AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Trenger tips om en rågod advokat innenfor feltet yrkesskade og menerstatning. Har dårlig erfaring med Codex. Anonymkode: 034af...84c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 https://advu.no advokatfirma unneland de er eksperter på erstatning/skade Anonymkode: 529b0...692
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Har NAV godkjent skaden som yrkesskade? Hvis NAV har godkjent og bedriften er omfattet av tariffavtale, så er forsikringsselskapet til bedriften pliktig å utbetale erstatning til deg. Forsikringsselskapet til bedriften jeg jobbet i var veldig vanskelige/ motvillige selv om NAV hadde godkjent skaden som yrkeskade, men de var bundet av tariffavtalen. Beløpet jeg fikk kunne gjerne vært tredoblet om jeg hadde vunnet fram mot selskapet, men jeg orket ikke ta den kampen / kostnaden. Fikk over millionen i erstatning pga tariffavtalen. Anonymkode: 4dddb...80f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har NAV godkjent skaden som yrkesskade? Hvis NAV har godkjent og bedriften er omfattet av tariffavtale, så er forsikringsselskapet til bedriften pliktig å utbetale erstatning til deg. Forsikringsselskapet til bedriften jeg jobbet i var veldig vanskelige/ motvillige selv om NAV hadde godkjent skaden som yrkeskade, men de var bundet av tariffavtalen. Beløpet jeg fikk kunne gjerne vært tredoblet om jeg hadde vunnet fram mot selskapet, men jeg orket ikke ta den kampen / kostnaden. Fikk over millionen i erstatning pga tariffavtalen. Anonymkode: 4dddb...80f Tariffavtale hva er det? Anonymkode: 034af...84c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tariffavtale hva er det? Anonymkode: 034af...84c https://ys.no/lonn-og-tariff/hvorfor-er-det-viktig-ha-tariffavtale/ Anonymkode: 4dddb...80f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://ys.no/lonn-og-tariff/hvorfor-er-det-viktig-ha-tariffavtale/ Anonymkode: 4dddb...80f Er det tariff i staten? Jeg har forholdt meg til statens pensjonskasse og de er helt ræva. Anonymkode: 034af...84c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det tariff i staten? Jeg har forholdt meg til statens pensjonskasse og de er helt ræva. Anonymkode: 034af...84c Ja staten skal være omfattet av tariffavtale. Jeg jobbet selv i kommune. Men første punkt er å få godkjent yrkesskaden hos NAV. Og melde saken inn til arbeidsstedets forsikringsselskap. Du må kontakte arbeidsstedet for å få vite hvilket forsikringsselskap de benytter. Anonymkode: 4dddb...80f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja staten skal være omfattet av tariffavtale. Jeg jobbet selv i kommune. Men første punkt er å få godkjent yrkesskaden hos NAV. Og melde saken inn til arbeidsstedets forsikringsselskap. Du må kontakte arbeidsstedet for å få vite hvilket forsikringsselskap de benytter. Anonymkode: 4dddb...80f Den er godkjent. Men forsikringsselskapet er kjent med den, men de har bare avslått menerstatningen. Har ikke fått tilbud om noe annet fra statens pensjonskasse. Anonymkode: 034af...84c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Den er godkjent. Men forsikringsselskapet er kjent med den, men de har bare avslått menerstatningen. Har ikke fått tilbud om noe annet fra statens pensjonskasse. Anonymkode: 034af...84c Har du brukt advokat mot forsikringsselskapet? Forsikringsselskapet til kommunen gadd ikke svare meg før de fikk brev fra advokaten min. Dessverre måtte jeg ut med 40 000 til advokat for å få gjennom kravet. Dette beløpet ble heldigvis bare trukket fra erstatningen. Grunnen til at jeg fikk såpass mye i erstatning via tariffavtalen er at jeg ble 100 % ufør og 35 % invalid etter skaden. Jeg får i tillegg månedlige beløp fra NAV som menerstatning etter yrkesskaden. Per nå er månedsbeløpet på 1672 (skattefritt). Reguleres årlig. Anonymkode: 4dddb...80f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har du brukt advokat mot forsikringsselskapet? Forsikringsselskapet til kommunen gadd ikke svare meg før de fikk brev fra advokaten min. Dessverre måtte jeg ut med 40 000 til advokat for å få gjennom kravet. Dette beløpet ble heldigvis bare trukket fra erstatningen. Grunnen til at jeg fikk såpass mye i erstatning via tariffavtalen er at jeg ble 100 % ufør og 35 % invalid etter skaden. Jeg får i tillegg månedlige beløp fra NAV som menerstatning etter yrkesskaden. Per nå er månedsbeløpet på 1672 (skattefritt). Reguleres årlig. Anonymkode: 4dddb...80f Hvilken advokat brukte du? Anonymkode: 034af...84c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har du brukt advokat mot forsikringsselskapet? Forsikringsselskapet til kommunen gadd ikke svare meg før de fikk brev fra advokaten min. Dessverre måtte jeg ut med 40 000 til advokat for å få gjennom kravet. Dette beløpet ble heldigvis bare trukket fra erstatningen. Grunnen til at jeg fikk såpass mye i erstatning via tariffavtalen er at jeg ble 100 % ufør og 35 % invalid etter skaden. Jeg får i tillegg månedlige beløp fra NAV som menerstatning etter yrkesskaden. Per nå er månedsbeløpet på 1672 (skattefritt). Reguleres årlig. Anonymkode: 4dddb...80f Det er jo helt feil. Det er arbeidsgivers forsikringsselskap som i sin helhet skal betale for advokaten din. Det skal ikke gå ut over din utbetalte forsikring! Anonymkode: 71537...caa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er jo helt feil. Det er arbeidsgivers forsikringsselskap som i sin helhet skal betale for advokaten din. Det skal ikke gå ut over din utbetalte forsikring! Anonymkode: 71537...caa Ja, det mente advokaten min også, men det forsikringsselskapet satte seg veldig på bakbeina. De bestridet egentlig hele kravet, og var ikke enig med NAV om at dette var en yrkesskade. Så eneste årsaken til at jeg endte opp med erstatning fra kommunen var tariffavtalen som de var bundet av. Jeg hadde forøvrig ikke hatt behov for advokat om de bare hadde svart meg i utgangspunktet. Anonymkode: 4dddb...80f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvilken advokat brukte du? Anonymkode: 034af...84c Det var en helt vanlig lokal advokat. Jeg ønsker ikke å oppgi navn / sted for ikke å bli identifisert. Det var ikke en advokat som har spesialisert seg spesielt på yrkesskade. Jeg håper du får den hjelpen du trenger. Alt via NAV - godkjenning av yrkesskaden og menerstatning gikk smertefritt. Her var ikke advokat involvert. Anonymkode: 4dddb...80f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ja, det mente advokaten min også, men det forsikringsselskapet satte seg veldig på bakbeina. De bestridet egentlig hele kravet, og var ikke enig med NAV om at dette var en yrkesskade. Så eneste årsaken til at jeg endte opp med erstatning fra kommunen var tariffavtalen som de var bundet av. Jeg hadde forøvrig ikke hatt behov for advokat om de bare hadde svart meg i utgangspunktet. Anonymkode: 4dddb...80f Dårlig advokat da som ikke brukte loven skal h*n skulle, men lot deg betale for guildet.. Anonymkode: 71537...caa
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dårlig advokat da som ikke brukte loven skal h*n skulle, men lot deg betale for guildet.. Anonymkode: 71537...caa Vis meg gjerne hva som står i loven om dette når forsikringsselskapet nekter at de har ansvar for skaden. Eneste grunn for at jeg fikk erstatning var pga tariffavtalen sier at de må betale når NAV har godkjent skaden som yrkesskade. Anonymkode: 4dddb...80f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 I min sak er den anerkjent som en yrkesskade, og at den er varig. Men det er årsakssammenhengen som forsikringselskapet nekter å godta. Anonymkode: 034af...84c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I min sak er den anerkjent som en yrkesskade, og at den er varig. Men det er årsakssammenhengen som forsikringselskapet nekter å godta. Anonymkode: 034af...84c Det er ganske vanlig at forsikringsselskapene prøver å lure seg unna yrkesskadeskadene. Det er snakk om store beløp hvis man får dekning, hvertfall hvis man har blitt uføretrygdet pga skaden / sykdommen. Har du vært hos spesialist som kan bekrefte årsakssammenhengen? Er det kun menerstatning det er snakk om i din sak eller også dekning av fremtidig inntekt pga uføregrad en del av kravet ditt? Anonymkode: 4dddb...80f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #18 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ganske vanlig at forsikringsselskapene prøver å lure seg unna yrkesskadeskadene. Det er snakk om store beløp hvis man får dekning, hvertfall hvis man har blitt uføretrygdet pga skaden / sykdommen. Har du vært hos spesialist som kan bekrefte årsakssammenhengen? Er det kun menerstatning det er snakk om i din sak eller også dekning av fremtidig inntekt pga uføregrad en del av kravet ditt? Anonymkode: 4dddb...80f Jeg har 2 spesialister, 1 lege og en manuell terapeut som har skrevet årsakssammenheng mellom skade og nedsatt funksjon i dag. Det er både menerstatning og uføregrad. Allikevel har Statens Pensjonskasse avslått kravet. Anonymkode: 034af...84c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #19 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har 2 spesialister, 1 lege og en manuell terapeut som har skrevet årsakssammenheng mellom skade og nedsatt funksjon i dag. Det er både menerstatning og uføregrad. Allikevel har Statens Pensjonskasse avslått kravet. Anonymkode: 034af...84c 3 spesialister. Anonymkode: 034af...84c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #20 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har 2 spesialister, 1 lege og en manuell terapeut som har skrevet årsakssammenheng mellom skade og nedsatt funksjon i dag. Det er både menerstatning og uføregrad. Allikevel har Statens Pensjonskasse avslått kravet. Anonymkode: 034af...84c Jeg forstår ikke at dette skal være mulig å avslå. Jeg vet dessverre ikke hvor du kan få best hjelp framover nå, men sjekk om det er en tariffavtale hvertfall som gjør at Statens Pensjonskasse er nødt til å dekke noe. Anonymkode: 4dddb...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå