt igjen når livet gir meg rom for det.
123qwe Skrevet 28. april #998 Skrevet 28. april Lykke til med mai-måned. Håper det ikke blir så ille som du frykter! Jeg kjenner også på det at jeg må klare å ta i mot det livet bringer og beholde en vis balanse hvis jeg skal ha noe håp om å gå ned/beholde vekta over flere år. For livet vil fortsette å komme med utfordringer og overraskelser… men lett er det ikke.
Amatariel Skrevet 2. mai Forfatter #999 Skrevet 2. mai Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 17. jan: 87,4 kg 31. jan: 85,7 kg 14. feb: 85,6 kg 14. mars: 84,6 kg 28. mars: 84,0 kg 4. april: 83,5 kg 11. april: 82,9 kg 18. april: 83,6 kg 25. april: 84,0 kg 2. mai: 82,8 kg Sum: - 21,4 kg Yeeees - veldig glad for at påskevekten nå er borte! Var oppriktig redd for at den skulle sitte fast i ukesvis (var alltid sånn før). Men dette viser bare at jeg HAR forandret meg. Ja jeg kan spise annerledes i en ferie, men så komme tilbake til hverdagen igjen. "Alt er ikke ødelagt" etter en slik uke. Føles jo spesielt viktig å komme meg litt ned igjen nå, når jeg vet at hele mai er en annerledes-måned (😬). Må virkelig jobbe mentalt denne måneden, ikke overspise på diverse anledninger og sånt. Målet mitt er absolutt å komme meg helskinnet ut av denne måneden og ikke gå opp. Altså er stillstans et godt mål 2
Gymfantomet Skrevet 2. mai #1000 Skrevet 2. mai Du er kjempeflink og en sann inspirasjon 😊👏 Livet er jo slik at vi skal ha mange "normale" uker, ispedd litt langhelger, ferier og andre annerledesdager. I en livsstilsendring som du gjør, går det der helt fint når man sørger for å tune seg inn på fornuftighetens vei etter slike dager. Jeg heier på deg 🤩 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå