Amatariel Skrevet 10. mars Forfatter #961 Del Skrevet 10. mars Uke 10: skrittmål 5 av 7 dager Trening: 2 økter (zumba og styrkesirkel) Mandag: 11 804 Tirsdag: 8801 Onsdag: 8127 Torsdag: 4961 Fredag: 8476 Lørdag: 4303 Søndag: 8675 Veldig fornøyd med å holde stand når det gjelder de faste gruppetimene jeg liker på senteret. Det største målet for 2025 var/er kanskje å få trening til å bli en del av min hverdag, og hittil går det veldig bra. Nå er jeg der at jeg blir småsur og irritert om noe kommer i veien slik at jeg må avlyse treningstimen. Og hvis det skjer så har jeg klart å ta det igjen på annen måte Skrittene er jeg også fornøyd med. Det er rett og slett vanskelig å få til 7 av 7 dager på en vanlig hverdagsuke. Prioriterer søvn enkelte kvelder, og da legger jeg meg tidlig også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. mars Forfatter #962 Del Skrevet 14. mars Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 10. jan: 86,2 kg 17. jan: 87,4 kg 24. jan: 86,3 kg 31. jan: 85,7 kg 7. feb: 86,1 kg 14. feb: 85,6 kg 28. feb: 85,7 kg 7. mars: 85,4 kg 14. mars: 84,6 kg Sum: - 19,6 kg Eeeendelig 84-tallet! Det var fander meg på tide!! Føler det virkelig er fortjent nå. Nå er det i alle fall bare å fortsette som jeg gjør, og satser på at det faktisk løsner. Hadde vært kjedelig om jeg skal være på dette tallet i 1-2 måneder også liksom, men håper ikke det! Nå er det bare 400 gram unna -20 kilo og bare ett kilo unna å bli kvitt fedme-stempelet! Er det mulig at det kan skje!? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 15. mars #963 Del Skrevet 15. mars Gratulerer med kjempebra resultat Du har all grunn til å synes at det er vel fortjent slik som du har stått på! Ja, det er faktisk mulig at du kan bli kvitt «stempelet» i løpet av kommende dager Heier på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 15. mars #964 Del Skrevet 15. mars så flott resultat!! jeg vet du har ventet på det, så det var velfortjent!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. mars Forfatter #965 Del Skrevet 17. mars Uke 11: skrittmål 4 av 7 dager Trening: 2-3 økter (zumba og et par ganger egenstyrke) Mandag: 15 613 Tirsdag: 6727 Onsdag: 9351 Torsdag: 6247 Fredag: 8079 Lørdag: 5936 Søndag: 10 498 Denne uken var beintøft mentalt. Har egentlig ikke noe god grunn, (mannen min spurte flere ganger hva som var i veien), men det føles bare som en million småting. Alt fra litt oppstykket søvn, til trassete 3-åring, underbemannet på jobb (=travelt), dårlig vær osv. Og alt mannen gjorde irriterte meg også Egentlig minte hele uka meg om en PMS-uke, noe jeg ikke har kjent på siden i sommer (da jeg begynte på minipillen). Har vært såå deilig å slippe mensen, og jeg syns også at de fleste hormonproblemene forsvant da også. Men mulig det er for godt til å være sant at jeg skal slippe unna alt. Hormoner har jeg vel i en eller annen form uansett. Tenker jo også at wegovumedisin også kan påvirke... vet ikke. Men, det gikk litt bedre i helgen, og jeg føler jeg starter uka i dag med en mye bedre spirit enn jeg avsluttet fredagen med. Jeg er derfor godt fornøyd med at jeg fikk gjennomført den aktiviteten jeg klarte denne uka. Min vanlige styrkesirkel måtte avlyses, så jeg ble litt redd det ikke skulle bli noe styrke... men det ordnet seg. Når jeg er på et sånt dårlig sted mentalt så er det helt nødvendig med egentid, og komme seg litt bort fra familien. Så jeg trente litt styrke i kjelleren hjemme på onsdag, og dro en tur i egentreningssalen på mitt lokale senter i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. mars Forfatter #966 Del Skrevet 21. mars Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 10. jan: 86,2 kg 17. jan: 87,4 kg 24. jan: 86,3 kg 31. jan: 85,7 kg 7. feb: 86,1 kg 14. feb: 85,6 kg 28. feb: 85,7 kg 7. mars: 85,4 kg 14. mars: 84,6 kg 21. mars: 84,5 kg Sum: - 19,7 kg 100 gram ned, og det sier jeg meg faktisk fornøyd med! Rart hva man blir fornøyd med og ikke visse uker Men det har jo selvsagt med hvordan man føler uken har gått. Jeg syns egentlig siste uke har gått bra, men jeg hadde absolutt en følelse på at det kom til å komme en oppgang. Å bare besøke 84-tallet kjapt, før det var opp igjen på 85 hadde vært så typisk meg. Og så har det rett og slett vært litt mer mat. Større lunsjer denne uken bl.a... Jeg var også på kino på onsdag, og ettersom jeg er veldig innstilt på at jeg skal leve akkurat slik jeg ønsker (og ikke på en diett), så var det en selvfølge med popcorn. Jeg er på kino 1-2 ganger i året, så popcorn er noe som hører med da. Jeg forventet rett og slett en liten oppgang i dag, så veldig glad når jeg så at jeg fortsatt er på 84-tallet! Nå har jeg veldig lyst til å klare 300 gram til neste uke!! 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltopp84 Skrevet 21. mars #967 Del Skrevet 21. mars Amatariel skrev (1 time siden): Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 10. jan: 86,2 kg 17. jan: 87,4 kg 24. jan: 86,3 kg 31. jan: 85,7 kg 7. feb: 86,1 kg 14. feb: 85,6 kg 28. feb: 85,7 kg 7. mars: 85,4 kg 14. mars: 84,6 kg 21. mars: 84,5 kg Sum: - 19,7 kg 100 gram ned, og det sier jeg meg faktisk fornøyd med! Rart hva man blir fornøyd med og ikke visse uker Men det har jo selvsagt med hvordan man føler uken har gått. Jeg syns egentlig siste uke har gått bra, men jeg hadde absolutt en følelse på at det kom til å komme en oppgang. Å bare besøke 84-tallet kjapt, før det var opp igjen på 85 hadde vært så typisk meg. Og så har det rett og slett vært litt mer mat. Større lunsjer denne uken bl.a... Jeg var også på kino på onsdag, og ettersom jeg er veldig innstilt på at jeg skal leve akkurat slik jeg ønsker (og ikke på en diett), så var det en selvfølge med popcorn. Jeg er på kino 1-2 ganger i året, så popcorn er noe som hører med da. Jeg forventet rett og slett en liten oppgang i dag, så veldig glad når jeg så at jeg fortsatt er på 84-tallet! Nå har jeg veldig lyst til å klare 300 gram til neste uke!! 🙏 Så god du er, godt jobbet!👏🏻😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. mars Forfatter #968 Del Skrevet 24. mars Uke 12: skrittmål 7 av 7 dager ✅ Trening: 2 økter (zumba og styrkesirkel) Mandag: 13 540 Tirsdag: 8606 Onsdag: 8528 Torsdag: 8397 Fredag: 9407 Lørdag: 8369 Søndag: 13 716 Veldig deilig aktivitetsuke! Superfornøyd! Og det er egentlig ikke fordi jeg klarte å bare få grønne tall, men fordi det ble grønne til helt "av seg selv". Det er det ultimate målet altså... at jeg har aktive dager fordi det bare blir sånn, ikke at jeg nødvendigvis jobber så hardt for det. Klart disse skrittene ble til fordi jeg var på trening, gikk trappen i stedet for heis, gikk en tur osv. men jeg gjorde disse tingene fordi det falt meg naturlig, ikke for at jeg på død og liv måtte samle skritt. Jeg innrømmer lett at jeg har tilfeller/dager der jeg mangler skritt, og f.eks tar meg en liten tur på tredemølla i kjelleren for å klare dagens mål. Jeg har faktisk også tråkket frem og tilbake i stuen rett før leggetid for å kunne akkurat klare det... og mange av mine gåturer ute tidligere har ene og alene vært fordi jeg må samle skritt. Men denne uken var det ikke noe av dette! Skrittene bare kom ut fra det jeg gjorde. Ja, jeg gikk en søndagstur i går, men det var ikke for å samle skritt, det var fordi hele kroppen kriblet og hadde kjempelyst å røre seg, og jeg ville ut å nyte sol i ansiktet. Så ja, veldig deilig å kunne logge en sånn her uke nå. Spesielt siden jeg vet at denne kommende uken her blir annerledes... det er altså SÅ travelt med kjedelige ting. Tror jeg har noe sort for møte på ettermiddag/kveldstid hver dag denne uken 🫣 Da blir det sånn at mange av de vanlige tingene må vike, der vi bare for gjort det vi må for å overleve (ukeshandle, middager, husarbeid, legge barn). Men ja, skal da prøve å snike inn trening/aktivitet der jeg ser muligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 25. mars #969 Del Skrevet 25. mars Så digg at ting begynner å falle naturlig på plass :-). Men du har også jobbet hardt for det, kudos til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. mars Forfatter #970 Del Skrevet 28. mars Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 17. jan: 87,4 kg 31. jan: 85,7 kg 7. feb: 86,1 kg 14. feb: 85,6 kg 28. feb: 85,7 kg 14. mars: 84,6 kg 21. mars: 84,5 kg 28. mars: 84,0 kg Sum: - 20,2 kg Jaa så glad jeg er i dag!! Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg gikk på vekta! Har ikke hatt en 'perfekt uke' da jeg både har spist nachos på restaurant, og ikke oppnådd skrittmålet mitt om dagene pga. kveldsmøter og annet utenfor min kontroll. Så jeg tenkte at i beste fall fikk jeg håpe på stillstans. Men så går jeg ned 500 gram!!! Og det er jo èn ting, men jeg bikker altså 20 kilo i nedgang siden jeg startet dagboken min her Det var noe jeg så vidt turte tro og håpe på da jeg startet min livsstilsendring. Slike suksesshistorier hørte til for andre... At det kunne være meg var egentlig ikke noe jeg trodde på innerst inne. Ja, det har tatt to år å komme hit, og for mange høres sikkert da 20 kilo lite ut (flere klarer jo å gå ned dette på et halvt år...) Men litt av årsaken til at jeg har klart denne nedgangen er å innse at jeg ikke er som alle andre Rett og slett ha en megaseig tålmodighet, og det har jo absolutt vært utfordrende til tider. For min erfaring på over 20 år nå er jo at mitt årsresultat stort sett havner på 2-5 kg i plussvekt. Og da har jeg altså også hatt måneder disse årene der jeg aktivt har slanket meg (!). Så da kan dere jo tro hvor fornøyd jeg er når jeg i stedet for dette oppnår 10 kg i minus på ett år. Så dette var altså et fantastisk delmål å klare! Ekstremt god start på helgen, og jeg blir supermotivert til å fortsette. Er jo ikke langt til neste delmål nemlig!! Bare 400 gram unna å ikke ha fedme lenger liksom. I'll keep going! 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kelpe Skrevet 28. mars #971 Del Skrevet 28. mars Gratulerer så mye, @Amatariel! For en fantastisk innsats du har lagt ned, og nå blir du belønnet! Og tenk for en selvtillit du kan ta med deg fra dette prosjektet inn i andre områder av livet. Den tålmodigheten kan få deg så langt du vil 🤩 Hva er det endelige målet ditt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 28. mars #972 Del Skrevet 28. mars Gratulerer!!!! dette har du virkelig fortjent!! Bra jobba!!! (og er det ikke typisk at det plutselig løsner når man har spist litt annerledes - har opplevd det så mange ganger, å plutselig gå ned etter en dag med kake og sjokolade!) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. mars Forfatter #973 Del Skrevet 28. mars kelpe skrev (1 time siden): Gratulerer så mye, @Amatariel! For en fantastisk innsats du har lagt ned, og nå blir du belønnet! Og tenk for en selvtillit du kan ta med deg fra dette prosjektet inn i andre områder av livet. Den tålmodigheten kan få deg så langt du vil 🤩 Hva er det endelige målet ditt? Takk for fine ord 🥰 Endelig mål ja... godt spørsmål. Det er jo å komme dit at jeg har en aktiv hverdag (der familieaktiviteter, turgåing o.l ikke føles som pes) og virkelig føler meg vel med meg selv. At jeg har et godt selvbilde og smiler til meg selv i speilet i stedet for å rynke på nesen. Når det gjelder hva vekttallet skal si på dette punktet så vet jeg ikke helt. Jeg har aldri vært normalvektig som voksen... Jeg veide 65 kg da jeg ble gravid for første gang, men jeg var bare 19 år da så jeg forstår jo at det er helt urealistisk å jage etter vekten jeg hadde som tenåring 😅 Men jeg har liksom ofte sett for meg at jeg kan oppnå mye av det jeg føler hvis jeg kommer meg til 75 kg Jeg er ikke glemsk, og husker godt de følelsene jeg hadde på 105 kg. Så mye jeg skulle gitt for å være på 75 da!! Så jeg står inne for det. Jeg har helt sikkert løs hud, hengemage, hengepupper og alt mulig hvis jeg kommer dit. Men vekten kan jeg i alle fall være fornøyd med, og det skal jeg ikke glemme. Å være tung skaper så mange problemer generelt. Perfekt blir man aldri i egne øyne, men hvis jeg blir kvitt den tyngden jeg hadde og i tillegg klarer å lage meg et godt selvbilde så skal jeg ikke be om mer ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 28. mars #974 Del Skrevet 28. mars Så velfortjent! Grattis, er veldig glad på dine vegne. Jeg synes 20 kg på to år er ikke lite. Du har gjort en endring for resten av livet, det er det som er nøkkelen her. Du er en stor inspirasjons kilde til meg da du også øver på å ta vekk makta maten har over deg. Ha ei fin helg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 28. mars #975 Del Skrevet 28. mars Dette er så utrolig fint å lese Du har jobbet så iherdig og så bra! Gratulerer med fantastisk bra resultat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. april Forfatter #976 Del Skrevet 1. april Uke 13: skrittmål 2 av 7 dager Trening: 2 økter (zumba og pilates) Mandag: 13 147 Tirsdag: 4651 Onsdag: 5492 Torsdag: 7693 Fredag: 5950 Lørdag: 9951 Søndag: 4843 Som forventet ble ikke denne uken akkurat så bra som forrige 🤪 Men det er veldig greit når det er forventet... livet skjer, og det er spesielt dette jeg øver meg på. Ingen krise har skjedd. Dette var en travel "stillesittende" uke (mye foreldremøter på kveldstid og sånt). Jeg har fått gjennomført to treningsøkter, og da er jeg egentlig godt fornøyd! Styrketimen måtte jeg avlyse pga. møte, men klarte å finne en pilates-time som passet timeplanen min i stedet for ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 1. april #977 Del Skrevet 1. april så bra at du klarte å erstatte den tapte økten med en annen. Nå ble jeg så inspirert at jeg tok meg selv i nakken og bestilte en serie pilatestimer for godt voksne. Jeg har gjort pilates før, og likt det veldig godt, men har nølt med å gå på timer når jeg er så ute av form. Men nå fant jeg et tilbud med en litt annerledes målgruppe, som jeg bestilte. Takk for inspirasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. april Forfatter #978 Del Skrevet 1. april Så herlig å høre Marcie! Det finnes nok absolutt mye forskjellig pilates. Husker jeg tok noen timer som 20-åring på universitetstreningsenteret, og det tror jeg ikke kan sammenlignes med det jeg tar nå 😅 Vil si det er ganske enkle øvelser på den timen jeg var på i forrige uke, men det er jo tungt og musklene får kjørt seg. Er type planken og sånt liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 3. april #979 Del Skrevet 3. april Wow! Så artig å stikke innom dagboka di, og så lese så gode resultater🙌 Velfortjent og utrolig godt jobba!! Når man har holdt på ei stund, så blir jo slike milepæler helt magiske å nå🤩 Og neste milepælen er jo også rett rundt hjørnet - Gurimalla for en motivasjon det må være!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. april Forfatter #980 Del Skrevet 4. april Startvekt 2023: 104,2 kg Startvekt 2024: 94,9 kg 2025 1. jan: 86,5 kg 17. jan: 87,4 kg 31. jan: 85,7 kg 7. feb: 86,1 kg 14. feb: 85,6 kg 28. feb: 85,7 kg 14. mars: 84,6 kg 21. mars: 84,5 kg 28. mars: 84,0 kg 4. april: 83,5 kg Sum: - 20,7 kg Jaaa! Jeg klarte det!! Etter den store oppturen forrige fredag da jeg nådde -20 kg totalt ble jeg supermotivert til å nå neste milepæl som var rett rundt svingen. Jeg har mye erfaring med stillstans og litt oppgang etter nedgang, men det ble jammen meg ta nedgang i dag også!! Og dagens tall betyr at jeg ikke har fedme lenger!! Det føles veldig bra å være på en BMI som sier "bare" overvekt nå. Både fysisk og mentalt. Jeg måtte gå inn i min historikk og se når jeg sist var på denne vekten, og det var i 2010... det er fander meg 15 år siden! Det føles som jeg virkelig er på vei til å finne meg selv igjen! Ellers ser jeg jo at det plutselig er èn uke igjen til påske. Har egentlig helt glemt hva som er påskemålet mitt, jeg har vært mer fokusert på å nå -20 kg og bli kvitt bmi-fedme. Og nå jeg nå har klart det så føles det som all suksess i verden! Kommer ikke til å nå 82 kg til neste fredag, og det gjør absolutt ingenting. 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå