AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å forstå dette. Jeg blir alene med barna på "viktige" dager, sånn som juleaften, bursdagene dems, påskeferie, 17.mai. Han jobber masse helg og kveld. Han mener den ene dagen med helligdagstillegg gir for stor inntjening til at han kan si nei. Noen innfallsvinkler her jeg kan prøve?? Jeg kan heller selge bil, droppe tv, droppe kleskjøp, ferie osv, bare jeg føler at vi er to. Men han hører på en måte ikke, vil ikke regne på det engang, bare sier at "du må gjerne snakke om det, men sånn blir det, uansett hva du sier". Jeg er snart der at da velger jeg heller å være alene hele tiden, enn å føle meg ekstra ensom fordi vi blir valgt bort. Synes dette er vanvittig trist for barna også. Anonymkode: b826f...9fd 1 6
c_buk Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å forstå dette. Jeg blir alene med barna på "viktige" dager, sånn som juleaften, bursdagene dems, påskeferie, 17.mai. Han jobber masse helg og kveld. Han mener den ene dagen med helligdagstillegg gir for stor inntjening til at han kan si nei. Noen innfallsvinkler her jeg kan prøve?? Jeg kan heller selge bil, droppe tv, droppe kleskjøp, ferie osv, bare jeg føler at vi er to. Men han hører på en måte ikke, vil ikke regne på det engang, bare sier at "du må gjerne snakke om det, men sånn blir det, uansett hva du sier". Jeg er snart der at da velger jeg heller å være alene hele tiden, enn å føle meg ekstra ensom fordi vi blir valgt bort. Synes dette er vanvittig trist for barna også. Anonymkode: b826f...9fd Han høres ut som en dust. Du er jo inne på det selv i siste avsnitt. Enten må ha prioritere familien, eller så mister han familien. Da er det bedre at du er alene og ikke ensom uten han i livet. 6 3
Kaisada Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 se på det som et felles prosjekt. an dere sette av de pengene han tjener ekstra på en «hyggekonto» som kan gå til ferie el.? Noe dere er sammen om. Evt. La han ta noen vakter som gir god inntjening og vær sammen de timene han ikke er på jobb. Kan han ta fri på bursdagene til barna? Snakk alvor med han og si at du føler deg veldig alene, og at det er han som er viktigst for deg i de årene nå som barna er små, og at han kan jobbe så mye han vil senere. (arbeidslysten dabber av etter hvert)😉
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Vanskelig! Min mann jobber offshore-turnus og går derfor glipp av en god del slike anledninger. Det er kjipt, men desto mer setter vi pris på de gangene han faktisk er hjemme i for eksempel jula. Det har med fellesskap å gjøre, følelsen av å være en familie, dette er våre juletradisjoner, slik gjør vi det. Det er viktig for mange barn, den identiteten som ligger i "i vår familie spiser vi sviskegrøt på 2.juledag" eller hva det nå er. Synes det er trist at din mann ikke ser verdien av å være med på det og konsekvent velger det bort. Anonymkode: b19c4...2e4 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å forstå dette. Jeg blir alene med barna på "viktige" dager, sånn som juleaften, bursdagene dems, påskeferie, 17.mai. Han jobber masse helg og kveld. Han mener den ene dagen med helligdagstillegg gir for stor inntjening til at han kan si nei. Noen innfallsvinkler her jeg kan prøve?? Jeg kan heller selge bil, droppe tv, droppe kleskjøp, ferie osv, bare jeg føler at vi er to. Men han hører på en måte ikke, vil ikke regne på det engang, bare sier at "du må gjerne snakke om det, men sånn blir det, uansett hva du sier". Jeg er snart der at da velger jeg heller å være alene hele tiden, enn å føle meg ekstra ensom fordi vi blir valgt bort. Synes dette er vanvittig trist for barna også. Anonymkode: b826f...9fd For meg så virker det helt vanvittig å VILLE jobbe helligdager når man har barn. Jeg har valgt en jobb som er dårlig betalt, men som gir meg fri alle kveldrr, helger og helligdager. For meg så er det å tilbringe disse dagene med barna mine en million ganger viktigere enn penger. Anonymkode: 5ac83...cbf 6 1
