Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker du når du ser folk med «dumtelefon»?Tenker da på de gamle telefonene før «smarttelefon».

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingenting. Andres folk telefoner påvirker ikke meg. 

Anonymkode: d189b...3eb

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker ikke så mye på det. Kanskje en liten tanke om at det er hakket mer stress å komme seg rundt i samfunnet uten smarttelefon, men sykt deilig å slippe unna alt av SoMe og stresset det gir å ha en slik smart enhet. Så vi tankerekken kanskje gå videre til digitalisering eller  hva jeg vil ha til middag. 

• Liker 1
Skrevet
anon01 skrev (1 minutt siden):

Tenker ikke så mye på det. Kanskje en liten tanke om at det er hakket mer stress å komme seg rundt i samfunnet uten smarttelefon, men sykt deilig å slippe unna alt av SoMe og stresset det gir å ha en slik smart enhet. Så vi tankerekken kanskje gå videre til digitalisering eller  hva jeg vil ha til middag. 

Det er fryktelig enkelt å ha en smarttelefon og la være å installere noe som helst av some-apper.

Jeg har absolutt ingen av dem.

Anonymkode: b821b...720

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er fryktelig enkelt å ha en smarttelefon og la være å installere noe som helst av some-apper.

Ja, for noen så er det kjempe enkelt! og for andre ikke. Tenk så enkelt det hadde vært om alle bare lot vær, men sånn er det dessverre ikke. 

• Liker 1
Skrevet
Bælfeit skrev (43 minutter siden):

Hva tenker du når du ser folk med «dumtelefon»?Tenker da på de gamle telefonene før «smarttelefon».

Jeg tenker at folk som henger seg oppi sånne ting sannsynligvis har enorme fritidsproblemer.  

Anonymkode: 1b479...bd9

Skrevet

Har ikke sett noen med det på mange år... 

Skrevet
1 hour ago, Taluno said:

Kanskje fordi vi som bruker denne typen telefoner ikke er mennesker som glaner på mobilen mens vi går på gaten, eller trekker den frem i tide og utide.

Selv brukte jeg i mange år - og fortsatt bruker - en Nokia 3330 som kom ut på markedet i 2001, men har i lys av nedleggelse av fasttelefonen blitt nødt til å oppgradere til den nye versjonen av Nokia 3310 fra 2016 som nå har erstattet den klassiske, grå 1967-modellen i stua hjemme, samme type som man kan se i gamle TV-serier.

Dette er imidlertid ikke en telefon jeg stirrer på mens jeg står på bussholdeplassen, eller er forgapt i mens jeg krysser en trafikkert gate; telefonen for meg er en nyttegjenstand som kan brukes om noen ringer meg, ikke en gjenstand for konstant tilbedelse og bruk, slik tilfellet er for mange som har smarttelefon.

Anonymkode: 6ee58...757

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde det vært så enkelt så hadde det ikke vært et problem.

Anonymkode: 9f53d...12b

Skrevet

Jeg tenker på telefoner som ikke er smart-telefoner. Altså ja, de som var før smarttelefonene kom. 

Anonymkode: 56114...110

• Liker 1
Gjest PanteneProVVV
Skrevet

Bedre å kalle det for knapptlf. Og knapptlf er, i motsetning til skjermtlf, svært fordelaktig som en annen her påpeker, hvis man ikke vil gå med nesa ned i mobilen til en hver tid.

Skrevet
Taluno skrev (3 timer siden):

Jeg har dumtelefon!🙂

Anonymkode: aaa12...64f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men du gjør jo som oss andre..kaster bort tida di på dette forumet.

Anonymkode: e8784...dee

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har dumtelefon!🙂

Anonymkode: aaa12...64f

Jeg også.Lever godt med det.

Anonymkode: f5212...39d

Skrevet

Tenker at den personen er smart :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men du gjør jo som oss andre..kaster bort tida di på dette forumet.

Anonymkode: e8784...dee

Hva har det med telefon å gjøre..? Jeg er på forumet på pc. Aldri på smarttelefonen min. 

Anonymkode: 56114...110

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje fordi vi som bruker denne typen telefoner ikke er mennesker som glaner på mobilen mens vi går på gaten, eller trekker den frem i tide og utide.

Selv brukte jeg i mange år - og fortsatt bruker - en Nokia 3330 som kom ut på markedet i 2001, men har i lys av nedleggelse av fasttelefonen blitt nødt til å oppgradere til den nye versjonen av Nokia 3310 fra 2016 som nå har erstattet den klassiske, grå 1967-modellen i stua hjemme, samme type som man kan se i gamle TV-serier.

Dette er imidlertid ikke en telefon jeg stirrer på mens jeg står på bussholdeplassen, eller er forgapt i mens jeg krysser en trafikkert gate; telefonen for meg er en nyttegjenstand som kan brukes om noen ringer meg, ikke en gjenstand for konstant tilbedelse og bruk, slik tilfellet er for mange som har smarttelefon.

Anonymkode: 6ee58...757

Men om du ikke bruker den offentlige, så er sjansen for at noen legger merke til det og gjør seg tanker om det ganske liten også. Siden jeg ikke legger merke til noen med en eldre telefon, så tenker jeg heller ikke noe over det.

Er fullt klar over at mange har det, og tenker fortsatt ikke noe spesielt på det eller dem. Men jeg legger heller ikke merke til om noen har en iphone eller annet merke heller.

Skrevet

Dum-telefon er en mobil uten Internett og app’er.

Har jo kommet flere slike enkle, basic mobiler på markedet igjen.

Selv har jeg en liggende i back-up pga lang batteritid, og helseproblem som ikke kan ta sjansen på å stå uten tlf om noe skulle skje.

Anonymkode: 905c4...011

• Liker 1
Skrevet

Første jeg tenker er vel at så flink den personen er som greier å holde seg unna det evige jaget på Sosiale medier og gruppepresset på å ha det nyeste av smarttelefoner til enhver tid.

Så tenker jeg at det må bli vanskelig i hverdagen da alt til stadighet blir digitalisert, det blir i alle fall mye mer tungvint for de med gammeldags mobil.

Anonymkode: 2b0d2...08d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 14.13):

Hadde det vært så enkelt så hadde det ikke vært et problem.

Anonymkode: 9f53d...12b

Er det ikke så enkelt? Aldri hørt om noen som har blitt tvunget til å laste ned FB, Insta eller Snapchat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...