Gå til innhold

Er det vits å sminke hoodet eyes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymus Notarius skrev (1 time siden):

Ingen av disse ser unormale eller stygge ut, og ingen av dem ville fått dekka en operasjon.

Hengende øyelokk er at øyelokket delvis (eller helt i ekstreme tilfeller) skygger for synet. Da får man dekka operasjon. Men man får ikke dekka operasjon fordi man er misfornøyd med øyelokkenes utseende, som det høres ut som om er tilfellet for TS.

Det er den du siterer som er TS, meg. Og jeg har fått vite fra tre leger at jeg får dekket operasjon. Kravet er at øyelokkene skal ligge oppå vippehårene, så de to bildene med helt hooded lids ville også fått det dekket. Det virker ikke som du egentlig vet hva du snakker om her desverre. Operasjon handler ikke om utseendet men om syn, f eks fikk en venn av meg dekket operasjon fordi det gikk utover sidesynet under bilkjøring. For meg påvirker det syn og konstant hodepine fordi jeg må løfte opp brynene for å hindre at øyelokkene tynger øyet og synet ned.

Anonymkode: 61184...84a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er den du siterer som er TS, meg. Og jeg har fått vite fra tre leger at jeg får dekket operasjon. Kravet er at øyelokkene skal ligge oppå vippehårene, så de to bildene med helt hooded lids ville også fått det dekket. Det virker ikke som du egentlig vet hva du snakker om her desverre. Operasjon handler ikke om utseendet men om syn, f eks fikk en venn av meg dekket operasjon fordi det gikk utover sidesynet under bilkjøring. For meg påvirker det syn og konstant hodepine fordi jeg må løfte opp brynene for å hindre at øyelokkene tynger øyet og synet ned.

Skjønner ikke hvorfor du ikke skrev dette i første innlegg? For der framstår det som om det kun er utseende som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (7 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor du ikke skrev dette i første innlegg? For der framstår det som om det kun er utseende som gjelder.

Fordi denne tråden handler ikke om operasjon men ble opprettet for å få sminketips fordi operasjon er utelukket fra min side som nevnt i tråden 💁‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke kan jeg null og niks om,  men i et forsøk på å hjelpe fant jeg denne tråden. 

Det finnes jo også en del linker i tråden, som det også kanskje kan være interessant å få inspirasjon fra 

Anonymkode: 9bb0d...957

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt vits å bruke sminke, selv med hooded øyelokk. (Synes ikke "hengende øyelokk" er en god norsk oversettelse. Noen som har en bedre oversettelse?)

Jeg har veldig hooded øyelokk selv, der jeg ikke ser noe som helst av øyelokket mitt hvis jeg slapper av i brynene. (Som oftest strammer jeg pannen og øyenbrynene, fordi øyelokkene mine er så tunge og ubehagelig på øynene mine, sånn at de ser litt lettere ut enn de egentlig er.)

Det jeg gjør med sminke er at jeg rett og slett sminker meg som vanlig, men drar sminken litt nærmere øyenbrynet enn folk som ikke har hooded øyelokk kanskje gjør. Jeg kler aller best at jeg har litt mørkere farger i den ytterste delen av øyelokket, sånn ca. der jeg egentlig skulle hatt en øyelokkfold. Da lurer man liksom til at man har et vanlig øyelokk, selv om man egentlig ikke har det.

Kan også tipse om å nappe/skjære brynene sånn at de er litt høyere opp, og du har masse plass mellom øyet og øyenbrynet til sminke, om det er noe du ønsker. Da slipper du at sminken du legger på blir helt innklemt, og blir nødt til å dra øyenskyggen heeelt opp til øyenbrynet, som gir veldig 80-talls-assosiasjoner. :fnise: 

Anonymkode: 27545...9f5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei ingen av de er hooded eller delvis hooded. De første er lave øyebryn, kanskje hooded, de andre er langt fra hooded for man ser hele øyelokket langs vippekanten. Med hooded eyes så dekker huden over vippekanten

Hvis du gidder å lese teksten så er det nederste bildet av en som ikke har hooded eyes, den i midten har "delvis" og øverste har hooded eyes. 

Hooded eyes er noe som gradvis forverres, og definisjonen er ikke at huden dekker vippekanten, men at huden dekker over hele eller deler av globallinjen. Man kan, som med mye annet, ha ulik grad av hooded eyes.

Anonymkode: b5ca2...846

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis du gidder å lese teksten så er det nederste bildet av en som ikke har hooded eyes, den i midten har "delvis" og øverste har hooded eyes. 

Hooded eyes er noe som gradvis forverres, og definisjonen er ikke at huden dekker vippekanten, men at huden dekker over hele eller deler av globallinjen. Man kan, som med mye annet, ha ulik grad av hooded eyes.

Nei den i midten, Angelina Jolie har ikke hooded eyes, ikke delvis, ikke en fjerdedels engang. Hun har store øyne, synlige øyelokk og god plass fra øynene og opp til brynene.

Det er legen som henviste meg til kirurg og den ene av to kirurger jeg var hos som sa at definisjonen som kvalifiserer til operasjon er at øyelokkhuden dekker vippekanten og tynger ned hårene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei den i midten, Angelina Jolie har ikke hooded eyes, ikke delvis, ikke en fjerdedels engang. Hun har store øyne, synlige øyelokk og god plass fra øynene og opp til brynene.

Det er legen som henviste meg til kirurg og den ene av to kirurger jeg var hos som sa at definisjonen som kvalifiserer til operasjon er at øyelokkhuden dekker vippekanten og tynger ned hårene

Ja, men man kan jo ha hooded eyes selv om det ikke kvalifiserer til operasjon. Det er jo veldig vanlig å ha hooded eyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...