AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Jeg og min samboer har bestemt oss for å gå fra hverandre. Det kommer av at jeg har mistet interessen. Vi har prøvd ALT du kan tenke deg for å fikse dette. Jeg kunne fint levd som kollegaer i familien AS men det vil ikke han. Han ønsker å finne noen som kan gi han de kjærestetingene som jeg ikke klarer. Jeg forstår det utrolig godt og er letta over at vi har bestemt oss for å gå hvert til vårt. I forbindelse med bruddet må vi selge huset. Her vi bor tar det 6-12 mnd å selge et hus. Vi har derfor bestemt oss for å fortsette å bo sammen til dette er gjort. Vi samarbeider godt om både barn og hus. Krangler aldri. Vi har samme tanker om veien videre, om hvordan vi ser for oss samarbeidet og hva vi vil. Men! Etter at alt dette er avklart. Snakket om i det uendelige. Så sier han at han ønsker at vi skal fortsette å kysse når vi drar på jobb osv. Han vil at vi skal kose i senga på kvelden, det gjorde vi aldri før. Han sa at hvis jeg møter noen nye ønsker han å vite det. Dersom jeg snakker med andre av motsatt kjønn ønsker han å vite det. For min del føles det helt feil. Om vi ikke hadde bodd sammen hadde jo ikke dette vært naturlig i det hele tatt. Jeg har prøvd å si at nå har vi gjort det slutt, og dersom vi skal gjøre det som han sier så har vi jo egentlig ikke gjort det slutt? Han sier at han ønsker dette for å enklere komme over meg, men for meg gir det ikke mening overhode. Burde jeg gi han det han vil ha? Føler jeg sårer han enda mer med å stå i mot. Ser det i øynene hans. Anonymkode: 89951...31c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Nei, synes absolutt ikke dere skal kysse og kose, informere om dating osv. Jeg hadde ønsket å sove på hvert vårt rom, osv. Min eks måtte flytte ned i kjellerstua før han flytta ut etter en ukes tid. Er det slutt så er det slutt, det må han bare akseptere. Anonymkode: c0b39...ca7 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, synes absolutt ikke dere skal kysse og kose, informere om dating osv. Jeg hadde ønsket å sove på hvert vårt rom, osv. Min eks måtte flytte ned i kjellerstua før han flytta ut etter en ukes tid. Er det slutt så er det slutt, det må han bare akseptere. Anonymkode: c0b39...ca7 Enig! Bare redd han skal bli sur og at det skal gå utover samarbeidet senere. Anonymkode: 89951...31c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Etter at alt dette er avklart. Snakket om i det uendelige. Så sier han at han ønsker at vi skal fortsette å kysse når vi drar på jobb osv. Han vil at vi skal kose i senga på kvelden, det gjorde vi aldri før. Han sa at hvis jeg møter noen nye ønsker han å vite det. Dersom jeg snakker med andre av motsatt kjønn ønsker han å vite det. For min del føles det helt feil. Anonymkode: 89951...31c Tror minst 1 av dere bør flytte ut nå. Anonymkode: 6a4fb...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror minst 1 av dere bør flytte ut nå. Anonymkode: 6a4fb...6b6 Vi har ikke noe sted å dra. Lite nettverk her. Flyttet hit i fjor pga jobb. Har ikke råd til å betale huslånet pluss evt leie et annet sted Anonymkode: 89951...31c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Altså, det er ikke noe i veien for å kysse/kose/sove sammen etter et brudd. Men hvis du ikke har lyst så skal du jo ikke gjøre det. Typen slo opp med meg i begynnelsen av januar, og vi har fortsatt å finne på ting innimellom men mer som fwb. Det har gjort overgangen litt enklere for meg, men for andre kan en sånn løsning være helt feil. Anonymkode: 35dec...92f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Når man har barn, så ønsker man å vite når/om en ny kjæreste skal presenteres som ste-forelder til ungene. Man vil vite hvem den personen er, fordi det tross alt er en som skal være tett på dine unger. Man vil treffe den personen av de samme grunnene. Alt det andre kan du glatt avvise. Dere er ikke kjærester når dere skal gå fra hverandre. Og bor du en annen plass og treffer en som det IKKE er aktuelt å presentere for ungene, så er det din greie. Går ut fra at dere har barn med tanke på måten du skriver (AS Familien) Anonymkode: 8a959...4ad 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Enig! Bare redd han skal bli sur og at det skal gå utover samarbeidet senere. Anonymkode: 89951...31c Dette er ingen garanti for at han ikke vil bli vanskelig seinere..han er jo vanskelig allerede nå. Legg deg på et annet rom, så bor dere i kollektiv. Han klarer ikke å gi slipp, du må røske av plasteret for ham. Anonymkode: 31779...2cf 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Hvis dere er nødt til å bo i samme hus til det er solgt må dere lage et sett med regler for hvordan ting skal være. Jeg bodde også sammen med eksmann i samme hus til jeg fikk kjøpt egen bolig. Vi har barn. Det tok ca 3 mnd før jeg kjøpte alene. Han fortalte aldri sannheten før jeg flere måneder seinere fant det ut selv. Han hadde innledet et forhold til ei annen. Hadde jeg visst det, skulle han ha flytta ut på dagen. Hele greia var bare sykt. Men det er sånn menn er. Hvis han ikke kan respektere deg på dette så får han flytte ut. Anonymkode: f8afa...d1f
Gjest takinova Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Hvert sitt rom. Er det ikke flere rom, så får et av barna bo på rom med en av dere, evt. bruke stua. Man kan jo ikke sove i samme seng når det er slutt.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Når man har barn, så ønsker man å vite når/om en ny kjæreste skal presenteres som ste-forelder til ungene. Man vil vite hvem den personen er, fordi det tross alt er en som skal være tett på dine unger. Man vil treffe den personen av de samme grunnene. Anonymkode: 8a959...4ad Det er jeg enig i, men ikke at man trenger å opplyse eksen med én gang man treffer en ny eller til og med bare prater med en av det annet kjønn - som eksen til TS krever. Det er å gå alt for langt. Anonymkode: c0b39...ca7 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jeg enig i, men ikke at man trenger å opplyse eksen med én gang man treffer en ny eller til og med bare prater med en av det annet kjønn - som eksen til TS krever. Det er å gå alt for langt. Anonymkode: c0b39...ca7 Enig med deg Tommelfingerregelen er at når en ny person skal ha noe med ungene å gjøre, da er det fair å informere den andre forelderen. Alt annet har ikke denne mannen lengre noe med. Anonymkode: 8a959...4ad 3
exictence Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 Ville jo tenke at når det er slutt, er det slutt.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 Er straks i samme båt selv. Vil IKKE kysse, klemme eller noe annet når bruddet er et faktum. Vi gjør det ikke nå, så hvorfor gjøre det da. Anonymkode: cd256...4aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 Separasjon sammen er dømt til å bli en dårlig løsning. Selvfølgelig er det følelser igjen. Kan ikke tenke meg å sitte hjemme i sofaen mens dama pynter seg til en date og kommer hjem med bustete hår og oser sex i 3 tiden. Selv om dere er enige osv. Hun gjør ikke noe galt (til alle dere jurister her). Men man går å tramper på noen som gjennomgår en sorg etter å ha mistet kjæresten. Og det er en sorg man må igjennom. Å få hennes nye lykke dyttet opp i ansiktet hver dag?? Det er jo tortur. Man kommer ikke over et brudd ved å bo sammen. Det går ikke. Å sitte sammen med dama som sveiper på tinder. Hvor er egentlig empatien?? Dere må separeres. Ferdig snakka. Dere leier en hybel dere bor på annenhver uke, evt. barn kan bli i huset 100%. Ja det koster noen kroner. Men den situasjonen dere legger opp til er grusom for minst 1 av dere. Alternativet er at dere blir enige om å ikke ha sex med andre i 2-3 mnd eller den tiden det tar å fysisk separere. Men det er åpenbart vanskelig å la være å knulle andre, så da er kostnaden med en hybel eneste mulighet. Anonymkode: a0f44...80d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis dere er nødt til å bo i samme hus til det er solgt må dere lage et sett med regler for hvordan ting skal være. Jeg bodde også sammen med eksmann i samme hus til jeg fikk kjøpt egen bolig. Vi har barn. Det tok ca 3 mnd før jeg kjøpte alene. Han fortalte aldri sannheten før jeg flere måneder seinere fant det ut selv. Han hadde innledet et forhold til ei annen. Hadde jeg visst det, skulle han ha flytta ut på dagen. Hele greia var bare sykt. Men det er sånn menn er. Hvis han ikke kan respektere deg på dette så får han flytte ut. Anonymkode: f8afa...d1f Ta deg en bolle. Menn er lissom.... Har vært utsatt for svik og utroskap av damer, og min erfaring er i hvert fall at damer går lett videre og finner seg en ny en. For den ene dama tok det 1 t. Slutt på vorspiel, hun knulla en ny samme kvelden. Etter 2 års forhold. Andre gangen skulle dama gjennom 4 år!! studere 2t unna. Etter 8 dager var utro. Hun var jo student og skulle ta igjen det tapte i måtte ri kukkarusellen. Hun bare glemte å informere meg på forhånd, hun hadde planlagt dette siden hun kom inn på skolen 4 mnd før. Separert økonomien, flyttet viktige ting til sin mor, gjort alt klart. Basert på mine erfaringer er damer troløse horer som finner seg en ny etter 2-3 dager, avhengig hvor lenge det er til fredag. Min erfaring er at damer utviser meget sjelden empati overfor menn i slike situasjoner. De har empati men venninner, kattunger, eldre og barn. Empati med menn har de ikke. Menn er patetiske om de sliter. Dette er MIN er erfaring, men veit det ikke gjelder alle. har vel bare vært uheldig?? Anonymkode: a0f44...80d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ta deg en bolle. Menn er lissom.... Har vært utsatt for svik og utroskap av damer, og min erfaring er i hvert fall at damer går lett videre og finner seg en ny en. For den ene dama tok det 1 t. Slutt på vorspiel, hun knulla en ny samme kvelden. Etter 2 års forhold. Andre gangen skulle dama gjennom 4 år!! studere 2t unna. Etter 8 dager var utro. Hun var jo student og skulle ta igjen det tapte i måtte ri kukkarusellen. Hun bare glemte å informere meg på forhånd, hun hadde planlagt dette siden hun kom inn på skolen 4 mnd før. Separert økonomien, flyttet viktige ting til sin mor, gjort alt klart. Basert på mine erfaringer er damer troløse horer som finner seg en ny etter 2-3 dager, avhengig hvor lenge det er til fredag. Min erfaring er at damer utviser meget sjelden empati overfor menn i slike situasjoner. De har empati men venninner, kattunger, eldre og barn. Empati med menn har de ikke. Menn er patetiske om de sliter. Dette er MIN er erfaring, men veit det ikke gjelder alle. har vel bare vært uheldig?? Anonymkode: a0f44...80d Definitivt 😳 Ikke at jeg representerer alle kvinner, men jeg har aldri vært utro og jeg begynte ikke engang å date før ett år etter bruddet sist. Det finnes absolutt bedre damer der ute. Jeg på min side har opplevd mye utroskap og dritt fra menn, men jeg dømmer ikke alle menn ut i fra det. Vet jeg har vært uheldig. Anonymkode: c0b39...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå