Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når alt føles helt håpløst og man ikke har tro på at noenting skal bli bra igjen, hvordan kommer man seg gjennom hverdagen da uten å bli totalt utslitt?

:(

For første gang i hele mitt 26 år lange liv har jeg på følelsen av at alt er håpløst. Har ingen tro på at noen ting kommer til å ordne seg, har til og med mistet all tro på at mannen min og jeg kommer oss gjennom det neste året uten at vi går fra hverandre.

Huff, fryktelig rotete det her, men altså.. noen tips til hvordan ting skal bli bedre igjen? Er så utrolig sliten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår hvordan det føles, men fatalisme kommer det ikke mye godt ut av. Søk støtte hos de du vet kjenner deg og som du stoler på og prøv å finn positive ting i hverdagen. Du sier ikke noe om hva problemet er, men ikke fokuser på problemet, fokuser på løsningen da skal du se du klarer det. Lykke til.

Skrevet

Det er sjeldent ALT er håpløst, selv om det kan føles sånn ;) Systematiker og sta som jeg er ville jeg ryddet en kveld for meg selv, satt meg ned med penn og papir og definert for meg selv HVA som er galt - og hva som ikke er så ille. Syns det blir enklere å håndtere problemer når jeg vet hva de er, da er det lettere å ta neste steg; å finne ut hva man skal gjøre for å løse de.

Ikke alltid det er en enkel løsning, men man kommer alltid videre hvis man vil, eller er sta nok til å ikke gi opp!

:klem:

Gjest Gjest_Fia_*
Skrevet

Hei.

Da jeg slet, laget jeg meg en liste, for å minne meg selv på hvilke verdier jeg egentlig hadde i livet:

HUSK:

Å ta 1 ting om gangen: Gjøre 1 ting. Så pause. Etterpå 1 ting. Så pause.

Å vise hensyn og forståelse.

At jeg er god, som meg selv.

Å fokusere bare på det positive, ved alt.

Å vise mine venner oppmerksomhet.

At livet er nå, i dette øyeblikket.

Å ikke ta livet for høytidelig. :smilbla:

Jeg leste lista hver dag, og hver gang alt føltes helt bånn, og tenkte nøye gjennom situasjonen min.

Dette er kanskje vèl systematisk, men det virker for meg- jeg er ikke ferdig med lista enda:) Det er jo slik jeg ønsker å leve, å være.

Kanskje dette gir noen ideer? Uansett; lykke til.

Fia

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...