AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 I dag er det planleggingsdag i både skole og barnehage. Jeg hadde avtalt med svigermor at hun skulle ha ungene, men eldste våknet med 39 i feber i dag. Av gode grunner kan ikke svigermor ha syke barn hos seg, og jeg er dermed hjemme med dem. Jeg har en jobb med uendelig med fleksitid, og ingen bryr seg egentlig om jeg er hjemme så sant jeg ikke har noen møter eller avtaler. Samtidig er jeg i en stilling som er tidsbegrenset, der sykt barn dager blir plusset på på slutten. Det føles så dumt å sende inn sykt barn dag i dag, når alle vet at det er planleggingsdag. Ville dere sendt inn sykt barn, eller bare vært hjemme uten å melde inn noe? Anonymkode: 57f94...5af
Kaisada Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I dag er det planleggingsdag i både skole og barnehage. Jeg hadde avtalt med svigermor at hun skulle ha ungene, men eldste våknet med 39 i feber i dag. Av gode grunner kan ikke svigermor ha syke barn hos seg, og jeg er dermed hjemme med dem. Jeg har en jobb med uendelig med fleksitid, og ingen bryr seg egentlig om jeg er hjemme så sant jeg ikke har noen møter eller avtaler. Samtidig er jeg i en stilling som er tidsbegrenset, der sykt barn dager blir plusset på på slutten. Det føles så dumt å sende inn sykt barn dag i dag, når alle vet at det er planleggingsdag. Ville dere sendt inn sykt barn, eller bare vært hjemme uten å melde inn noe? Anonymkode: 57f94...5af Hvis du kan gjøre noe jobb hjemme, ville jeg gått for den. Men hva er det for slags kontrakt at du må ta igjen sykt barn-dager? 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Kaisada skrev (43 minutter siden): Hvis du kan gjøre noe jobb hjemme, ville jeg gått for den. Men hva er det for slags kontrakt at du må ta igjen sykt barn-dager? Nei, kan ikke gjøre jobben hjemme. Må ikke ta dem igjen, men får igjen dagene på slutten av perioden. Det er prosjektstilling ved universitetet. Så om jeg i løpet av fire år er hjemme med barn 29 dager, så blir stillingen forlenget med en mnd. Anonymkode: 57f94...5af
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Nei, kan ikke gjøre jobben hjemme. Må ikke ta dem igjen, men får igjen dagene på slutten av perioden. Det er prosjektstilling ved universitetet. Så om jeg i løpet av fire år er hjemme med barn 29 dager, så blir stillingen forlenget med en mnd. Anonymkode: 57f94...5af Det var nyttig informasjon! Jeg hadde sikkert ikke tatt sykt barn-dag, men du bør nok gjøre det. Ikke sikkert du trenger dagen på slutten, men hvis du gjør det, er det godt å ha. Og du melder det vel bare inn i det digitale systemet, så det er vel ikke så mange som merker at du har meldt det inn en gang. Anonymkode: 503cb...084
Gjest Albbas Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Det er rett av deg å ta sykt barn her, da du ikke kan benytte deg av avtalt barnepass. Det er jo bare å si ifra til arbeidsgiver hvorfor det blir slik.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Takk for svar Som midlertidig ansatt er jeg litt redd for å gjøre ting feil på dette. Og føler jo at planleggingsdager hvor alle barn har fri, så ser det ikke bra ut å ta sykt-barn dag. Redd for at noen trur jeg misbruker systemet. Anonymkode: 57f94...5af
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Nei, kan ikke gjøre jobben hjemme. Må ikke ta dem igjen, men får igjen dagene på slutten av perioden. Det er prosjektstilling ved universitetet. Så om jeg i løpet av fire år er hjemme med barn 29 dager, så blir stillingen forlenget med en mnd. Anonymkode: 57f94...5af Regner med det dreier seg om en stipendiat- eller postdocstilling. Ta ut sykt barn, og ha null dårlig samvittighet for det. Midlertidig vitenskapelig ansatte er bruk og kast, så benytt seg av de godene/fordelene du kan mens du er der. Anonymkode: bc91a...7b7 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Regner med det dreier seg om en stipendiat- eller postdocstilling. Ta ut sykt barn, og ha null dårlig samvittighet for det. Midlertidig vitenskapelig ansatte er bruk og kast, så benytt seg av de godene/fordelene du kan mens du er der. Anonymkode: bc91a...7b7 Stipendiat ja Takk for svar. Anonymkode: 57f94...5af
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Hvis du ikke kan utføre jobben din må du jo melde sykt barn?? Anonymkode: b9777...0e3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Jeg ser ikke helt problemstillingen i det hele tatt, jeg da. Er barnet ditt sykt, og du ikke har noen til å passe det, og heller ikke får gjort jobben din, skal du selvsagt ta sykt-barn-dag - helt uten kvaler. Det er jo nettopp det sykt-barn-dagene er der for. Jeg har også vært stipendiat, og har ikke engang kommet på tanken at jeg ikke skal benytte meg av et gode jeg faktisk har rett på. Anonymkode: 83f64...a01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå