AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Er gravid, uke 35. Har den siste uken hatt vondt i hodet i over en uke i strekk, med følgende kvalme og lysskyhet på siden jeg har vondt på. Minner veldig om migrene, men har aldri opplevd å ha migrene såpass lenge. Kun 1-2 dager. Både lege og jordmor er veldig opptatt av at baby har det fint, noe den har, og at blodtrykk er normalt - noe det er. Men det er ingen av de som bryr seg om at hodepinen likevel ikke forsvinner, til tross for at babyen har det fint. Jeg kjenner meg veldig frustrert, og gråt idag da jeg ikke vet hva mer jeg skal gjøre. Blir også redd for at det skal være noe alvorlig siden det ikke forsvinner. Hodepinen er der når jeg våker, men blir gradvis verre utover dagen. Har vært så ille at jeg måtte gå med lapp på øyet. Noen som vet hva jeg kan gjøre, eller hva det er? Paracet har absolutt ingen effekt Anonymkode: 4b398...c45
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Har du ikke triptaner du kan ta hvis du har migrenediagnose? Har du snakket med legen om å ta dette? Anonymkode: 68aae...e2c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du ikke triptaner du kan ta hvis du har migrenediagnose? Har du snakket med legen om å ta dette? Anonymkode: 68aae...e2c Jo jeg har dette men kan ikke ta annet en Paracet i graviditeten. Har uansett aldri opplevd å våkne med migrene, eller at det fortsatt er tilstede etter å ha sovet en natt Anonymkode: 4b398...c45
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo jeg har dette men kan ikke ta annet en Paracet i graviditeten. Har uansett aldri opplevd å våkne med migrene, eller at det fortsatt er tilstede etter å ha sovet en natt Anonymkode: 4b398...c45 Du må snakke med legen om du kan ta det likevel. Det kan høres ut som du har en såkalt "status migrenosus". Her er artikkel om triptaner i graviditeten, der det står det kan tas på klar indikasjon. https://relis.no/artikler/28601/ Anonymkode: 68aae...e2c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo jeg har dette men kan ikke ta annet en Paracet i graviditeten. Har uansett aldri opplevd å våkne med migrene, eller at det fortsatt er tilstede etter å ha sovet en natt Anonymkode: 4b398...c45 Man kan ta triptan i graviditeten. Imigran i hvert fall. De andre er også trygge. Fikk jeg beskjed om av legen min. Anonymkode: b2078...214 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Hvordan går det TS? Har du snakket med legen? Anonymkode: 68aae...e2c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Reduser koffein inntaket Anonymkode: 31ee4...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå