AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Spørsmålet er kort og enkelt, når et hus er bygget og godkjent med to enheter (utleieleilighet + hovedleilighet), er det helt uproblematisk å innlemme utleieleiligheten inn i hovedenheten? Jeg diskuterte dette med en venninne, og vi er ikke enige. Vi har søkt litt rundt på nettet, men ikke funnet noe entydig svar, så håper noen her inne vet hva som gjelder Anonymkode: 15216...ee3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Om det er seksjonert må det vel omgjøres, men ikke ellers. Anonymkode: 199ad...932 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Etter hva jeg har lest så er det ikke noe problem å få omgjort en 112 bolig til en 111 bolig. Ønsker du senere å forandre regulering tilbake kan det oppstå problemer. Anonymkode: b0bc4...ab8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Takk for svarene. Da ser det til at venninnen min har rett i at det er ukomplisert, for jeg trodde det måtte meldes bruksendring osv. 🙂 Anonymkode: 15216...ee3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Du må søke om bruksendring. Det må også endres i matrikkelen. Bygget er godkjent med to boenheter og du må bruksendre for å få en. Du bryter vel også noen brannskillevegger. Men så lenge reguleringsplanen ikke sier at du MÅ ha to boenheter/utleiedel, så er det nok en ganske enkel prosess. Anonymkode: fe643...252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå