kelpe Skrevet 11. oktober #821 Del Skrevet 11. oktober God bedring! Jeg vet hvor hemmende og frustrerende det er når man får vondt på den måten. Måtte helga gå fort og hjelpen komme raskt på mandag 🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 11. oktober #822 Del Skrevet 11. oktober Det finnes ingenting verre enn vond rygg. Ryggen holder hele kroppen sammen og funker ikke den så funker ingenting! Har selv hatt prolaps og det er pyton. Anbefaler rolige turer i ulendt terreng. Håper du kommer deg ila kort tid 🫶🏼 Godt du ikke lar vekten sette en demper, litt opp og ned vil det være, trenden går jo allikevel ned 💪🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 12. oktober #823 Del Skrevet 12. oktober Huff, god bedring! Har dessverre erfaring med noe lignende. Håper du får god veiledning fra kiropraktoren. Det kommer bedre dager igjen, hang in there 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis Skrevet 12. oktober #824 Del Skrevet 12. oktober Huff, dette høres ikke bra ut. Håper kiropraktoren kan hjelpe deg over kneika her. Jeg har også slitt med vond rygg i sommer og høst, og har lagt igjen utallige kroner hos kiropraktoren. Oh min kiropraktor sa at det trolig var vektnedgangen som var årsaken - altså i den forstand at når vi endrer vekt såpass mye, så blir det endret ‘belastning’ for muskler og skjelett. Kroppen må ‘lære’ en annen vektfordeling. Den har jo lært hvordan den skal bære en kropp med overvekt, men når vektbalansen endrer seg, så blir belastningen endret. Så når vi blir lettere, og belastningen i seg selv blir lettere, så må muskler og skjelett ‘jobbe’ på en litt annen måte. Og jeg tenker det gir litt mening også. For min del er jeg jo ikke like ‘framtung’ lenger, og da blir det jo en annen måte kroppen må jobbe for å holde meg oppreist, enn når den måtte jobbe med å kompensere for vekta i tillegg. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. oktober Forfatter #825 Del Skrevet 14. oktober Uke 41: skrittmål 2 av 7 dager Trening: 0 økter Mandag: 5774 Tirsdag: 5941 Onsdag: 5968 Torsdag: 7823 Fredag: 6012 Lørdag: 8781 Søndag: 6913 (+12 320) Her kommer tallene på det som jeg skrev om på fredag - resultatet av ryggsmerten min. Var ekstremt vanskelig å gjøre noe annet enn å overleve denne uken Men heldigvis ble jeg bedre i helga! Ikke bra, men bedre. Faktisk så mye bedre at jeg dristet meg ut på en sykkeltur med en liten gjeng på søndag. Tallene i parantes er skritt konvertert fra minutter på sykkel. Så da kunne jeg i alle fall avslutte uken noenlunde greit. Og så er jeg SÅ motivert til å komme meg på treningsenteret igjen snart. Ber bare om at ryggen er "med meg"... Tjukkis skrev (På 12.10.2024 den 9.57): min kiropraktor sa at det trolig var vektnedgangen som var årsaken - altså i den forstand at når vi endrer vekt såpass mye, så blir det endret ‘belastning’ for muskler og skjelett. Kroppen må ‘lære’ en annen vektfordeling. Dette er veldig interessant, og noe jeg aldri har tenkt på! Men det gir veldig mening I mitt tilfelle er jeg dog usikker på om vektnedgang er årsaken til ryggvondten... jeg har jo gått ned 15 kg, men det er over 1 1/2 år i snegletempo med noen gram her og der etter hvert. Jeg har litt historikk med ryggvondt, helt fra tidlig ungdomstid, så det kommer innimellom. Derfor har jeg god kontakt med kiropraktor 😛 Men nå er det over 2 år siden sist vondt, så det var et skikkelig slag i bakken å kjenne på det igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. oktober Forfatter #826 Del Skrevet 18. oktober Startvekt 2023: 104.2 kg 2024 1. jan: 94,9 kg 23. feb: 92,0 kg 8. mars: 91,5 kg 12. april: 93,2 kg 17. mai : 91,5 kg 28. juni : 92,0 kg 28. juli : 93,1 kg 2. aug : 92,8 kg Start wegovy 17. aug : 91,8 kg 23. aug : 90,5 kg 6. sept : 89,1 kg 20. sept : 88,5 kg 27. sept : 88,3 kg 4. okt : 87,9 kg 11. okt : 88,7 kg 18. okt : 88,1 kg Sum: - 16,1 kg Veldig glad for at det ble nedgang igjen i dag (-0,6 kg)! Jeg har virkelig skjerpet inn på kostholdet/mengde denne uken så. Men liiiitt irritert for at jeg ikke kunne få et par hundre gram ekstra slik at jeg var tilbake der jeg var for to uker siden 😛 Jeg har liksom ikke så mye i mot oppgang en gang i ny og ne, men da vil jeg liksom ha det bort igjen til uka etter. Var så gøy å få se 87-tallet nemlig, men så ble jeg dratt rett bort igjen. Men - neste uke da! Da vil jeg se det igjen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. oktober Forfatter #827 Del Skrevet 18. oktober Jeg ble så opptatt av tallene at jeg glemte helt å oppdatere på hvordan jeg har det 🙊 må ikke gå i den fella! Det er til syvende og sist alt som har noe å si - hvordan man føler seg. Jeg er mye bedre til sinns nå enn i forrige uke. Det har mye å si at smertene slipper taket... når de er tilstede tar de liksom over alt. Mister helt livsgnisten! Skummelt 😶 Men ja, ryggen er så og si bra igjen. I alle fall nok til å fungere som normalt. Og da får man lyst til å gjøre ting igjen! Kom meg faktisk på trening denne uken bl.a, yoga og styrke. Deilig! En annen ting som hjelper på sinnsstemningen er at minipillen jeg fikk utskrevet i august nå fungerer. Ingen mensen! Jeg trenger ikke dette for prevensjonens del, men å være i syklus plagde meg jo bare mer og mer i våres. Men nå har det gått lang tid siden sist, og det er så godt! Ikkeno' PMS og plager i forbindelse med det. Eneste minuset er jo at det kan komme noen småblødninger/farget utflod her og der som ikke er "meldt på forhånd", og det er jo litt uvant ettersom min mensen før var presis som en klokke og var derfor alltid forberedt. Men det er ikke verre enn at jeg må sørge for å ha et truseinnlegg e.l tilgjengelig i veska mi liksom. Det er uansett bedre enn å ha de syklusplagene! Og nå nærmer altså 40-årsdagen min seg med stormskritt. Den er i neste måned, men kommer nok ikke til å nevne det noe her da, da jeg ikke er så gira på å oute fødselsdatoen min 😶 Dette er i alle fall en dag som jeg har sett ganske mye frem til. Det har vært en dag som har motivert meg lenge igjennom hele livsstilsendringen min. Da jeg startet for to år siden så tenkte jeg at på 40-årsdagen min skal jeg i alle fall føle meg bra! Mye bedre enn jeg gjør nå. Og det er jeg så glad for å si at jeg gjør! Selv om det er overfladisk så har det rett og slett motivert meg å se bra ut når jeg skal samle familie og venner for å være midtpunktet... MEN jeg er også veldig klar over at tiden etter selve dagen er det viktigste. Og det har jeg tenkt myyye på. Jeg har altså blitt så deprimert av tanken på at hele 20-årene OG hele 30-årene mine har vært offer for jojo-slanking, dårlig selvtillit, vanskelige følelser omkring mat og kropp osv. Jeg er så forbannet klar for å legge dette bak meg og kunne ta fatt på et mye bedre 40-år. Og ja - det var akkurat det jeg sa da jeg skulle inn i 30-årene, men denne gangen mener jeg at jeg har lært mye mer om det meste, og er motivert på en helt annen måte. Så jeg har virkelig troen! Jeg er jo virkelig godt i gang allerede altså, med å ha kommet meg halvveis til (vekt)målet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 18. oktober #828 Del Skrevet 18. oktober Grattis med nok en uke med nedgang! Det er bra for motivasjonen 🧡. Så godt å høre at du har fått hjelp av minipillen. Interessant å høre! Samme her, førtiårene nærmer seg med stormskritt. Og jeg er så glad for å ha jobbet nå aktivt med å kvitte meg med en del «diet culture» som hengt med meg i åresvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fhuzzy Skrevet 18. oktober #829 Del Skrevet 18. oktober Så koselig lesing og gratulerer med finfin nedgang! ☺️ Jeg er skikkelig imponert over alt du har fått til! Skriver under på minipilla! Helt fantastisk å slippe alle svingninger og blødninger. Jeg skal helt klart tilbake på de når vi er ferdige med neste barn/prøverperiode 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. oktober Forfatter #830 Del Skrevet 18. oktober Altså, jeg har vært skikkelig slapp på små kveldsturer dette halvåret! Blir nesten litt sjokka over meg selv... jeg går jo ofte på vinterhalvåret og lengter etter asfalt slik at jeg kan gå turer... men når den er her, så prioriterer jeg ikke!? Hadde jo en plan om å få skikkelig progresjon på en del smårunder jeg har i nærmiljøet mitt. Men dette gikk jo ikke så bra... Tok en runde i kveld, men gikk litt tilbake i antall minutter brukt der. Mett etter taco 🙈 Men men, jeg gikk i alle fall ut. Skal forsøke å prioritere mer fremover, i alle fall før snø og is kommer. Granrunden 1,6 km 15. april: 22 min 23. juni: 19 min 18. okt: 22 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. oktober Forfatter #831 Del Skrevet 21. oktober Uke 42: skrittmål 4 av 7 dager Trening: 1 økt (yoga m/ styrke) Mandag: 8861 Tirsdag: 5704 Onsdag: 9006 Torsdag: 7672 Fredag: 9693 Lørdag: 8571 Søndag: 7232 Fornøyd med å ha kommet meg i gang med litt aktivitet igjen, nå som ryggen er tilbake til vanlig igjen. Litt irritert bare for at jeg ikke fikk grønt tall på torsdag og søndag, for der kunne jeg jo ha klart litt til for å få det til men men. Jeg fikk tatt meg en ny runde på denne da, dagen etterpå, og da gikk det litt raskere. Ikke full av taco hjalp på Granrunden 1,6 km 15. april: 22 min 23. juni: 19 min 18. okt: 22 min 19. okt: 20 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 23. oktober #832 Del Skrevet 23. oktober Så flink du er til å gå tur! 🤩 Tror oppriktig at det er noe av det sunneste man kan gjøre for seg, både fysisk og psykisk. Ble litt inspirert selv nå. Opplever ofte for tiden at hodet er litt "fullt" på kveldene, og at jeg da sliter med å roe meg ned. Skal jaggu la meg inspirere av deg til å ta meg en rask tur neste gang det er overload. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. oktober Forfatter #833 Del Skrevet 23. oktober Det er bare onsdag, men sett i sammenheng med helgen som var og dagene hittil i denne uka så går det såå bra. Har endelig kommet på rett kjør igjen når det gjelder kostholdet. Vært flink med mengde (og der hjelper wegovy til altså). Er mer det å unngå å spise på vane som jeg reellt må kjempe mot. Cravings og sult er heldigvis borte! Absolutt hatt lyst på noe på kveldene, men da har det holdt med en appelsin eller liten yoghurt liksom. Har også fått trent, og ryggen henger greit med 😁 (håper tallet på vekten på fredag er enig i alt dette, men lover å ikke grave meg ned dersom det ikke er det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. oktober Forfatter #834 Del Skrevet 25. oktober Startvekt 2023: 104.2 kg 2024 1. jan: 94,9 kg 23. feb: 92,0 kg 8. mars: 91,5 kg 12. april: 93,2 kg 17. mai : 91,5 kg 28. juni : 92,0 kg 28. juli : 93,1 kg 2. aug : 92,8 kg Start wegovy 17. aug : 91,8 kg 23. aug : 90,5 kg 6. sept : 89,1 kg 20. sept : 88,5 kg 27. sept : 88,3 kg 4. okt : 87,9 kg 11. okt : 88,7 kg 18. okt : 88,1 kg 25. okt : 87,2 kg Sum: - 17,0 kg Whiiii! Det gikk heldigvis like bra som jeg har følt meg denne uka! Jeg var superflink både forrige helg og så langt i uken her. Så skikkelig godt når det gir uttelling! Og tenk, nå viser samlet sum - 17 kg!! Da begynner det virkelig å ligne på noe Nå er det "bare" 3 kg igjen til årets mål. En del av meg tenker at det må jeg jo klare greit. Så kommer den andre delen og minner meg på hvor utrolig lite det er igjen av året! Vi snakker november neste uke 😱 Hjelp! Jammen usikker om jeg kan klare dette altså... mtp min store bursdagsfeiring i november og selvfølgelig jul i desember 😶 Men om det noen gang skulle være behov for at jeg lærer meg å være litt nøktern i adventen og julen, men samtidig har det veldig fint, så må det jo være nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Triviella Skrevet 25. oktober #835 Del Skrevet 25. oktober Gratulerer med knallbra resultat 😀 Nå går det jo så det suser🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 25. oktober #836 Del Skrevet 25. oktober Veldig bra jobbet! Det er godt når man kjenner at innsatsen er resultatene er samkjørt. Godt for motivasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 26. oktober #837 Del Skrevet 26. oktober Wow, kjempebra jobba!! 🏅 Så godt når man får resultater både på vekten, men også i hvordan du føler deg. Håper du får en super helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. oktober Forfatter #838 Del Skrevet 28. oktober Uke 43: skrittmål 3 av 7 dager Trening: 2 økter (aerobic + zumba) Mandag: 10 232 Tirsdag: 5374 Onsdag: 4177 Torsdag: 11 806 Fredag: 6639 Lørdag: 4084 Søndag: 10 375 Altså, her var det noen begredelige inaktive dager... men jeg har jo så klart "unnskyldninger" for det som jeg ikke skal bruke tid på her. Må bare fokusere på det positive. Har fått vært på treningsenteret to ganger! Og dét tror jeg er en stund siden sist. Og jeg har så og si "spist perfekt" (om det er noe som heter det). Jeg innser at det rett og slett er umulig å både på trent, få inn skrittmålet mitt hver dag og samtidig være veldig fokusert på kostholdet og spise perfekt hver dag I alle fall i den livssituasjonen jeg er i nå med 100% travel jobb og en haug av barn med forskjellige behov (noen små som ikke sover om natta, noen store som driver med fritidsaktiviteter 😵💫) Så - da tar jeg med meg det som er positivt, og innser at ukene ER forskjellige. Det viktigste er at noen er bra hver uke... Denne uken her så tror jeg faktisk ikke at det blir noe besøk på treningsenteret... tidspunktene bare kræsjer totalt. Men da tenker jeg at jeg må jobbe litt ekstra for å klare flere skrittmåldager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 28. oktober #839 Del Skrevet 28. oktober Veldig viktig at man innser sine begrensninger også, @Amatariel ❤️ Fint å se at du holder fokus på det positive 😊 Her har jeg også innsett at jeg ikke kan gå all in hver uke. Eller i det hele tatt følge samme plan hver uke. Denne uka jobber mannen sent flere dager, neste uke skal han reise vekk, med meg alene med to barn som snur huset på hodet hvis jeg ser vekk. Så jeg må bare tenke at jeg gjør så godt jeg kan med det utgangspunktet jeg har og akseptere det. Jeg tror uansett at det viktigste er å ikke gi opp, ikke la formen gå tilbake til null. Så får man heller tåle at det tar litt lengre tid enn man helst ønsker under ideelle forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 29. oktober #840 Del Skrevet 29. oktober Jeg synes du har hatt en bra uke med aktivitet! Er ganske sikker på at du får mer igjen av aerobic og zumba sammenlignet med 3000-4000 skritt ekstra de to dagene. Hjertet har garantert fått lov å pumpe mer blod og beina har fått mer å bryne seg på de gruppetimene! 😄 ikke minst sinnet. Jeg kjenner også på at nå i denne livssituasjonen så jeg bare ta de små muligheten med trening og være fornøyd med det 🧡. Og når man får til litt så er sannsynligheten at man får til mer etterhvert ganske stor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå