Gå til innhold

Mine små skritt mot et bedre liv

Amatariel

Anbefalte innlegg

Æsj, jeg kjenner meg godt igjen i skuffelsen over å gå OPP. Men samtidig så ser jeg så absolutt for meg at salt middag og trening spiller inn her. Kroppen min binder masse vann av trening. Så mye at jeg innimellom kvier meg for å trene etter pause da jeg vet at det vil synes på vekta (selv om det er en idiotisk tankegang, for vann i kroppen gjør jo egentlig ingenting og er en naturlig del av restutisjonen). 

Jeg tipper at du vil se mer resultater neste uke. :D  Håper du får en god helg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AH, skjønner godt den følelsen! Men er ganske sikker på, som du også sier, at det meste er vann, for du har neppe gått 12 000 kcal i overskudd siden forrige veiing.

Fint å høre at du føler deg bra 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at vekta kan variere så mye som 2-3 kg fra morgen til kveld. Og at saltmat, mat med mye karbohydrater og alkohol vil binde mye vann. Den enkleste løsningen var å unngå å veie seg etter en slik dag/dager🤭

Så pakk de vanngrammene sammen til en ball og kast den over skuldra. Blikket fram og fortsett på den veien du er på. Det beste er jo at du føler deg vel. 
Hm - hm nå vurderer jeg faktisk å bytte veiedag -søndag er muligens ikke beste dagen🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 17.1.2025 den 9.06):

Startvekt 2023: 104,2 kg
Startvekt 2024: 94,9 kg

2025
1. jan: 86,5 kg
10. jan: 86,2 kg
17. jan: 87,4 kg

Sum: - 16,8 kg

Altså, dette var utrolig skuffende!! Opp 1,2 kg!? Jeg skal innrømme at jeg ikke har hatt verdens beste uke bak meg. Det har blitt et par restaurantbesøk, litt mye mat kanskje. Og litt laber aktivitet - rett og slett fordi jeg har vært så trøtt, så har faktisk prioritert søvn. Så jeg var veldig forberedt på at jeg ikke kom til å få noe nedgang i dag. Men hadde håpet på stillstans. I verste fall noen gram opp. Men 1,2 kg opp hadde jeg virkelig ikke forestilt meg! Jeg føler meg ikke slik, føler meg egentlig ganske bra. Så bah :sukk:

MEN etter den akutte skuffelsen har lagt seg så kjenner jeg absolutt kampviljen. Fornuften tar meg, og jeg tror ikke disse kiloene er på for godt liksom. Jeg hadde en relativt salt middag i går, og drakk masse vann fordi jeg var på trening. Det sitter nok en del der. Jeg skal ha fokus på måltidsporsjoner i uken fremover, så satser jeg på at denne oppgangen forsvinner like raskt som den kom!

Jeg hadde også en liten nedtur i går med merkelig vektoppgang. Dette vil rette seg igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 3: skrittmål 5 av 7 dager 
Trening: 2 økter (spinning og styrkesirkel)

Mandag: 6392
Tirsdag: 8055
Onsdag:  6336
Torsdag: 8166
Fredag: 10 752
Lørdag: 12 803
Søndag: 8065

Det er godt å se at aktivitetsnivået ikke er så halvgærn't. Jeg er fornøyd! Jobber for å komme meg litt opp i skritt, og de dagene jeg ikke klarer det er det som oftest 'god grunn' (møter, søvn osv.) ikke bare at jeg "ikke gidder" og heller ser på TV.
Jeg har virkelig lyst til å bli den personen som blir sur (:laugh:) hvis jeg ikke får kommet meg på trening, rett og slett implementere økter til å bli en naturlig del av min hverdag. Så veldig fornøyd med å ha kommet meg to ganger på senteret også denne uken.

Men - kostholdet sklir nå ut altså nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif Skjønner ikke hva som skjer... jeg kan ligge i sengen på morgenen og se for meg dagen, skikkelig innstilt på å ikke spise store mengder, ikke snacks (evnt. bare litt). Men så utover blir jeg helt manisk, leter etter -alt mulig rart- og hiver innpå. Ble alt for mye både fredag, lørdag og søndag :roll: Sånn vil jeg jo ikke holde på!

Så her må jeg gå inn i meg selv. Vil jo absolutt ikke ha oppgang denne kommende fredag også
Jeg vurderer sterkt å trappe opp wegovydosen min fra neste uke, ettersom jeg helt siden august - og fortsatt er - på den aller laveste. Rett og slett fordi all den cravingsen og matstøyen som jeg har hatt nå i helga virker som mye av det samme som jeg hadde før. Som faktisk forsvant med wegovy. Men det er jo ikke uvanlig at en dose "mister effekt" etter litt tid. Og det er jo som sagt den laveste... Kunne tenkt meg å økt allerede denne uken, men jeg hadde èn dose på den gamle pennen min igjen, så måtte nesten bruke opp den. En ny penn venter på meg. Er bare litt irriterende, for økning av dosen betyr at pennen bare vil vare i 8 uker i stedet for 16. Tenker økonomisk, men det er klart at det ikke veier tyngst når det kommer til helse. Jeg får egentlig bare være glad for at jeg klarte meg greit på den aller laveste såpass lenge.

Men ja, denne uken blir altså som vanlig på den laveste dosen. Så jeg må virkelig gå inn i meg selv og holde meg til de planene jeg tenker ut ang. mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...