AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Del Skrevet 2. februar 2023 Trenger inspirasjon, og er litt nysgjerrig på hvordan dere som trener får i seg nok proteiner 😅 synes dette er litt vanskelig, uten å involvere grusomme proteinshaker som jeg ikke har sjans til å få i meg. Her er hva jeg har spist i dag: Frokost: Havregrøt laget på egg, proteinmelk og litt proteinpulver, topper med bringebær og kanel Lunsj: Fiskekaker, salat og tzatziki i pitabrød Middag: Spaghetti med kjøttsaus og cherrytomater Kvelds: To grove brødskiver med peanøttsmør, banan og honning, og et glass proteinmelk Her tror jeg jeg lander på ca 100 g proteiner. Skal helst oppi 110 g. Poster her også, da jeg ser at forrige tråd ble postet i feil kategori. Anonymkode: e2db7...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 3. februar 2023 #2 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg velger en proteinshake, proteinpudding eller proteinbar ila dagen, ofte for at det er enklere i en hektisk hverdag. Men en vanlig dag for meg kan se sånn ut: Frokost: proteinpudding/proteinshake/youghurt med ekstra proteiner eller ostestenger og (alltid) en kaffe med melk. Lunsj: eggerøre av 3 egg, litt skinke/salami, ost og grønnsaker eller 2 lavkarboknekkebrød/skiver med 100gr kjøttpålegg og litt ost, grønnsaker som paprika og agurk. Fyller på med en skyr om jeg er mer sulten. Middag: pasta med kjøttsaus, kylling, ris og salat, stekt ørret med salat og dressing, taco (uten skjell, evt. lefser) med drømmelett (litt ekstra av den for å øke proteininntaket) og karbonadedeig. Kvelds: proteinshake, knekkebrød med pålegg, lavkarbokjeks og ost, youghurt og bær. Jeg forsøkte meg uten frokost en periode, men problemet mitt ble da at jeg ikke klarte å få i meg nok proteiner til å bygge muskelmasse. Løsningen ble å spise en liten frokost når jeg kommer på jobb og sørge for at kveldsmåltidet mitt alltid inneholder proteiner. Det ble litt mer enn bare en dag, men dette er normaldagene mine, også hender det jo at det avviker og da velger jeg ofte en shake eller bar til kvelds, eller koker noen ekstra egg. Dette gir meg ca 160-190 gr proteiner om dagen, gitt min kroppsvekt så er det riktig mengde for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Del Skrevet 3. februar 2023 Kicki_90 skrev (2 timer siden): Jeg velger en proteinshake, proteinpudding eller proteinbar ila dagen, ofte for at det er enklere i en hektisk hverdag. Men en vanlig dag for meg kan se sånn ut: Frokost: proteinpudding/proteinshake/youghurt med ekstra proteiner eller ostestenger og (alltid) en kaffe med melk. Lunsj: eggerøre av 3 egg, litt skinke/salami, ost og grønnsaker eller 2 lavkarboknekkebrød/skiver med 100gr kjøttpålegg og litt ost, grønnsaker som paprika og agurk. Fyller på med en skyr om jeg er mer sulten. Middag: pasta med kjøttsaus, kylling, ris og salat, stekt ørret med salat og dressing, taco (uten skjell, evt. lefser) med drømmelett (litt ekstra av den for å øke proteininntaket) og karbonadedeig. Kvelds: proteinshake, knekkebrød med pålegg, lavkarbokjeks og ost, youghurt og bær. Jeg forsøkte meg uten frokost en periode, men problemet mitt ble da at jeg ikke klarte å få i meg nok proteiner til å bygge muskelmasse. Løsningen ble å spise en liten frokost når jeg kommer på jobb og sørge for at kveldsmåltidet mitt alltid inneholder proteiner. Det ble litt mer enn bare en dag, men dette er normaldagene mine, også hender det jo at det avviker og da velger jeg ofte en shake eller bar til kvelds, eller koker noen ekstra egg. Dette gir meg ca 160-190 gr proteiner om dagen, gitt min kroppsvekt så er det riktig mengde for meg. Kan jeg spørre hvor mange gram proteiner du legger deg på hver kilo kroppsvekt? ☺️ Jeg veier 55 kg og har tenkt at 110 g er bra, da får jeg i meg 2 g proteiner per kg kroppsvekt. Men 100 g er kanskje bra nok det også? Jeg ender gjerne opp med å spise litt proteinbarer osv jeg også (spesielt på dager jeg trener) - og YT restituasjonsdrikk, som er den eneste proteinshaken jeg liker (pulver brekker jeg meg av). Problemet med denne er at den inneholder ganske mye sukker og kalorier 😩 Ts Anonymkode: e2db7...