Mt3 Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Tror ikke det hjelper uansett hva du sier. Håper du kan klare å finne noen i din bekjentskapskrets som har valgt litt slik som han gjør, og nå som barna er voksen ser hvor mye han har gått glipp av. Få en slik person til å snakke med han, for penger er virkelig ikke alt. Men barnas bursdag, så sant de ikke er født på julaften/nyttårsaften kommer jo stort sett på hverdager, så de bør han jo klare å få med seg. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Kaisada skrev (19 minutter siden): se på det som et felles prosjekt. an dere sette av de pengene han tjener ekstra på en «hyggekonto» som kan gå til ferie el.? Noe dere er sammen om. Evt. La han ta noen vakter som gir god inntjening og vær sammen de timene han ikke er på jobb. Kan han ta fri på bursdagene til barna? Snakk alvor med han og si at du føler deg veldig alene, og at det er han som er viktigst for deg i de årene nå som barna er små, og at han kan jobbe så mye han vil senere. (arbeidslysten dabber av etter hvert)😉 Pengene han tjener ekstra kunne gitt oss en ferie om kanskje fem år. Og da er ikke han gift med meg lenger for å si det sånn. Jeg VIL IKKE ha pengene. Vi trenger ikke mer penger. Vi har så vi klarer oss helt fint! Jeg har ikke lyst til å bli avspist med smuler (de timene han ikke jobber). Barna legger seg jo tidlig, og han har lange vakter. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vanskelig! Min mann jobber offshore-turnus og går derfor glipp av en god del slike anledninger. Det er kjipt, men desto mer setter vi pris på de gangene han faktisk er hjemme i for eksempel jula. Det har med fellesskap å gjøre, følelsen av å være en familie, dette er våre juletradisjoner, slik gjør vi det. Det er viktig for mange barn, den identiteten som ligger i "i vår familie spiser vi sviskegrøt på 2.juledag" eller hva det nå er. Synes det er trist at din mann ikke ser verdien av å være med på det og konsekvent velger det bort. Anonymkode: b19c4...2e4 Skulle ønske det var sånn her også. Har han fri på en helligdag forsøker han å få ekstravakt 😕 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For meg så virker det helt vanvittig å VILLE jobbe helligdager når man har barn. Jeg har valgt en jobb som er dårlig betalt, men som gir meg fri alle kveldrr, helger og helligdager. For meg så er det å tilbringe disse dagene med barna mine en million ganger viktigere enn penger. Anonymkode: 5ac83...cbf Nettopp.. Han tar på seg ekstravakter og bytter bort for å få disse helligdagene 😕 Anonymkode: b826f...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Mt3 skrev (4 minutter siden): Tror ikke det hjelper uansett hva du sier. Håper du kan klare å finne noen i din bekjentskapskrets som har valgt litt slik som han gjør, og nå som barna er voksen ser hvor mye han har gått glipp av. Få en slik person til å snakke med han, for penger er virkelig ikke alt. Men barnas bursdag, så sant de ikke er født på julaften/nyttårsaften kommer jo stort sett på hverdager, så de bør han jo klare å få med seg. Han ser alt det der, og vokste selv om uten tilstedeværende far. Men "vi trenger pengene" sier han. Jeg holdt på å gå fra han før, og da var mantraet at jeg måtte huske hvor mye lettere ting var som to foreldre, fremfor én. Men jeg er jo masse alene nå også, så da blir jeg ekstra irritert når han ikke ser selv hva han velger bort. Anonymkode: b826f...9fd 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Har du full oversikt over økonomien, slik at du faktisk vet at det er unødvendig at han jobber så mye? Hva har han og du i inntekt? Hvor mye er faste utgifter på? Anonymkode: af526...98f 2 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å forstå dette. Jeg blir alene med barna på "viktige" dager, sånn som juleaften, bursdagene dems, påskeferie, 17.mai. Han jobber masse helg og kveld. Han mener den ene dagen med helligdagstillegg gir for stor inntjening til at han kan si nei. Noen innfallsvinkler her jeg kan prøve?? Jeg kan heller selge bil, droppe tv, droppe kleskjøp, ferie osv, bare jeg føler at vi er to. Men han hører på en måte ikke, vil ikke regne på det engang, bare sier at "du må gjerne snakke om det, men sånn blir det, uansett hva du sier". Jeg er snart der at da velger jeg heller å være alene hele tiden, enn å føle meg ekstra ensom fordi vi blir valgt bort. Synes dette er vanvittig trist for barna også. Anonymkode: b826f...9fd Altså, at han begrunner ekstrajobbingen med helligdagstillegg er en ting, men han kan ikke bruke samme argument på barnas bursdager. De er ikke helligdager! På meg virker det som om han ikke vil være sammen med familien på slike dager. Liker han ikke styret som følger med? Anonymkode: 72994...236 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 Min far jobbet ofte ferier og prioriterte bort familie. Jeg har ikke hatt et forhold til han siden jeg var 10-11 Anonymkode: 20433...d19 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han ser alt det der, og vokste selv om uten tilstedeværende far. Men "vi trenger pengene" sier han. Jeg holdt på å gå fra han før, og da var mantraet at jeg måtte huske hvor mye lettere ting var som to foreldre, fremfor én. Men jeg er jo masse alene nå også, så da blir jeg ekstra irritert når han ikke ser selv hva han velger bort. Anonymkode: b826f...9fd Alenemødre gjør mindre husarbeid enn kvinner i forhold og hvis dere har 50-50 så får du masse egentid… Anonymkode: 20433...d19 6
Heln Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 Jeg forstår han litt da. For min del, å jobbe 1 helligdag=3-5000 ekstra utbetalt bare for den ene dagen, alt etter hvilken vakt det er snakk om. Det blir mye penger til slutt, penger som kan gå familien til gode. Men jeg synes jo man må se an hvilke dager det er snakk om. Vi gjør ingenting spesielt i påsken, så da jobber jeg gjerne. Julaften prøver jeg å ha fri, samme med bursdagene til ungene hvis det er helg. Der tenker jeg dere kan inngå et kompromiss, feks at han jobber annenhver jul og påske, og se an hvilke dager dere har viktige tradisjoner. Da vil han ha mulighet til noen helligdager i hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 Kvinner på KG. Hvor finner dere mennene deres? På meg virker det som alle er totalt duster. Hilsen mann. Anonymkode: 0dab2...e30 3 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 Det er bedre å være ensom som singel, enn ensom i et forhold. Jeg gikk. Er for øvrig langt mindre ensom nå. Anonymkode: e6884...f60 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 Jeg blir stadig forbauset over hvor mange som lever i et fengselsforhold med så dårlig samhandling og kommunikasjon. Burde ikke man komme nærmere hverandre for hvert år man bygger kjærlighet sammen? Virker nesten som mange lever i bakvendtland. Anonymkode: 9b2e5...380 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinner på KG. Hvor finner dere mennene deres? På meg virker det som alle er totalt duster. Hilsen mann. Anonymkode: 0dab2...e30 Ja, tenker at hvis det er der nivået ligger på menn som blir valgt, så vil det bli lett som en plett å få et forhold når jeg en gang om noen år er klar for dating. Anonymkode: 9b2e5...380 1
Rotehodet Skrevet 3. februar 2023 #18 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få han til å forstå dette. Jeg blir alene med barna på "viktige" dager, sånn som juleaften, bursdagene dems, påskeferie, 17.mai. Han jobber masse helg og kveld. Han mener den ene dagen med helligdagstillegg gir for stor inntjening til at han kan si nei. Noen innfallsvinkler her jeg kan prøve?? Jeg kan heller selge bil, droppe tv, droppe kleskjøp, ferie osv, bare jeg føler at vi er to. Men han hører på en måte ikke, vil ikke regne på det engang, bare sier at "du må gjerne snakke om det, men sånn blir det, uansett hva du sier". Jeg er snart der at da velger jeg heller å være alene hele tiden, enn å føle meg ekstra ensom fordi vi blir valgt bort. Synes dette er vanvittig trist for barna også. Anonymkode: b826f...9fd Kan du ikke bare si at dette er ikke hva du ønsker, og at du da like så godt kan leve alene med barna. Et kompromiss bør dere eniges om 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #19 Skrevet 3. februar 2023 14 minutter siden, Heln said: Jeg forstår han litt da. For min del, å jobbe 1 helligdag=3-5000 ekstra utbetalt bare for den ene dagen, alt etter hvilken vakt det er snakk om. Det blir mye penger til slutt, penger som kan gå familien til gode. Men jeg synes jo man må se an hvilke dager det er snakk om. Vi gjør ingenting spesielt i påsken, så da jobber jeg gjerne. Julaften prøver jeg å ha fri, samme med bursdagene til ungene hvis det er helg. Der tenker jeg dere kan inngå et kompromiss, feks at han jobber annenhver jul og påske, og se an hvilke dager dere har viktige tradisjoner. Da vil han ha mulighet til noen helligdager i hvertfall. Så det du sier er at man vil risikere å ødelegge samhandlingen i forholdet for å tjene noen ekstra tusen kroner. Det er galskap at folk ikke klare å snakke bedre sammen. Det er tydelig at med mindre man MÅ, så skal man ikke jobbe ekstra på slike dager, da er man en egoist som ikke passer inn i et kjærlighetsforhold der man ønsker å bruke mest mulig tid sammen. Anonymkode: 9b2e5...380 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #20 Skrevet 3. februar 2023 hvordan har han tenkt å løse barnepass, når han skal jobbe alle helger å kveld når han (snart) må ha barna 50/50 ? Har han tenkt på hvordan han skal løse dette når han blir singel ? Å må være deltidspappa ? Spør han om det. Eller kanskje han rett å slett ikke er glad i barna sine, siden han aktivt velger bort alle tider de knytter minner til. Spør han om han virkelig ser for seg et liv hvor han ikke skal ha kontakt med sine voksne barn ? Anonymkode: 7a7c4...45f 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå