luring30 Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Hei. Kan andre sjekke når jeg har time til legen? I dette tilfelle nav.? fikk beskjed av veileder at hun så jeg hadde time til legen. og lurte på om hun kunne bli med på timen.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Oi, det hørtes rart ut. Det har jeg aldri hørt om. Er dette din fastlege? Eller er det en lege gjennom Nav, som de bruker, og kanskje derfor har mulighet til å se timen din? Anonymkode: 1455f...84b 2
Bombasi Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 (endret) Hvis du har fått time til legen på initiativ fra NAV, så er det vel greit. Men hvis du har booket time personlig uten at NAV egentlig er involvert, så er denne henvendelsen fra NAV klink sprøtt og veldig rart. Og det bør du takke nei til! Endret 2. februar 2023 av Bombasi 4
rinne Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Nei, andre kan ikke se dette. Men noen ganger skrives neste time inn i sykemeldingen, fordi det er en del av videre oppfølgingsplan/behandlingsplan. Da vil NAV kunne se det. Hvis NAV ønsker møte med deg og legen skal de kalle inn på møte - ikke være med deg på din legetime. Det handler både om at du skal ha din egen legetime med legen din, og at et møte med NAV takstes/honoreres på annen måte enn en legetime. 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Det er ingen automatikk i det. Da må hun evnt ha kontaktet legekontoret, og da har de sagt noe de ikke har lov til. Da har de brutt loven. Du får si at om hun har behov for å snakke med legen, får hun sende dialogmelding, med forespørsel om samarbeidsmøte. Anonymkode: 5fef4...f0d
luring30 Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2023 Har ikke noe sykmelding. Og den timen skal uansett ikke stå noen plass hos nav uansett. Dette er en time jeg fikk pga jeg ikke møtte opp til tirligere time, så ikke sjangse som jeg ser det det skal stå noen plass. Dette er time hos fastlege. Sitter med en følelse går utover privatlivet mitt- Den orginale timen også, er ikke satt opp på noe tema som angår nav slik som jeg ser det.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 luring30 skrev (6 minutter siden): Har ikke noe sykmelding. Og den timen skal uansett ikke stå noen plass hos nav uansett. Dette er en time jeg fikk pga jeg ikke møtte opp til tirligere time, så ikke sjangse som jeg ser det det skal stå noen plass. Dette er time hos fastlege. Sitter med en følelse går utover privatlivet mitt- Den orginale timen også, er ikke satt opp på noe tema som angår nav slik som jeg ser det. Da hadde jeg ville sagt til nav at de går over grensa. Og at du vil sjekke opp om det er lov at de gjør sånn. Hvorfor skal hun være med mener hun? Anonymkode: fd22e...18f 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 luring30 skrev (6 minutter siden): Har ikke noe sykmelding. Og den timen skal uansett ikke stå noen plass hos nav uansett. Dette er en time jeg fikk pga jeg ikke møtte opp til tirligere time, så ikke sjangse som jeg ser det det skal stå noen plass. Dette er time hos fastlege. Sitter med en følelse går utover privatlivet mitt- Den orginale timen også, er ikke satt opp på noe tema som angår nav slik som jeg ser det. Hadde anmeldt det. Anonymkode: 336d5...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 luring30 skrev (1 time siden): Har ikke noe sykmelding. Og den timen skal uansett ikke stå noen plass hos nav uansett. Dette er en time jeg fikk pga jeg ikke møtte opp til tirligere time, så ikke sjangse som jeg ser det det skal stå noen plass. Dette er time hos fastlege. Sitter med en følelse går utover privatlivet mitt- Den orginale timen også, er ikke satt opp på noe tema som angår nav slik som jeg ser det. Du bør endre tittelen på tråden til f.eks «hvordan vet nav at jeg skal til fastlegen?» eller noe mer beskrivende, for hvis ikke er faren stor for at tråden blir stengt JF. forumsreglene. Om du ikke får det til selv kan du rapportere tråden og be o hjelp til det😊 og spør fastlegen din om vedkommende har snakket med saksbehandleren din og nevnt det? Anonymkode: b2e3a...baf
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 luring30 skrev (11 timer siden): Har ikke noe sykmelding. Og den timen skal uansett ikke stå noen plass hos nav uansett. Dette er en time jeg fikk pga jeg ikke møtte opp til tirligere time, så ikke sjangse som jeg ser det det skal stå noen plass. Dette er time hos fastlege. Sitter med en følelse går utover privatlivet mitt- Den orginale timen også, er ikke satt opp på noe tema som angår nav slik som jeg ser det. Du er helt sikker på at ikke legen har sendt en dialogmelding eller legeerklæring til Nav? Ev at veileder har sendt noen spørsmål til legen din også har legen svart at du har en time? Det er ingen annen måte at veilederen din kan vite når du har time, enn at legen har sagt det, på en eller annen måte. Hvis du ikke har skrevet det i aktivitetsplanen din selvfølgelig, men du sier at det har du ikke. Anonymkode: e676c...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå