Gå til innhold

Var alt lettere med nr.2?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær så snill å si at alt ble lettere med nr.2😅 Synes det var så vanskelig med nr.1, håper veldig at fødsel og amming og barseltid, soving, alt det der... at det skal gå greiere denne gangen. Gruer meg sånn :( Håper ikke jeg kommer til å angre veldig.

Anonymkode: 74c77...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødsel var lettere med nr 2. Resten var enten det samme eller vanskeligere, man har jo ett barn til så da blir det fort sånn. Men dette avhenger av mange faktorer, ikke sikkert det blir slik for deg 😊

Anonymkode: b72d1...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fødsel var lettere med nr 2. Resten var enten det samme eller vanskeligere, man har jo ett barn til så da blir det fort sånn. Men dette avhenger av mange faktorer, ikke sikkert det blir slik for deg 😊

Med det sagt - du kommer ikke til å angre!! Ting er ikke så big deal med nummer to føler jeg, og det er deilig! De sover når de sover og kommer inn i rutiner når det passer seg sånn. Ting forsvinner litt i at man allerede har et barn fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var alt lettere med nr 2. Selv om de var tette og man hadde et barn til fra før. Men, nr 3 derimot 😅 Der merket vi virkelig at man er i undertall. Går konstant å føler på at vi er underbemannet i familien AS. Er allikevel uendelig glad for at vi gikk for både nr 2 og 3🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lettere med nr 2 😊 mye mer trygg på meg selv! 

Anonymkode: ea611...990

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man er like sliten og travel på en helt Annen måte, men likevel lettere med nr. 2. 

Anonymkode: 4d727...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt var mye lettere!

I praksis var det nok egentlig veldig likt, kanskje faktisk vanskeligere fordi man måtte ta seg av to samtidig. Men jeg var roligere, tryggere, stresset ikke så mye og alt var kjent. Så i det store så var det mye greiere. 

Anonymkode: 3f889...417

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt å lese at alt er lettere med nr2. Jeg synes nr1 er lett, eller mye bedre enn jeg hadde forestilr meg på forhånd. Jeg frykter derfor nr 2 kommer til å bli vanskeligere.. er det mulig å ha "flaks" med 2 babyer?

Anonymkode: 1c5ca...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt var mye lettere med nr. 2. Var mye tryggere på meg selv og slapp ørten «gode råd» fra familie. Og når det var tyngst og mest slitsomt med nr 2 visste jeg at det ville gå over. Jeg visste det naturligvis i hodet med nr 1, men det var mer som at kroppen også visste at alt det slitsomme var midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har vært lettere med nr 2 synes jeg. Tryggere på meg selv og lar meg ikke stresse like mye. Skal sies at baby nr 2 også har vært atskillig lettere på omtrent alt (spes søvn) og det hjelper jo. Men likevel så føler jeg en annen ro nå og som en annen sier over her, når baby har hatt dårlige perioder, mye uro etc så føles det lettere fordi jeg vet det går over. Tiden går også mye fortere pga man har en fra før å ta seg av.

Anonymkode: c05ef...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det lettere med nr. 1. Men det har i hvert fall vært veldig tydelig at babyer er ulike, så det kan godt bli lettere med nr. 2. Hvis man slet veldig første gang, vil jeg kanskje tro det er større sjanse for at det blir lettere med nr. to.

Her var svangerskapet litt tyngre andre gang, fødselen fantastisk, og mye lettere andre gang, ammingen lettere (samme trøbbel som første gang, men andre gang visste jeg hva som kunne funke) og sovingen betydelig mer vrien med lillesøster. 

Anonymkode: ac7c4...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg var det meste lettere med nr 1. Helt fra graviditeten. 
Alt pga barnas personligheter og væremåter. Ikke noenting vondt med nr 2, men det er dødsslitsomt med baby som ikke sover mer enn to timer sammenhengende (ikke noen gang i løpet av døgnet) i 2,5 år. Nr 1 er verdens roligeste, og er det fortsatt. Han er rolig, snill, omsorgsfull og har veldig mye empati. Nr 2 er en virvelvind uten like. Følelser som tar helt av begge veier, veldig kroppslig og har mye energi å få ut. Hvis du ser for deg «klassens klovn» så er det min nr 2. aldri et rolig eller kjedlig øyeblikk. 

de utforderer meg på morsrollen på helt ulike måter. Mens jeg bekymrer meg for første skal være for forsiktig eller for tilbaketrukken slik at han får problemer sosialt. Så er jeg bekymret for at nr 2 ikke klarer å jekke seg ned og la andre komme til, og dermed ikke bli likt. 

helt fantastiske barn begge to på sine måter, 

Anonymkode: 09f55...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barseltiden med første var grusom! Han var liten i vekt og måtte derfor vekkes hele tiden for mat. styr med amming, pumping, nan, bekymringer og div. Han sov kun 30min om gangen til han ble rundt 1 år. Veldig aktiv. Stort sjokk med våkennetter og lite søvn/egentid. 

Barseltiden med nr 2 var fantastisk! Fikk en baby som generelt var fornøyd. Jeg stresset mindre for jeg var mer trygg i rollen, og da ble jo baby mindre stresset og urolig. 

Anonymkode: 18234...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så jeg krysser fingrene for at alt er lettere med nr 3 😂

Anonymkode: a1fec...cec

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vær så snill å si at alt ble lettere med nr.2😅 Synes det var så vanskelig med nr.1, håper veldig at fødsel og amming og barseltid, soving, alt det der... at det skal gå greiere denne gangen. Gruer meg sånn :( Håper ikke jeg kommer til å angre veldig.

Anonymkode: 74c77...efe

Keisersnitt begge gangene. Minste sov natta igjennom fra fødselen. Nummer to var en som ville ha mat ofte natterstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både ja og nei! Med nr 2 vet du i det minste hva det innebærer å ha baby. Ting går mer på automatikk. Med første barnet vier du all din tid og oppmerksomhet til baby på både godt og vondt, da strever man ofte etter å være perfekt og passe på å gjøre den minste ting etter boka. Med et barn til som krever sitt tvinges du til å senke krava. Ting du stresset over med nr 1 er plutselig ikke så farlig med nr 2. Man finner ut at det er stor forskjell på behov og tillært hysteri som ofte tilkommer med førstemann.

Det er mer krevende fordi det er to barn som trenger mammaen sin, men du er mer enn nok for begge! Det kan føles overveldende og sårt i starten, men det går seg fort til når dere kommer inn i nye rutiner og blir kjent med babyen.

Anonymkode: 71012...b60

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var lettere ja. Og det nr2 plagdes med som nr1 ikke gjorde var uansett lettere, fordi jeg er en tryggere mamma enn jeg var i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...