AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Har ved flere anledninger lagt merke til at en gutt på avdelingen til tulla mi har hatt jenteklær. Ikke kjole liksom, men rosa strømpebukse, lilla body etc. Man kan helt klart se at dette er kjøpt på jenteavdelingen. Vet at dette barnet ikke har søsken, så er ikke arveklær. Man tar jo selvsagt synd i barnet, og man reagerer jo på disse foreldrene. Føler jeg burde si i fra, men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Vurderer egentlig å ta det med styrer, eller evt be FAU ta det, siden det fort blir stress å bli direkte blandet inn selv. Man gjør jo seg noen tanker om andre forhold i hjemmet når man ser denne guttens tøy. Hadde han vert en liten baby hadde det vert en ting, men han er nesten 1,5 år. Hvordan ville dere angrepet denne situasjonen? Anonymkode: 11e7b...ce1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 2. februar 2023 Dårlig forsøk på trolling. Ingen som ville tenkt at dette var noe å ta opp med barnehagen, med mindre de ikke var riktig vel bevart. Anonymkode: 84122...3af 52 9
Trish Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Skal du lage sak med bestyrer eller FAU basert på fargen på en annen unge sine klær?! Troll? 5
Trish Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dårlig forsøk på trolling. Ingen som ville tenkt at dette var noe å ta opp med barnehagen, med mindre de ikke var riktig vel bevart. Anonymkode: 84122...3af Er nå ikke alle som er riktig vel bevart heller 😅 12 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Vær så snill å si i fra. Du kommer til å få en ganske heftig reprimande regner jeg med. Barnehagen kommer til å se på deg som en skikkelig tulling etterpå. Det angår da ikke deg hvilken farger det er på ungens klær. Så lenge ungen er kledd praktisk etter været kan ungene kle seg akkurat i hva de vil. Anonymkode: 3611a...8fc 16 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Hadde gått rett til barnevernet med dette Anonymkode: 944b6...2dd 1 2
Kålfrid Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Jeg ville angrepet situasjonen ved å sette meg ned og reflektere over meg selv, mitt liv og mitt kunnskapsnivå. Hvorfor er dette et problem i ditt hode? Hvorfor føles det viktig? Anses dette som et problem av resten av samfunnet? Kan det være noe med deg som gjør at du tenker slik du gjør? Ville begynt der... For øvrig, kan det absolutt være arvetøy. Foreldrene kan ha arvet av egne søsken, søskenbarn, venn, nabo +++ 12 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Ta opp dette med barnehagen? Nei vet du hva, her må du gå rett til PST og Den europeiske menneskerettighetsdomstolen! Anonymkode: 080ed...ef6 6 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta opp dette med barnehagen? Nei vet du hva, her må du gå rett til PST og Den europeiske menneskerettighetsdomstolen! Anonymkode: 080ed...ef6 Tenkte akkurat det samme! Forbud mot arveklær er definitivt noe som bør innlemmes i FNs barnekonvensjon! Anonymkode: 52a2d...0e6 4 2
Rødstrupa Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 Dette er tull & tøys! Finn på noe mer realistisk i hvertfall. Ingen her går på’’den limpinnen’’😃 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vet at dette barnet ikke har søsken, så er ikke arveklær. Ehm. Du vet at man kan arve av søskenbarn, naboer, osv. osv.? Anonymkode: dcd5f...8a5 9 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 Bare for å late som jeg tar HI seriøst: Vårt barn er enebarn, og har arvet MASSE pent og helt tøy fra et barn av motsatt kjønn. Å ikke bruke det ville vært fullstendig tøysete. Anonymkode: a06d6...958 13
Blåttvann Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 (endret) Ikke morsomt å tulle om sånt som dette, troll. Heldigvis har vi kommet lenger i Norge i dag. Endret 2. februar 2023 av Blåttvann 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #15 Skrevet 2. februar 2023 Rødstrupa skrev (7 minutter siden): Dette er tull & tøys! Finn på noe mer realistisk i hvertfall. Ingen her går på’’den limpinnen’’😃 Nei, ser det 🤣 Anonymkode: 11e7b...ce1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #16 Skrevet 2. februar 2023 Skjlnner deg godt gutten kommer nok til å bli homofil Anonymkode: ca5b2...dd1 2
Ginny Skrevet 2. februar 2023 #17 Skrevet 2. februar 2023 🤣 Dette kunne vært min eldste. Vi arva masse klær fra søskenbarn av motsatt kjønn, og vi fikk en del fra venner, og vi kjøpte poser med brukte klær nå og da. Og guttungen spradet rundt i rosa bukser med lilla glitrende hjerter på, og var så fornøyd for den buksa var så fin! 1 3 1
svartkatt Skrevet 2. februar 2023 #18 Skrevet 2. februar 2023 Det er så ofte jeg skulle ønske jeg hadde barn kun så jeg kunne kle gutten i rosa og lilla kjoler og skjørt, og jenta i grønn og blå med biler og traktorer på.
svartkatt Skrevet 2. februar 2023 #19 Skrevet 2. februar 2023 Og selvfølgelig masse svarte klær. Med vampyrer, hekser og monstre. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #20 Skrevet 2. februar 2023 Åjaaaa, plis plis pliiiiis ring meg i FAU med denne bekymringen 🙏🙏 Sånn bortsett fra det. Nice try. Not. Anonymkode: 4a63d...303 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå