Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen i 20 år, barn sammen. Og han har vært utro -avslørt mer enn ei gang. For uten om DEN delen har vi det fint sammen, gjør mye gøy og er mye sammen. Jeg sliter veldig med å klare å gå. Barna er i tenårene. Et brudd er både økonomen vanskelig, fordeling og samarbeid vil bli et H… da det er mye følelser og fasaden sprekker. 
Jeg sliter med å ta valget om å gå. Har så mange gode grunner til å bli og framtidsplaner, og det gode er godt, og mye jeg vil gå glipp av om jeg ikke er en del av livet hans. Men jeg føler meg ikke trygg på at dette ikke skjer igjen🙈 Jeg skjønner jeg trenge hjelp og forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer å gå😭😭😭 Jeg elske mannen min, livet som jeg kjenner, og ikke minst å være med ungene hver dag. Og det økonomiske er trygt nå, det vil det ikke bli alene. Jeg er også veldig redd for å være alene.

Vet ikke hva jeg vil med innlegget men kanskje noe har opplevd noe lignende og kan gi noen råd. Føler meg nok presset av venninner og det er tungt.

Anonymkode: 6d61b...d57

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist å høre at han ikke viser deg respekt. Hva mener du med presset av venninner? Til at du burde gå fra ham? Det er til syvende og sist ditt eget valg. 

Jeg tror nok du må være forberedt på at det skjer igjen dersom det allerede har skjedd flere ganger. Da er ikke terskelen så stor. Så hvis du vil være sammen med ham er det dessverre en del av pakken.

Selv om du kanskje ikke greier å gå fra ham nå, så er det kanskje verdt å tenke ordentlig igjennom. Kanskje vil tanken modnes etter hvert og du vil kjenne at det er riktig. Hvis ikke så vet du jo hva du har. Den du trodde han skulle være er han dessverre ikke, og jeg tviler dessverre på at han kan bli det senere. Dessverre.

Håper du greier å finne ut hva som er best for deg og barna. 

Anonymkode: f9a05...ea3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er en prosess, det å ta steget ut av et ekteskap hvor du ikke blir respektert, tråkket på eller sveket.

Jeg brukte flere år. 

En dag klarer du det, og alt det økonomiske og trygge kommer ikke i første rekke lengre, men din egen lykke, verdi og selvrespekt tvinges fram som det viktigste.

Anonymkode: 101ac...616

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært sammen i 20 år, barn sammen. Og han har vært utro -avslørt mer enn ei gang. For uten om DEN delen har vi det fint sammen, gjør mye gøy og er mye sammen. Jeg sliter veldig med å klare å gå. Barna er i tenårene. Et brudd er både økonomen vanskelig, fordeling og samarbeid vil bli et H… da det er mye følelser og fasaden sprekker. 
Jeg sliter med å ta valget om å gå. Har så mange gode grunner til å bli og framtidsplaner, og det gode er godt, og mye jeg vil gå glipp av om jeg ikke er en del av livet hans. Men jeg føler meg ikke trygg på at dette ikke skjer igjen🙈 Jeg skjønner jeg trenge hjelp og forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer å gå😭😭😭 Jeg elske mannen min, livet som jeg kjenner, og ikke minst å være med ungene hver dag. Og det økonomiske er trygt nå, det vil det ikke bli alene. Jeg er også veldig redd for å være alene.

Vet ikke hva jeg vil med innlegget men kanskje noe har opplevd noe lignende og kan gi noen råd. Føler meg nok presset av venninner og det er tungt.

Han vil ha deg og familielivet. Og tydeligvis ei på si. 

Det er flere ting til en sånn sak: Dere liker livet dere har sammen. Hverdagen. Det dere har bygd opp. Forutsigbarheten. Stabiliteten. Ting som har en verdi når man blir eldre. Du er hverken den første eller siste i en slik situasjon. Noen velger å gå. Med de endringer og følger det får. Andre velger å godta at han er utro. Se den andre veien og likevel være glad for det gode dere har sammen. Om det er noe du kan leve med. Det føles nedverdigende, men det trenger detikke å være. Du må rett og slett velge. Jeg unnskylder slett ikke det han driver med, men sier at det er et alternativ å beholde det livet du har. Ingen av alternativ3ne er særlig attraktive for deg. Alle trives ikke alene. Jeg har bodd alene og trivdes med det. Tror ikke jeg hadde trivdes med det i dag. 

Forstår godt at du har et vanskelig valg. 

Anonymkode: 108b4...12e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hev deg over det. Snart blir han gammel og har ikke lenger behov for bekreftelse og dere kan ha det greit sammen. Da vil han være overlykkelig over at du har holdt ut og du sitter med makta.

Anonymkode: 29e4c...f7d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har valgt det komfortable livet og blitt med familien. Har ikke samme respekt for mannen, men det er hans egen feil. Livet er lilevel godt. 

Anonymkode: 6ec6e...099

• Liker 1
Skrevet

Jag er i dine sko og har heller ikke klart å komme meg ut enda.

Har sagt til han at jeg vil flytte ut, men vet ikke når dat blir fordi jag må finne bolig først.

Er glad i han mener ikke nok til å bli, man tror kjærligheten vil blomster opp hvis jag flytter ut og blir særboer, eller så finner jeg ut at jag ikke gidder mer.

Hvorfor var han utro?

Hvordan fant du det ut?

Hva har han gjort for å trygge deg på at det ikke blir utroskap igjen?

Anonymkode: de9d3...6f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har valgt det komfortable livet og blitt med familien. Har ikke samme respekt for mannen, men det er hans egen feil. Livet er lilevel godt. 

Anonymkode: 6ec6e...099

Klarer du å ha sex med mannen din?

Anonymkode: de9d3...6f0

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du vil fortsette med en som ikke respekterer deg i det hele tatt. Jeg ville gått. Livet kan bli mye bedre enn du tror.

Anonymkode: 16070...8c9

• Liker 2
Skrevet

Får litt sånne ‘Exit’ vibber når jeg leser om dem som velger å bli i forholdet selv om mannen er notorisk utro. Tenker da på den kjente NRK serien med rike notorisk utro finansmenn av noen horebukker. Forhold som ser lykkelig ut på fasaden. Rike finansfruer som setter skylapper på når mannen lever et dobbeltliv med elskerinner og prostituerte. Fordi økonomien er trygg og til og med fantastisk god. Men hva med selvrespekten og følelsen av lykke? 

Jeg skjønner det e ret tøft valg å ta. Kanskje du kunne snakket med en nøytral tredjepart? Feks familievernkontoret? Forsøk å få med deg mannen din eller gå alene. Et alternativ er psykolog eller parterapi.

Jeg er selv i en vanskelig situasjon med mannen min og har nå bestilt time hos familievernkontoret for å prate ut am det vanskelige alene fordi mannen nekter å bli med.

Anonymkode: 80a06...04c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hev deg over det. Snart blir han gammel og har ikke lenger behov for bekreftelse og dere kan ha det greit sammen. Da vil han være overlykkelig over at du har holdt ut og du sitter med makta.

Det er jo nettopp gamle menn som jakter på bekreftelser. 

Anonymkode: 2c7bb...e88

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke la venninner presse deg. Men lurt å ti stille om utroskapseskapader til de framover hvis du vil bli i ekteskapet. Aner ikke hva jeg selv hadde gjort, men har vært utro selv, og vet at sånt brenner ut og går over. Tenker det samme gjelder menn, de går lei etter en stund, og setter pris på kona i bunn og grunn.

Anonymkode: bb1b6...b43

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruk tiden til å sørge for deg selv økonomisk. Og selvfølgelig ikke ha sex med idioten.

Anonymkode: 94ce7...18e

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

da det er mye følelser og fasaden sprekker. 

Dette er hva jeg leser. 
Jeg dømmer deg ikke.

Endret av Snok1
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trist å høre at han ikke viser deg respekt. Hva mener du med presset av venninner? Til at du burde gå fra ham? Det er til syvende og sist ditt eget valg. 

Jeg tror nok du må være forberedt på at det skjer igjen dersom det allerede har skjedd flere ganger. Da er ikke terskelen så stor. Så hvis du vil være sammen med ham er det dessverre en del av pakken.

Selv om du kanskje ikke greier å gå fra ham nå, så er det kanskje verdt å tenke ordentlig igjennom. Kanskje vil tanken modnes etter hvert og du vil kjenne at det er riktig. Hvis ikke så vet du jo hva du har. Den du trodde han skulle være er han dessverre ikke, og jeg tviler dessverre på at han kan bli det senere. Dessverre.

Håper du greier å finne ut hva som er best for deg og barna. 

Anonymkode: f9a05...ea3

Ts her:

Venninnene presser på for at jeg skal gå.

veldig vondt at han ikke ser hva han har. 
Han er en mektig person som er flott å være med men ikke like flott å ha mot seg. På så mange måter så utfyller vi hverandre veldig godt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alder har ingenting å si. 

Anonymkode: a30bf...728

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts her:

Venninnene presser på for at jeg skal gå.

veldig vondt at han ikke ser hva han har. 
Han er en mektig person som er flott å være med men ikke like flott å ha mot seg. På så mange måter så utfyller vi hverandre veldig godt.

Dette sier litt om mannen din TS. At dere ikke har det så bra du skal ha det til. Er du redd han? Elsker du han? Har dere nærhet? 

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt råd er at du ikke hører på venninner. Du kan få emosjonell støtte hos dem hvis du går. Men dette må du avgjøre selv. De er ikke deg og de vet ikke hva følelsene din er og de har ikke all informasjon som du har. Å høre på venner og ta deres råd kan føre til konflikt og gjøre eventuelt brudd værre. 
Jeg ville heller søkt råd på Fvk eller psykolog, de ser ting på nøytralt grunnlag og ikke følelsesmessig og gir i allefall ikke råd ut fra egen situasjon som venner/venninner ofte gjør.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette sier litt om mannen din TS. At dere ikke har det så bra du skal ha det til. Er du redd han? Elsker du han? Har dere nærhet? 

Ts: Jeg elsker han. Vi har sex minst ei gang pr uke, vi koser hver kveld og kanskje på morgenen. Ikke redd han når vi er sammen men er det om vi ikke er sammen. Han er ikke en uvenn man vil ha.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han er ikke en uvenn man vil ha.

Hva legger du i dette. Vold? Eller er det det at han kan sabotere livet ditt om han ikke får det som han vil? Kan du utdype?

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...