AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 (vi bor ikke sammen men jeg overnatter hos han) Hei! Vi er i 20 årene! Han er student så han er ikke så rik og det forestår jeg når jeg har bra jobb, men… det går an å spandere noe tenker jeg.. sist helg spurte jeg om han kunne kjøpe noe blåbær som vi begge elsker, da kjøpte han, og plutselig «du kan bare vipse meg 47kr etterpå».. dette er små penger tenker jeg.. jeg hadde gledelig spandert noe og jeg har gjort det men tenker å være litt mer forsiktig nå angående å spandere for mye. når vi drar på butikken mener jeg at jeg tar litt av mat produktene mens han kan ta det andre, ikke alltid jeg har så mye penger ut på kontoen til å betale alt uansett om han vippser meg etter vert, men blir fort 600-700kr. For han sine toalettpapir, kjøkken produkter, vaske produkter og av og til 6 pakning øl/cider som fort blir 300kr ekstra.. da mener jeg at han tar den selvbetjenings kassa og jeg tar den andre og da betaler vi begge ting for middagen, Som har gjort at jeg får litt angst nå når vi skal handle, det blir jo så dyrt av og til tar han å betaler og jeg vipser halv parten og vica versa… Anonymkode: 2a7e5...f91
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Dere må jo kommunisere. Anonymkode: 41b7f...160 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 SNAKK SAMMEN. Enkel løsning Anonymkode: a1e45...18f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Er problemet at han ikke spanderer på deg selv om du spanderer på ham, at du ikke spanderer på han og han heller ikke gjør det men du ønsker at han skal gjøre det, at han får deg til å betale husholdningsprodukter for ham, eller at du er den som legger ut og at han vipser deg etterpå? Anonymkode: 2ec29...23c 6
Havbris Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Du må snakke med han. Det er slik par vanligvis finner ut av ting. Spiller ingen rolle hva vi mener. 1
newman01 Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er i 20 årene! Han er student så han er ikke så rik og det forestår jeg når jeg har bra jobb Så han lever på rundt 100'000 i året og du har vanlig full jobb og tjener 4x så mye? 47kr for blåbær er jo dagsbudsjett for diett for en student, så jeg skjønner på en måte at han ikke ønsker å bruke alle pengene på en boks blåbær vinterstid. Kommunikasjon om økonomi er viktig. Det er vanskelig for to personer å forstå hverandre og være lykkelige sammen når man ikke snakker om penger. Snakk sammen. Både om penger, prevensjon og kjønnssykdommer. 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Ikke gidd å vær med en gjerrig mann. Selvom man er student tar man seg råd til å spandere blåbær på en dame man liker, da drikker man to mindre øl den måneden. Han er gjerrig av natur og du kommer aldri å oppleve den romantikken man kan forvente i et normalt forhold Anonymkode: 60399...349 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Så... du mener han må betale halvparten når dere handler sammen fordi det blir for dyrt for deg, men han kan ikker be om halvparten tilbake når du ber ham dra og kjøpe noe...? Anonymkode: dd798...e5d 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 En femtilapp er mye når du er student, og i hvert fall med strømprisene som er nå og økte matutgifter. Du dusjer vel hos ham? Er du med på å spleise litt på strømmen da…? Ellers er det bare rimelig at du spytter i litt til generelle husholdningsprodukt. Du bruker vel også dopapir osv? Å ha en kjæreste på overnatting øker utgifter for ham. Også klager du over at det blir dyrt å handle sammen - som har god jobb - men så skal han med dårlig råd spandere luksusprodukter på deg…? For blåbær til nesten 50 kr er unødvendig luksus i en studenthverdag. Det tilsvarer jo fort en middag for ham. Se deg selv i speilet litt. Anonymkode: 4d4db...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Han er student og du har lite på konto, og dere kjøper blåbær for 50 kroner? Altså, jeg har syvsifret lønn, og ville gått videre om det var prisen for en pakke bær. Uansett.... Da jeg traff mannen var begge studenter. Vi var mye hos han da han hadde god bedre plass. Jeg kjøpte alltid med middag, snop og diverse til helgen, han hadde basisvarer og frokostvarer, og reagerte aldri på hvor lenge jeg dusjet eller hva jeg ellers brukte av ting han allerede hadde kjøpt eller betalt for. Første ferien vi tok sammen betalte jeg flyet, han hotellet, så tok vi ca annenhver middag. Jeg hadde helt ærlig ikke orket vippsing og slik i et forhold. Anonymkode: 01742...352 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 Fortell ham at du synes det er ryddigere at han står for vaskemidler ol selv men at dere spleiser på mat. Og kjøp frosne bær til 19 for 500 g, ikke ferske til 49 for 250 g... Anonymkode: dbda3...453 2
Bombasi Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Kinkig situasjon. Du kan ikke forlange mye fra han siden han er student, men han kan vel heller strengt tatt ikke forlange at du forsørger han heller når dere er to om ting. Men det virker som om at dere bør sette dere ned å prate skikkelig sammen om økonomien. Hvem skal kjøpe hva, hvem skal bidra hvor og hva kan man forvente. Så er dere bedre i gang og mer enig om ting. Akkurat nå er det for flytende og uavklart. Men blåbær til 47 kr bør dere holde dere unna begge to 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 Skjønner godt at du ikke vil betale for dusjsåpen og barberskummet hans, men svindyre blåbær som du ba han om å kjøpe synes jeg du bør betale for. Og hvorfor vil du som har god jobb, at en fattig student skal spandere ting på deg? Anonymkode: 416d7...d27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå