Gå til innhold

Skrev en mail til kjæresten om at jeg ikke kan ha det slik vi har det lenger, at da er det slutt - ikke noe svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mandag skrev jeg en mail til kjæresten min hvor jeg skrev om utfordringene i forholdet vårt. Kort fortalt at han på små og store måter viser i handling at han nok ikke er like interessert i meg som jeg er i han. At forholdet er for ensidig, og at det gjør meg deprimert og ulykkelig.

Skrev at sånn som det kan jeg ikke ha det, og at om jeg forstår/tolker hans handlinger riktig, så vil jeg ikke at vi skal være sammen lenger fordi det vil være for vondt i lengden.

Jeg tenkte at han ville i det minste svare, eller kanskje ønske å snakke sammen ansikt til ansikt. Men han har simpelthen ikke svart. Vi har vært kjærester i snart fire år, så synes det er litt rart.

Da er det vel slutt da, og om han ikke tar kontakt, så har han kanskje svart meg indirekte - at han faktisk ikke har (sterke) følelser for meg?

Anonymkode: 814f0...bc4

• Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
Gjest DreamWorks
Skrevet

Slår man opp på mail etter fire år fortjener man nok ikke noe svar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På mandag skrev jeg en mail til kjæresten min hvor jeg skrev om utfordringene i forholdet vårt. Kort fortalt at han på små og store måter viser i handling at han nok ikke er like interessert i meg som jeg er i han. At forholdet er for ensidig, og at det gjør meg deprimert og ulykkelig.

Skrev at sånn som det kan jeg ikke ha det, og at om jeg forstår/tolker hans handlinger riktig, så vil jeg ikke at vi skal være sammen lenger fordi det vil være for vondt i lengden.

Jeg tenkte at han ville i det minste svare, eller kanskje ønske å snakke sammen ansikt til ansikt. Men han har simpelthen ikke svart. Vi har vært kjærester i snart fire år, så synes det er litt rart.

Da er det vel slutt da, og om han ikke tar kontakt, så har han kanskje svart meg indirekte - at han faktisk ikke har (sterke) følelser for meg?

Du er alvorlig nå? Dere har vært sammen 4 år og du skreiv mail? Jeg dør 😏😂

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Snuffa99 skrev (1 minutt siden):

Det verste er vel at du sendte en mail 

Lukter troll langt vei

Troll fordi jeg sendte en mail? Merkelig ting å skrive.

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet
Snuffa99 skrev (1 minutt siden):

Det verste er vel at du sendte en mail 

Lukter troll langt vei

Hvorfor er det så galt å sende  på mail?

• Liker 8
Skrevet
Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Ja, for å forklare tydelig hva jeg tenker - og som kunne gi han muligheten til enten å svare, eller oppsøke meg for å snakke ansikt til ansikt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ulempen med å ta slikt på mail. Du risikerer å ikke få noe svar. Her er det egentlig ikke mer å si. Du har skrevet at du ikke vil være sammen lenger. Det har han nok ikke noe å si til. 

Skrevet
DreamWorks skrev (1 minutt siden):

Slår man opp på mail etter fire år fortjener man nok ikke noe svar. 

Jeg skrev tydelig at om min tolkning stemmer (altså at han egentlig ikke bryr seg så mye om meg, ikke har så sterke følelser for meg), så må det være slutt.

At han ikke svarer sier vel at han er ganske likegyldig, og at min tolkning var riktig?

• Liker 4
Skrevet
theTitanic skrev (Akkurat nå):

Det er ulempen med å ta slikt på mail. Du risikerer å ikke få noe svar. Her er det egentlig ikke mer å si. Du har skrevet at du ikke vil være sammen lenger. Det har han nok ikke noe å si til. 

Jeg skrev jo også akkurat hvorfor. Om han elsket meg, ville han vel ha enten svart eller besøkt meg for å snakke.

Skrevet

Hallo! Man sender vel ikke mail, man snakker vel sammen face to face eller ringer i hvertfall.  Etter 4, års forhold. Feigt gjort av deg å gjøre det på den måten.

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet

Det at du må sende en sånn mail indikerer at dette er en du burde slått opp med for lengst. Forholdet er ikke liv laga, han respekterer deg ikke og verdsetter deg ikke. Om han begynner å tute nå om at du ikke må gå så er det bare for å ikke være ensom, ikke fordi han virkelig elsker deg og skal forandre seg.

Anonymkode: 7efa3...30d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Sofie Maria skrev (3 minutter siden):

Rene reklamasjonen jo😜

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Hallo! Man sender vel ikke mail, man snakker vel sammen face to face eller ringer i hvertfall.  Etter 4, års forhold. Feigt gjort av deg å gjøre det på den måten.

Jeg har prøvd å snakke om det, men det fører som regel til krangel. Tenkte at om jeg skriver en tydelig og detaljert forklaring på hvordan jeg føler det, så ville jeg i alle fall ikke bli avbrutt.

• Liker 6
  • Hjerte 14
  • Nyttig 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev jo også akkurat hvorfor. Om han elsket meg, ville han vel ha enten svart eller besøkt meg for å snakke.

Nei det ville han ikke. Om han elsket deg og fikk beskjed om at det var slutt på mail så ville han ikke orket å snakke med deg noensinne igjen. Hva er det å snakke om? 

Hadde det vært noe å snakke om så burde du ha formulert deg anerledes. 

Skrevet

Har dere pleid å kommunisere på mail? Mail bruker jeg bare når jeg er i kontakt med profesjonelle, ikke når jeg henvender meg til familie og venner.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
theTitanic skrev (1 minutt siden):

Nei det ville han ikke. Om han elsket deg og fikk beskjed om at det var slutt på mail så ville han ikke orket å snakke med deg noensinne igjen. Hva er det å snakke om? 

Hadde det vært noe å snakke om så burde du ha formulert deg anerledes. 

Altså, jeg har ikke kopiert inn mailen her, så du vet ikke om jeg formulerte meg på en måte som oppfordret til en viss dialog eller ei.

• Liker 4
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Har dere pleid å kommunisere på mail? Mail bruker jeg bare når jeg er i kontakt med profesjonelle, ikke når jeg henvender meg til familie og venner.

Ja, noen ganger har vi sendt mail til hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde heller ikke svart om noen gjorde det slutt på mail..

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Du inviterer selv til feig kommunikasjon, og blir overrasket når responsen står i stil?

Håper du tar lærdom av dette.

Anonymkode: 25023...055

• Liker 18
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...