AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Har de siste fire ukene følt meg ganske uvel, med gjentakende letthet i hodet og kvalmebølger, skjelvinger, hjertebank, tørr munn osv. Nevnte det for legen da jeg var inne for mine årlige cøliakiprøver. Vi sjekket blodtrykket, noe som var helt normalt, så legen trodde ikke det var blodtrykksfall som var årsaken. Blodprøvene kommer tilbake fine, forutenom langtidsblodsukkeret som nå er litt forhøyet sammenlignet med i fjor. Jeg er overvektig, men har ikke fedme, og spiser sunnere og er mer aktiv nå enn hva jeg var for et år siden da jeg var student. Har gått ned noen kilo det siste halve året. Kan dette være starten på diabetes type 1? Vet at man er arvelig disponert når man har cøliaki, men jeg har ikke de klassiske symptomene som økt vannlating eller sultfølelse. Eller er jeg i en alder av 25 i startgropa av prediabetes? Uansett hva det er så bekymrer dette meg... Skal tilbake om noen uker for nye prøver. Anonymkode: 2092e...ec0
svartkatt Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Har bare kjennskap til diabetes 2.. Har dere testet blodsukkeret?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Hva med ketoner? Ble ikke det målt? Ved type 1 har man vel økt ketonnivå fordi insulin er lavt🤔 Anonymkode: cf05d...31a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 svartkatt skrev (3 timer siden): Har bare kjennskap til diabetes 2.. Har dere testet blodsukkeret? Kun langtidsblodsukker. Det var høyt, men under grensen for diagnose. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med ketoner? Ble ikke det målt? Ved type 1 har man vel økt ketonnivå fordi insulin er lavt🤔 Anonymkode: cf05d...31a Ikke målt ketoner enda. Anonymkode: 2092e...ec0
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Du må bare vente. Det kan være type 1, prediabetes eller type 2. Om et par uker vil et nytt langtidsblodsukker gi mer svar. Det kan være andre sykdommer som også øker blodsukkeret ditt, og derfor har du ny kontroll. Anonymkode: cbcc6...eec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå