Gå til innhold

Mine små skritt mot et bedre liv

Amatariel

Anbefalte innlegg

Startvekt 2023: 104.2 kg

2024
1. jan: 
94,9 kg
23. feb: 92,0 kg
8. mars: 91,5 kg
12. april: 93,2 kg
17. mai : 91,5 kg
28. juni : 92,0 kg
28. juli : 93,1 kg
2. aug : 92,8 kg

Start wegovy
17. aug : 91,8 kg
23. aug : 90,5 kg
6. sept : 89,1 kg
27. sept : 88,3 kg
4. okt : 87,9 kg
11. okt : 88,7 kg
18. okt : 88,1 kg
25. okt : 87,2 kg
1. nov : 86,9 kg

Sum: - 17,3 kg

Veldig fornøyd!! Hadde ikke forventet nedgang, mer noen gram opp evnt. stillstans. Syns uka har gått litt trådt, spist mer usunt enn på en stund, f.eks kanelbolle og mange karameller i går på halloween. Men innser jo når jeg tenker meg om at jeg har vært ganske flink generelt, ikke minst på porsjonsbegrensning. Så når jeg da fikk litt nedgang, og det attpåtil viste meg et nytt kilotall som jeg ikke har sett på over ti år, så blir jeg glad altså! happy.gif.5723d79bfb1140ad0044e90a1bc4d3c7.gif

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 44: skrittmål 4 av 7 dager 
Trening: 0 økter

Mandag: 5273
Tirsdag: 10 552
Onsdag: 8364
Torsdag: 8446

Fredag: 6639
Lørdag: 8056
Søndag: 4509

Bedre uke enn den forrige... og tatt i betrakning at ting er temmelig travelt for tiden, så må jeg bare godta at det ikke blir 'perfekt' :nikke: Jeg veier opp med å være temmelig flink med kostholdet da, syns jeg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med laveste vekt på lenge! 🤩 Må være en deilig følelse! Tenker at man i perioder bare må prioritere fremfor å prestere på topp i alle områder. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2024
1. jan: 
94,9 kg

Start wegovy
8. nov : 86,0 kg

Sum: - 18,2 kg

Sååå glad i dag! glad1.gif.5a36b7004bb2860ce25d3d4a419ab275.gif Jeg hadde håpet på noen få gram ned, men hadde mine tvil da det ble litt større posjoner i helga enn planlagt, og jeg var i en bursdag i går der jeg ikke klarte å la være å spise potetgull. Snacks i seg selv er absolutt ikke forbudt, men akkurat kvelden før veiedag pleier jeg å unngå så mye salt. Så forventningene mine var lave til i dag. Så ekstremt overrasket med 0,9 kg ned!! Takker og bukker :danse: Tror jeg trenger alt jeg kan få nå, for går inn i en vanskeligere tid med bursdag, julebord og bufféter nå... og skal jeg ha håp om å klare årsmålet mitt, så ja... 🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellou, fantastiske resultater forrige uke og det fortsetter denne uka! :klemmer:

Jeg måtte se på dine tall siden august og det er nesten 6 kg ned, her går det unna 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow! Kjempebra resultat!! :D Deilig å gå inn i julebordssesongen når du er i en sånn flyt, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 45: skrittmål 7 av 7 dager 
Trening: 1 økt (aerobic)

Mandag: 12 728
Tirsdag: 8009
Onsdag:  12 829
Torsdag: 8342
Fredag: 10 435
Lørdag: 10 165
Søndag: 8413

En Perfect Week igjen - endelig :D Føles bra! Denne uken var det helt klart rom for det. Har følt meg aktiv og i generell god bevegelse. Kostholdet heller ikke vært så ille. Det motiverer når vekten tikker nedover! Føler jo at jeg kan seee årsmålet der fremme.

123qwe skrev (På 8.11.2024 den 9.42):

Jeg måtte se på dine tall siden august og det er nesten 6 kg ned, her går det unna 😀

Ja det er så deilig! Tusen takk alle dere som har kommentert her :gruppeklem:
Det hjalp virkelig på med wegovy, ettersom det første halvåret i år gikk rimelig trått! Jeg føler jo helt klart at jeg gjør "jobben" selv, med å passe på hva jeg spiser. Men den hjalp virkelig på matstøyen/cravings osv. og det har jo da tydeligvis 'gjort noe' for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen resultater du leverer 👏 Det er jo så utrolig gøy å se!! Gratulerer så masse :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle :klemmer: Veldig gøy med litt skryt altså. Jeg føler meg jo virkelig bra for tiden. Ikke rart når man er lettere enn på 10 år... Men jeg innser også nå at jeg må passe på å ikke bli "for komfortabel". Det er jo ofte det som virkelig gjør at man klarer å starte en livsstilsendring - at man har det så tungt og kjipt at det bare MÅ snus. Men jo lenger tid som går (med resultater), jo mindre smerte har man... og da er det viktig å ikke glemme at jobben ikke er ferdig og mål ikke er nådd.

Jeg er jo kjempeglad og fornøyd over at jeg har det så bra nå. Men det kan bli bedre. Selv om jeg har lært masse de to siste årene, så er jeg er fortsatt i kategorien fedme :roll: Jeg er ikke i spesielt god form heller. Så jeg har absolutt områder jeg må ta tak i.
Jeg har tenkt litt over dette nå, nettopp fordi at jeg har vært litt for komfortabel den siste uken her... Vært mye feiringer, men også bare helt vanlig hverdag der jeg har spist større mengde mat, snacks på kvelden osv. Og da kjenner jeg at det sklir litt ut... jeg har jo egentlig ikke noe behov for å spise snacks midt i uken liksom... så det må jeg huske på.

Så med bakgrunn i dette så tror jeg at jeg skal droppe veiingen i morgen. Dèt er jo noe av det jeg har lært, at det ikke er verdt det hvis jeg er litt "nede". Jeg er nemlig rimelig sikker på at det blir oppgang, og da gir det meg ikke noe positivt å gå på den vekten. Nå har jeg sett 86-tallet i to uker, og kjenner at jeg gjerne vil ri på den gleden en uke til! Kanskje litt naivt :knegg: men jeg skal jo tilbake igjen. Så da blir det skjerpings denne kommende uken, så kanskje jeg slipper å se oppgang neste uke.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener. Enkelte ganger er det ikke verdt det. Men om det blir flere uker på rad ute av fokus, så tror jeg man må gå på den vekta uansett. Men en uke - nix. Det henter du inn igjen i neste uke. 
God helg 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 46: skrittmål 3 av 7 dager 
Trening: 0 økter 

Mandag: 7118
Tirsdag: 3867
Onsdag:  6795
Torsdag: 10 224
Fredag: 8232
Lørdag: 10 369

Søndag: 5915

Denne uken var jeg litt sliten etter den forrige, og det vises på skrittene mine. Ikke gått noe mer enn jeg "må" 😶 Men verst er kanskje at jeg har blitt så kveldstrøtt! Det er definitivt mørket og tiden på året. Bekmørkt allerede kl.18, og frem til 20 driver jeg med husarbeid og legging av barn. Etter det frister sofaen sååå mye. De automatiske stearinlysene slår seg på da :knegg: og da vil jeg bare ligge slengt i sofaen. I alle fall ikke dra på trening/kveldstur/tredemølla. 

Men - jeg vet jo selvsagt at her må jeg bare ta meg i nakken. Vinteren blir lang og tung om jeg skal ligge sånn på sofaen hver kveld. Jeg vet at løsningen er å ha en plan. Om jeg planlegger (før kvelden og latskapen tar meg) at jeg f.eks skal gå kveldstur e.l så holder jeg den avtalen med meg selv. Det er noe jeg har øvd på de siste to årene, og absolutt har blitt bedre nå. Problemet akkurat nå er at det har vært såpass travelt i perioder i høst at jeg syns det er så deilig nå når det kommer ukedager der jeg ikke har planer. Og derfor ikke lagd meg noen heller. Men joda, trim og bevegelse må jo prioriteres.

Ellers må jeg si at jeg møtte en person forrige helg som ikke har sett meg siden mai, og en helt annen person denne helgen som ikke har sett meg siden august. Og begge kommenterte at jeg har gått ned i vekt. Egentlig syns jeg det er en uting og kommentere folks utseende og vekt... men disse var veldig greie og forsiktige om det, så da var det greit. Og jeg snakket ikke så mye om det, bare bekreftet det de kommenterte at joda, det har blitt litt ned ja. Og sånn sett bort fra at jeg er ukomfortabel med å snakke om det, så syns jeg jo det er bra at det vises! Jeg er jo generelt en stor person "all over", og kiloene sitter virkelig overalt. Så når jeg går ned 1 kg så ser jeg for meg at det blir borte 10 gram på hundre forskjellige steder :knegg: Altså tar det TID før det vises noe med meg.

Ukas mål: komme meg på èn, helst to, kardiotreninger. Samt spise mindre på kvelden.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i det at sofaen kaller meg kraftig noen kvelder… men det hjelper hvis jeg har på dagtid laget plan om litt trening eller aktivitet på kvelden. Da hopper jeg på det rett etter legging av ungan. 

Skjønner godt at du har blandede følelsen med å få kommentarer på vektnedgang. Men det er bra at de som kommenterte gjorde det på en fornuftig måte.

Håper du får en bra uke! 🧡

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken går bra her så langt, og må innrømme at jeg er spent på veiedagen i morgen. Har jo øvd meg på å ikke være så opphengt i tallene, men nå nærmer virkelig året seg slutten så da tenker jeg litt ekstra på det. Å nå årsmålet hadde vært såå fantastisk. Jeg veide meg jo ikke forrige uke heller, så aner ikke hva jeg kan forvente i morgen... får vente og se.

I ventetiden tenkte jeg kanskje jeg kunne skrive opp litt eksempler på hva jeg spiser for tiden. Føler egentlig at det er ganske variert, men her er litt typiske dagseksempler hos meg. Middag er egentlig umulig å skrive et generelt eksempel, for det er alt mulig forskjellig. Det er ingenting jeg ikke spiser. Men jeg forsyner meg mindre om det er fritert mat e.l som er på menyen.

Hverdag
Frokost: 1 knekkebrød med smør og brunost
Lunsj: baguette (eller to brødskriver) med pålegg. Ost/skinke, avocado/spekeskinke, egg/kaviar
Middag: 1-2 posj. pasta pulled pork m/foccaciabrød
Kvelds: 1 yoghurt
Annet: to kjeks + 1 pepperkake
Drikke: vann

Hverdag
Frokost: litt havregryn m/melk og èn skje proteinpulver
Lunsj: salatbar (skinke, grønnsaker, egg, aioli)
Middag: 1-2 posj. chicken tandori m/ ris og nanbrød
Kvelds: 1 klementin
Annet: håndfull chilinøtter
Drikke: vann + 0,33 energidrikk (sukkerfri)

Helg
Frokost: smoothiebowl m/topping
Lunsj: 1 brødskive m/ pålegg
Middag: 5-6 stk hjemmelagd pizzastykker
Kvelds: liten skål potetgull
Annet: litt kjeks, lefse, bolle e.l.
Drikke: vann + pepsi max + 0,33 energidrikk (sukkerfri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2024
1. jan: 
94,9 kg

Start wegovy
22. nov : 85,7 kg

Sum: - 18,5 kg

Jadda! Jeg tror det lønte seg å droppe veiingen neste uke, for denne uken har jeg skjerpet meg og da ble det nedgang i belønning! Jeg kan nesten ikke trooo at det bare er 800 gram igjen av årsmålet mitt! gal1.gif.74c77cfa57448fe8854edb6a32dc2092.gifjeg har ALDRI klart å nå et sånt stort mål før, så det føles astronomisk stort ut. Nå har jeg ikke klart det enda da, men jeg er i alle fall sterkt motivert for å prøve. Selv om den måneden som gjenstår heter desember... bare tenke på å kanskje se målet til nyttår hjelper på å ikke strekke seg etter pepperkake hele tiden...

Har også i bakhodet at selv om jeg har klart skikkelig mye bra i år, og kanskje til og med når årsmålet mitt, så er jo ikke reisen over. Jeg er fortsatt på kategorien "fedme". Jeg føler meg lett nå, men det er fordi jeg for kort tid siden var mye tyngre. Men jeg veier f.eks like mye nå som jeg gjorde som 6 mnd gravid med mitt tredje barn. Så slank er jeg jo fortsatt ikke 🙈 

Men jeg nyter følelsen jeg har nå! Skal på selskap i helgen - har kjøpt ny kjole - og føler meg fantastisk! glad1.gif.5a36b7004bb2860ce25d3d4a419ab275.gif

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (På 22.11.2024 den 13.03):

2024
1. jan: 
94,9 kg

Start wegovy
22. nov : 85,7 kg

Sum: - 18,5 kg

Jadda! Jeg tror det lønte seg å droppe veiingen neste uke, for denne uken har jeg skjerpet meg og da ble det nedgang i belønning! Jeg kan nesten ikke trooo at det bare er 800 gram igjen av årsmålet mitt! gal1.gif.74c77cfa57448fe8854edb6a32dc2092.gifjeg har ALDRI klart å nå et sånt stort mål før, så det føles astronomisk stort ut. Nå har jeg ikke klart det enda da, men jeg er i alle fall sterkt motivert for å prøve. Selv om den måneden som gjenstår heter desember... bare tenke på å kanskje se målet til nyttår hjelper på å ikke strekke seg etter pepperkake hele tiden...

Har også i bakhodet at selv om jeg har klart skikkelig mye bra i år, og kanskje til og med når årsmålet mitt, så er jo ikke reisen over. Jeg er fortsatt på kategorien "fedme". Jeg føler meg lett nå, men det er fordi jeg for kort tid siden var mye tyngre. Men jeg veier f.eks like mye nå som jeg gjorde som 6 mnd gravid med mitt tredje barn. Så slank er jeg jo fortsatt ikke 🙈 

Men jeg nyter følelsen jeg har nå! Skal på selskap i helgen - har kjøpt ny kjole - og føler meg fantastisk! glad1.gif.5a36b7004bb2860ce25d3d4a419ab275.gif

Nyt følelsen😁 Bra jobba! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese at det fortsetter å tikke nedover og du kunne glede deg til å ha på ei ny kjole 🧡

Desember er litt vanskelig. Har allerede tenkt flere ganger at det hadde vært så godt med pepperkake og blåmuggost. Og det er kun på grunn av at pepperkakene er så tidlig på plass i butikkene. En uting! Har heldigvis ristet det av meg når jeg har kommet på at det faktisk enda er november… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 47: skrittmål 5 av 7 dager 
Trening: 2 økter (aerobic + zumba)

Mandag: 14 208
Tirsdag: 10 938

Onsdag:  7128
Torsdag: 13 782
Fredag: 14 789

Lørdag: 4836
Søndag: 8795

Denne uken er jeg godt fornøyd. Greit med skritt og to gruppetimer med kardiotrening! Var nok det som gjorde at jeg følte meg fresh i helgen 😊
Denne uken blir litt verre, typisk mange 'kjedelige' ting som møter og avtaler som kræsjer med treningstimer jeg liker. Men jeg kan bare gjøre så godt jeg kan. Tenker at ukas mål blir å ha litt prioritering på skritt, men også kostholdet spesielt. Nå har virkelig pepperkake- og twist gjort sitt inntog på jobb m.m. Men jeg sier som 123qwe - det er faktisk bare november! Mye viktigere for meg å nå målet mitt enn å gafle i meg dette på denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lignende uke nå, mange ting som krasjer med de små muligheten for trening. Litt kjedelig, men det kommer en ny uke neste uke! Får trøste meg med at det er det man gjør i det lange løp som virkelig betyr 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...