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan jeg spørre hvor mange gram proteiner du legger deg på hver kilo kroppsvekt? ☺️ Jeg veier 55 kg og har tenkt at 110 g er bra, da får jeg i meg 2 g proteiner per kg kroppsvekt. Men 100 g er kanskje bra nok det også? Jeg ender gjerne opp med å spise litt proteinbarer osv jeg også (spesielt på dager jeg trener) - og YT restituasjonsdrikk, som er den eneste proteinshaken jeg liker (pulver brekker jeg meg av). Problemet med denne er at den inneholder ganske mye sukker og kalorier 😩 Ts Anonymkode: e2db7...1f6 Per kilo kroppsvekt** Ts Anonymkode: e2db7...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Del Skrevet 3. februar 2023 Så langt ingenting. Lunch 3 egg og Cottage cheese Middag Torsk, søtpotet og ost Kvelds lavkarbo frøkbekkebrød med skinke. Snack proteinshaker 180g protein. Ca 50% av ca 1800 kcal Anonymkode: d063e...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan jeg spørre hvor mange gram proteiner du legger deg på hver kilo kroppsvekt? ☺️ Jeg veier 55 kg og har tenkt at 110 g er bra, da får jeg i meg 2 g proteiner per kg kroppsvekt. Men 100 g er kanskje bra nok det også? Jeg ender gjerne opp med å spise litt proteinbarer osv jeg også (spesielt på dager jeg trener) - og YT restituasjonsdrikk, som er den eneste proteinshaken jeg liker (pulver brekker jeg meg av). Problemet med denne er at den inneholder ganske mye sukker og kalorier 😩 Ts Anonymkode: e2db7...1f6 Yt sin store Youghurt med vanilje er god og uten særlig mye karb. (Billigere på Kiwi) https://meny.no/varer/meieri-egg/yoghurt/yoghurt/yt-protein-yoghurt-7038010068980 Anonymkode: d063e...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Yt sin store Youghurt med vanilje er god og uten særlig mye karb. (Billigere på Kiwi) https://meny.no/varer/meieri-egg/yoghurt/yoghurt/yt-protein-yoghurt-7038010068980 Anonymkode: d063e...455 Jepp, denne spiser jeg flere ganger i uka ☺️ 150 g gir likevel ikke mer enn ca 14 g proteiner.. Ts Anonymkode: e2db7...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg spiser helst bare råvarer. Frokost: Økologiske havregryn og 3 kokte egg som jeg blander inn i grøten. Husk at flytende næring går mye raskere igjennom tarmene. Så fokuser på at du må tygge maten du får i deg, den må være minimum grøt-konsistens. Smoothies etc er dårlige greier. Lunsj: 200g proteinkilde(fisk, kylling eller kjøtt), grønnsaker og potet/ris Middag: 200g proteinkilde(fisk(300g hvit), kylling eller kjøtt), grønnsaker og potet/ris Kvelda: Cottage cheese med litt kesam naturel, samt frukt og bær til. Som krydder bruker jeg diverse, mest bare salt og pepper. Ellers spiser jeg mest økologiske grønnsaker, kjøtt av bedre kvalitet. Kun hvit fisk. Fet fisk er ikke så viktig å spise, merk at norske myndigheter har utdaterte kostråd generelt. Anonymkode: 1fd2b...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp, denne spiser jeg flere ganger i uka ☺️ 150 g gir likevel ikke mer enn ca 14 g proteiner.. Ts Anonymkode: e2db7...1f6 Hold deg til cottage cheese, YT saken på linken innholder utrolig mye dritt. Søtstoffer også....spis kun naturelle ting. Så tilsetter du selv naturlig smak; som søtning er banan helt topp. Spis så rent som mulig! Det elsker tarmen din. Glem alt som heter proteinbar etc...galskap. Anonymkode: 1fd2b...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Del Skrevet 3. februar 2023 Proteinopptaket er mye høyere hvis du varmebehandler egg. Så mye som 90 prosent av protein i kokt egg var tilgjengelig, mot bare 51 prosent i rå egg. Dette kan skyldes at varmebehandling inaktiverer proteiner i egget som hemmer fordøyelsesenzymer i tarmen. Dermed kan disse ikke lenger hemme nedbrytningen av egg-proteinet og vi kan lettere absorbere det i tarmen. Det er et generelt mønster for animalske proteiner at varmebehandling bedrer kroppens evne til å absorbere og nyttiggjøre seg av protein. https://www.aftenposten.no/sprek/i/2B9J64/mange-som-trener-styrke-gjoer-eggetrikset-men-er-det-egentlig-en-tabbe-ja-svarer-ernaeringsfysiologen Anonymkode: d063e...455 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 3. februar 2023 #11 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp, denne spiser jeg flere ganger i uka ☺️ 150 g gir likevel ikke mer enn ca 14 g proteiner.. Ts Anonymkode: e2db7...1f6 Men hvorfor ikke spise mer av den? 😊 Halvparten av boksen gir jo ca 20gr proteiner, jeg velger innimellom hele boksen. Det metter lenge for min del. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kan jeg spørre hvor mange gram proteiner du legger deg på hver kilo kroppsvekt? ☺️ Jeg veier 55 kg og har tenkt at 110 g er bra, da får jeg i meg 2 g proteiner per kg kroppsvekt. Men 100 g er kanskje bra nok det også? Jeg ender gjerne opp med å spise litt proteinbarer osv jeg også (spesielt på dager jeg trener) - og YT restituasjonsdrikk, som er den eneste proteinshaken jeg liker (pulver brekker jeg meg av). Problemet med denne er at den inneholder ganske mye sukker og kalorier 😩 Ts Anonymkode: e2db7...1f6 Jeg ligger på 1,8-2,2 gr/kg kroppsvekt, dette fungerer for meg. Så med din kroppsvekt blir det jo 100-110 gr pr døgn. 😊 Jeg har også måtte leite litt for å finne noe jeg liker, og endte opp med pulver fra bodylab, diet protein med vaniljemilkshake og jordbærsmaken fra myrevolution.no (orker ikke sjokolade eller tunge smaker, og det må blandes med melk). På sommeren så liker jeg clear whey, da blandet med vann og isbiter (blir litt som saft eller iste). 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bbc2 Skrevet 3. februar 2023 #12 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Trenger inspirasjon, og er litt nysgjerrig på hvordan dere som trener får i seg nok proteiner 😅 synes dette er litt vanskelig, uten å involvere grusomme proteinshaker som jeg ikke har sjans til å få i meg. Her er hva jeg har spist i dag: Frokost: Havregrøt laget på egg, proteinmelk og litt proteinpulver, topper med bringebær og kanel Lunsj: Fiskekaker, salat og tzatziki i pitabrød Middag: Spaghetti med kjøttsaus og cherrytomater Kvelds: To grove brødskiver med peanøttsmør, banan og honning, og et glass proteinmelk Her tror jeg jeg lander på ca 100 g proteiner. Skal helst oppi 110 g. Poster her også, da jeg ser at forrige tråd ble postet i feil kategori. Anonymkode: e2db7...1f6 Igår Frokost 2x yt treningsdrikk til frokost + en kvikk lunch. Lunch. 4 polarbrød 150 gram lammepålegg , sjokolademelk og en lefse med kanel og sukker Middag taco lefse med kylling og ost Kvelds proteinpulver og 10 mg eaa Er helt knust etter skuldre og biceps for 2 dager siden og vil nok være støl i nesten en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bbc2 Skrevet 3. februar 2023 #13 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hold deg til cottage cheese, YT saken på linken innholder utrolig mye dritt. Søtstoffer også....spis kun naturelle ting. Så tilsetter du selv naturlig smak; som søtning er banan helt topp. Spis så rent som mulig! Det elsker tarmen din. Glem alt som heter proteinbar etc...galskap. Anonymkode: 1fd2b...d20 Overhodet ikke galskap Nå har folk faktisk et annet liv enn bare trening Folk jobber lange dager, har jobb nr 2 eller driver egen bedrift og har oberhodet ikke tid til å sitte timesvis på kjøkkenet med mat hver uke Spiser proteinsjokolade og yt treningsdrikker når jeg trenger og når det er dårig tid Det viktigste er at kroppen får nok protein, nok kalorier og nok søvn til å klare å bygge seg opp igjen og være klar til neste økt Hilsen tidligere PT og kroppsbygger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Del Skrevet 3. februar 2023 Kicki_90 skrev (Akkurat nå): Men hvorfor ikke spise mer av den? 😊 Halvparten av boksen gir jo ca 20gr proteiner, jeg velger innimellom hele boksen. Det metter lenge for min del. Jeg ligger på 1,8-2,2 gr/kg kroppsvekt, dette fungerer for meg. Så med din kroppsvekt blir det jo 100-110 gr pr døgn. 😊 Jeg har også måtte leite litt for å finne noe jeg liker, og endte opp med pulver fra bodylab, diet protein med vaniljemilkshake og jordbærsmaken fra myrevolution.no (orker ikke sjokolade eller tunge smaker, og det må blandes med melk). På sommeren så liker jeg clear whey, da blandet med vann og isbiter (blir litt som saft eller iste). 😊 Du trenger nok ikke så mye proteiner, holder fint med 1-1,5g pr kg. Om du ikke er på en proteinfastende diett, da kan du ha ca 2xkroppsvekt. Anonymkode: 1fd2b...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Del Skrevet 3. februar 2023 bbc2 skrev (Akkurat nå): Overhodet ikke galskap Nå har folk faktisk et annet liv enn bare trening Folk jobber lange dager, har jobb nr 2 eller driver egen bedrift og har oberhodet ikke tid til å sitte timesvis på kjøkkenet med mat hver uke Spiser proteinsjokolade og yt treningsdrikker når jeg trenger og når det er dårig tid Det viktigste er at kroppen får nok protein, nok kalorier og nok søvn til å klare å bygge seg opp igjen og være klar til neste økt Hilsen tidligere PT og kroppsbygger Skjønte ikke sammenhengen her, det tar ikke timesvis å spise cottage cheese i stedet for et dårlig produkt fra YT. Hjelper ikke om du er PT eller kroppsbygger; trenger ikke ha nok kunnskaper om mat for det. Anonymkode: 1fd2b...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Del Skrevet 3. februar 2023 bbc2 skrev (4 minutter siden): Igår Frokost 2x yt treningsdrikk til frokost + en kvikk lunch. Lunch. 4 polarbrød 150 gram lammepålegg , sjokolademelk og en lefse med kanel og sukker Middag taco lefse med kylling og ost Kvelds proteinpulver og 10 mg eaa Er helt knust etter skuldre og biceps for 2 dager siden og vil nok være støl i nesten en uke Sorry, en PT/bygger som har null peiling på kosthold. Anonymkode: 1fd2b...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bbc2 Skrevet 3. februar 2023 #17 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan jeg spørre hvor mange gram proteiner du legger deg på hver kilo kroppsvekt? ☺️ Jeg veier 55 kg og har tenkt at 110 g er bra, da får jeg i meg 2 g proteiner per kg kroppsvekt. Men 100 g er kanskje bra nok det også? Jeg ender gjerne opp med å spise litt proteinbarer osv jeg også (spesielt på dager jeg trener) - og YT restituasjonsdrikk, som er den eneste proteinshaken jeg liker (pulver brekker jeg meg av). Problemet med denne er at den inneholder ganske mye sukker og kalorier 😩 Ts Anonymkode: e2db7...1f6 2-4 gram proten pr kg kroppsvekt er normalt men 2 er nok nok for deg opp til 3 for mer seiøse og større folk. 4 gram pr kg kroppsvekt er for elite utøvere med høy muskelmasse Legg til eaa tilskudd også, ikke bcaa. Eaa er et av de beste kostholdstillskuddene utenom creatine som faktisk fungerer. Du vil bli mindre støl reparere kroppen fortere og bli sterkere til neste økt . Eaa fungerer ogaå veldig bra om du skal ned i vekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bbc2 Skrevet 3. februar 2023 #18 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønte ikke sammenhengen her, det tar ikke timesvis å spise cottage cheese i stedet for et dårlig produkt fra YT. Hjelper ikke om du er PT eller kroppsbygger; trenger ikke ha nok kunnskaper om mat for det. Anonymkode: 1fd2b...d20 En cottage cheese er svært stor og inneholder vell hva 20 gram protein? For en voksen mann på 110 kg trenger jeg minst 40 gram protein pr måltid Tar lsng tid å spise, er srig , må ta med skjei Yt tar 5 sekunder å drikke opp. Eneste minus er at det er raske karbohydrater som ikke er sundt. Ellers er det en god måte å få i seg nok om du f.eks har en veldig travel morning Selvfølgelig hjelper det. Har vært på alle slags dietter og konkurert med langt under 10 prosent fett prosent. Pt kursene i norge er svært dårlige. Men konkurere på høyt nivå i kroppsbygging gir mye erfaring og kunnskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bbc2 Skrevet 3. februar 2023 #19 Del Skrevet 3. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Sorry, en PT/bygger som har null peiling på kosthold. Anonymkode: 1fd2b...d20 Jeg har god peiling på kosthold jo. Prøv å kom deg til 8 prosent fettprosent med muskler så skal vi se😁👍 Jeg spiser akkurat slik som jeg vil nå, ergo derfor jeg har taco og litt av hvert. Spiser det jeg vil hver dag så lenge jeg får i meg nok protein. Har eget firma jeg driver med flere ansatte og gidder overhodet ikke lage grønnsaker og laks i boks som jeg tar med meg på jobb Tok forsåvidt 6x4 reps på 177.5 kg i benkpress sist mandag Way over your level, og jeg gav meg med seriøs trening for 6 år siden Endret 3. februar 2023 av bbc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 3. februar 2023 #20 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du trenger nok ikke så mye proteiner, holder fint med 1-1,5g pr kg. Om du ikke er på en proteinfastende diett, da kan du ha ca 2xkroppsvekt. Anonymkode: 1fd2b...d20 Hvorfor mener du at det holder? Vil ikke det variere fra person til person med ulike kropper, behov og ønsker for treningen man driver med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå