Gå til innhold

Har du fått rare uanstendige forslag når du har ringt/søkt på leie av leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble helt matt da jeg for en del år siden skulle finne meg en leilighet å leie. Ringte rundt og forhørte meg ved noen annonser som virket interessante. På en annonse jeg ringte på ble jeg spurt om jeg var’ ’litt lesbisk’’ så jeg kunne ‘’leke litt’’ med kona til utleier. Hææææ?! Fikk helt sjokk jeg, og bare la røret på. En annen fyr ble også uanstendig og da parerte jeg han med at: bare så du vet det før du sier noe mer dumt så kjenner  jeg igjen stemmen din! Du jobber som norsk lærer på Sinsen Skole! Da ble det taust i andre enden gitt…før det kom fra gubben:  det er  noe støy på linjen her, jeg tror jeg bare må legge nå for jeg hører ikke hva du sier. Drittsekk! Utrolig hvor mange menn som tenker med en viss kroppsdel. Utleie av leilighet annonsene bar ikke preg av noe annet enn nettopp utleie. Følte meg likevel naiv/dum etter de hendelsene. Misforstå meg ikke, jeg er gift med verdens fineste mann. Men det er ikke greit som ganske ung jente å oppleve sånne ekle menn når mann ringer på boligannonse. De må jo mangle ett eller annet ….c’’.)

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd, leid i over 25 år. Opplevd at en utleier som spurte om jeg ville drikke vin med han, og som gikk inn i leiligheten min og snoka i mine ting mens jeg var på jobb. Jeg flytta etter to uker.

En annen trakasserte meg seksuelt på daglig basis så da flytta vi, da han begynte å spørre om jeg var kåt og han klagde på at han ikke fikk sex av kona si….  Blir kvalm hver gang jeg ser den feite pervien. (Liten by) 

Vær veldig kritisk til hvem du leier av. Er både svindlere, alkoholikere, pervoer og gærninger blant de. Og de går inn i leiligheten din når du er vekke. 

Anonymkode: d96bc...4e6

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det er så lenge siden at det var da man hadde annonse i avisen om at man trengte leilighet. Mulig det var et veldig spesielt område, for jeg mener jeg fikk flere sånne telefoner som svar på annonsen.

Grisete mannfolk.

Anonymkode: 5e412...299

• Liker 1
Skrevet

Jeg har leid ulike steder, og på min vei til å finne de stedene opplevd ulikt. Ikke nødvendigvis så mye seksuelt, men en del sært. Ettroms «leilighet» med virkelig alt i ett, bad, kjøkken, stue, gang, og soverom. Om det var en lovlig utleieenhet er høyst usikkert. 

Kom til en plass, og det var tilfeldigvis også ei jeg hadde jobbet litt med for noen år siden da, og hun forteller meg at «dette soverommet er det mugg», og anbefalte å ikke være to som skulle sove der. Samme sted måtte en igjennom kjøkkenet og inn en smal dør til en dusj, og det var badet. 

Har opplevd at flere kontakter meg som jeg bare avviser, så kan ikke si noe om hvordan det hadde gått. 

Når en bor tett på noen, som at en leier deler av utleiers hus, så vil en jo merke deres «særheter», og de leietakers sine. Leide et sted som virket helt ok, men kona trodde hun kunne styre meg som om jeg var en ungdom, og ikke voksen kvinne passert 30. Vasking av vinduer minst en gang i måneden på baksiden av huset hvor det ikke var vei eller andre hus, så vel det kan jo komme naturlig støv, men normalt ikke noe som vaskes månedlig hele året. Var utsiden det gjaldt. Masse greier når jeg hadde oppsigelsestid. De sa meg opp fordi de trengte hele huset til sine ungdommer. Helt i orden, men de ville ha hauger med håndverkere på anbud inn til meg i oppsigelsestiden fordi de ville pusse opp for deres del så ungdommene kunne ha et sted å «henge». De ville jeg skulle godta det pga de selv skulle på ferie en måned på sommeren og måtte planlegge før det. Hadde jeg sagt opp og de trengte leiligheten til videre leie så er det en ting, men nei de kunne ikke bare komme og gå. Bodde der over flere år og det begynte helt ok, også tok det mer og mer av. Meldinger om hundebæsj på grensen av eiendommen og om jeg hadde sett en hund. Var ikke i nærheten av den delen av boligen jeg bodde, så ingen vinduer eller annet. Jeg sa jeg ikke hadde sett andre enn deres hund, og fikk høre det måtte være en stor hund pga en stor bæsj 🤣🙄🤦🏼‍♀️
Fikk etterlyst stekebrett etter jeg hadde flyttet, og måtte forklare at det kom bare ett med, og hun lurte på hva hun skulle gjøre med at en stekeovn kun hadde et stekebrett som kom med i de nye ovnene kontra to som var mer vanlig før. Fristet å tipse om Jernia eller IKEA, men stod over. Helt greit de spør om det mangler noe, men ikke mitt problem hvordan de løser det. Det var en helt ny stekeovn der når jeg flyttet inn. Det var til tider ekstremt mye dill og dall. Det må ha vært noe ekstra der, men begge virket hyggelige, men det ble litt vel voldsomt.  

Et kollektiv jeg så på hadde ingen lås på noen rom og utleier syntes det var helt greit å bare gå inn overalt å vise ulike rom, også til dem som ikke skulle flytte. Så ikke bare rommet som var ledig. Da lyser det rødt for meg, selv om det kan tenkes hun hadde spurt, eller de som bodde der ikke brydde seg. 

En er ganske sårbar når en skal leie, men det er også ganske sårbart for de som skal leie ut. De vet ikke hva de får. Med noen år på baken blir en bedre på å sile, men det er ikke lett. 

Anonymkode: dd8fe...fb0

• Liker 2
Skrevet

Da jeg og venninna mi skulle studere skulle vi flytte fra Bærum til Trondheim. Faren min tipset om at vi kunne jo legge ut en annonse i Adresseavisa om leilighet ønskes leid. 

Han som mann tenkte nok ikke over konsekvensene av det, men vi fikk virkelig erfare hvorfor det ikke var lurt - ekle sms-er og slibrige telefoner fra trøndermenn rant inn de neste par dagene 😬 

Anonymkode: ff816...30c

• Hjerte 2
Skrevet

Bare en gang da jeg var ung, var noen som skulle leie ut rom på Majorstuen ganske rimelig, jeg var bare 18 år da, ringte, og var en eldre mann, som sa jeg kunne få bo der gratis, mot visse tjenester. Var selvfølgelig ikke aktuelt.

Anonymkode: bcc82...10f

• Hjerte 1
Skrevet

Så det STORE spørsmålet.... hvorfor har dere ikke anmeldt alle disse pervo grisene til politiet? Det kan umulig være lov å holde på med slik sjikanering.

Er det rart at galskapen fortsetter når folk ikke melder fra om det? Eneste bra som har skjedd er "me too".

• Liker 1
Skrevet

Leier ikke direkte lenger, kun hos firmaer. God erfaring med utleiemeglere i mine tilfeller.

Beste tipset jeg kan gi. Bruk en megler/firma! Ta bilder/film alt ved overtakelse sammen med megler....ingen diskusjon om noe skjer.

Anonymkode: 6df61...731

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare en gang da jeg var ung, var noen som skulle leie ut rom på Majorstuen ganske rimelig, jeg var bare 18 år da, ringte, og var en eldre mann, som sa jeg kunne få bo der gratis, mot visse tjenester. Var selvfølgelig ikke aktuelt.

Anonymkode: bcc82...10f

Vært igjennom lignende selv, men der valgte jeg det selv da. Vi hadde sex annenhver uke for 50% mindre leie....gjorde meg ingenting da jeg likte mannen på den måten.

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke noe seksuelt, men opplevde i et leieforhold (en handicappet dame som var utleier) at hun ville jeg skulle ta ansvar for å gå ut med søpla hennes, samt at jeg måtte være hjemme i tilfeller der hun skulle bort for hun var så redd for innbrudd. Jeg flyttet etter 2 mnd.

Anonymkode: 7b197...ba0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vært igjennom lignende selv, men der valgte jeg det selv da. Vi hadde sex annenhver uke for 50% mindre leie....gjorde meg ingenting da jeg likte mannen på den måten.

Deilig da,

skikkelig uskikkelig, men samtidig ingenting galt fra din side 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke noe seksuelt, men opplevde i et leieforhold (en handicappet dame som var utleier) at hun ville jeg skulle ta ansvar for å gå ut med søpla hennes, samt at jeg måtte være hjemme i tilfeller der hun skulle bort for hun var så redd for innbrudd. Jeg flyttet etter 2 mnd.

Anonymkode: 7b197...ba0

🤣🤣🤣Den var litt morsom da.

Skrevet
frivis skrev (7 timer siden):

Så det STORE spørsmålet.... hvorfor har dere ikke anmeldt alle disse pervo grisene til politiet? Det kan umulig være lov å holde på med slik sjikanering.

Er det rart at galskapen fortsetter når folk ikke melder fra om det? Eneste bra som har skjedd er "me too".

Kommer helt an på hva slags politi man møter det da. Mulig man anmelder om igjen.

Anonymkode: d96bc...4e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...