Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har prøvd? Erfaringer? :velkommen: med innspill 🙂

Det høres så utrygt ut, men ønsker å kvitte meg med bind. Får ikke til mensenkopp 🙈

Endret av Tradegy
Skrevet

Hvor får man tak i det? Kunne tenkt meg å prøve.. 

Skrevet

Ja det funker. Holder hele dagen og trekker ordentlig inn i motsetning til bind. 

Anonymkode: 08457...00f

• Liker 1
Skrevet

Liker dem godt, men bare hjemme, og om natten er de deilige. På jobb har jeg tøybind, fordi jeg har ikke så lyst til å kle av meg inne på det lille toalettet på jobb for å skifte truse..

Anonymkode: 88780...92e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg så YummyMummy prøvde, og anbefalte det. Hun kjøpte fra Lindex. 

Anonymkode: 952e4...169

• Nyttig 1
Skrevet

Til dere som har prøvd: er det bare i kilen det er oppsuging? Renner det ikke da bakover på natta? Er en ryggsover

Anonymkode: 952e4...169

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg lurer på om disse trusene blir helt rene i vask? Blodflekker er som kjent vanskelig å få bort🤔

Anonymkode: 58d30...474

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg lurer på om disse trusene blir helt rene i vask? Blodflekker er som kjent vanskelig å få bort🤔

Rene nok, regner jeg med 😁

Anonymkode: d5a65...78c

Skrevet

Hva er poenget? Å slutte med bind? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Må få si jeg sliter litt med konseptet til Lindex. Vi har brukt tøybind og tøybleier i mange år. Trusene til Lindex kan bare vaskes på 40 grader. Jeg må ha en høyere temperatur, for at dette skal føles hygienisk for meg. Jeg vasket bleier på 90 grader i gamledager. Nå vasker jeg undertøy og tøybind på 75. Jeg går ikke under 60 grader på slike ting. Beklager!!

Endret av Olaug Olsen
Presisering og rettskriving
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Olaug Olsen skrev (2 minutter siden):

Må få si jeg sliter litt med konseptet til Lindex. Vi har brukt tøybind og tøybleier i mange år. Trusene til Lindex kan bare vaskes på 40 grader. Jeg må ha en høyere temperatur, for at dette skal føles hygienisk for meg. Jeg vasket bleier på 90 grader i gamledager. Nå vasker jeg undertøy og tøybind på 75. Jeg går ikke under 60 grader på slike ting. Beklager!!

Jeg så de trusene på Lindex sin nettside. Er det sånn at man bruker disse trusene helt uten bind? Trusene samler inn liter med blod? 🤮

Skrevet

Kunne ikke ha brukt dette, av samme grunn som det ikke funker med bind. Klarer bare ikke konseptet at man skal late som ingenting mens blodet renner og man håper det beste. Heldigvis snart ferdig med hele problemet.

Anonymkode: 742bb...68e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kunne ikke ha brukt dette, av samme grunn som det ikke funker med bind. Klarer bare ikke konseptet at man skal late som ingenting mens blodet renner og man håper det beste. Heldigvis snart ferdig med hele problemet.

Anonymkode: 742bb...68e

Hva bruker du da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg så de trusene på Lindex sin nettside. Er det sånn at man bruker disse trusene helt uten bind? Trusene samler inn liter med blod? 🤮

Du blør ikke litervis. Såpass vet man i voksen alder. Du blør et par spiseskjeer over hele menstruasjonen. 

Anonymkode: 8e625...36b

• Liker 4
Skrevet

Jeg har lurt på de selv, men litt skeptisk. 

Går man med samme truse hele dagen? Blir det lukt av det? 

Man blør jo ofte mer de første dagene og jeg hadde vært redd for at en sånn truse ikke gjorde "jobben" sin godt nok. 

Anonymkode: fe7db...a6a

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du blør ikke litervis. Såpass vet man i voksen alder. Du blør et par spiseskjeer over hele menstruasjonen. 

Du skjønner jo hva jeg mener. Svar heller på spørsmålet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har lurt på de selv, men litt skeptisk. 

Går man med samme truse hele dagen? Blir det lukt av det? 

Man blør jo ofte mer de første dagene og jeg hadde vært redd for at en sånn truse ikke gjorde "jobben" sin godt nok. 

Anonymkode: fe7db...a6a

Sikkert lukt og lekkasje

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har du hørt om flekkfjerner? Har aldri hatt problemer med å få vekk blod fra truser med flekkfjerner, enda blodet har størknet.

Bare spray på selve blodflekken og kast trusen(e) i vaskemaskinen, og sett det på 60 grader. 

Anonymkode: f9227...136

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blør sinnsykt mye mer enn et par spiseskjeer, kan ikke forlate hjemmet de to verste dagene. 

Skrevet (endret)

Etter at jeg fikk barn i fjor, fikk jeg virkelig heavy blødninger. Nesten like ille som blødningene etter fødselen. Jeg har ikke kunnet bruke bind eller tamponger lenger, alt blir soaked etter veldig kort tid. Etter flere netter med blod i senga og dryppende hele veien til badet, bestemte jeg meg for å prøve menstrusene fra Lindex. Kjøpte den som skal holde på mest blod, og som er høy i livet. Heldigvis fungerer det utmerket. Jeg er så fornøyd. Nå har jeg tre stykker som jeg veksler mellom, men kommer til å investere i en fjerde truse. I lengden sparer man penger på det, også. Det fortsetter at absorpsjonsevnen vedvarer over lang tid. Foreløpig har jeg hatt første truse i ni måneder, og den er som ny. Jeg har ikke opplevd en eneste lekkasje. 

Forresten, absorpsjonsevnen er veldig god. Trusa føles ikke våt under bruk. Man kan bruke samme truse hele dagen, eller evt. bytte hvis man vil. Jeg bruken en truse pr. dag, og en ny en pr. natt. Det lukter ikke vondt under bruk. Ja, trusene holder på mye blod, men det forsvinner i vaskemaskinen. Jeg vasker trusene sammen, men separat fra annet tøy, og trusene er helt rene etter en 40-60 graders vaske på en time.

Endret av kløverpiken
  • Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...