AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Laget grove pannekaker til middag i dag og er litt igjen. Er det greit å sende med i matboksen i barnehagen? Ble plutselig usikker hva som egentlig er innafor. Anonymkode: 3c0bf...ea6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Hva er lov på avdeling/barnehagen til barnet ditt? Noen barnehager har jo restriksjoner på hva som er kosemat og ikke. Anonymkode: 53651...d10
Tomas77 Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Laget grove pannekaker til middag i dag og er litt igjen. Er det greit å sende med i matboksen i barnehagen? Ble plutselig usikker hva som egentlig er innafor. Anonymkode: 3c0bf...ea6 Absolutt. Har sendt fine også her. Det er jo snakk om variasjon. Lever ungen på pannekaker er det jo ikke ideelt men en fredag her og der er null stress. 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Ja. Pannekaker er jo ikke verre enn brød Anonymkode: 341a3...417 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er lov på avdeling/barnehagen til barnet ditt? Noen barnehager har jo restriksjoner på hva som er kosemat og ikke. Anonymkode: 53651...d10 Har aldri fått noe informasjon om restriksjoner, så regner med alt er lov 🤷 Anonymkode: 3c0bf...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Ja, grove pannekaker er definitivt innafor. Jeg har et matkresent barnehagebarn som sluker bananpannekaker, så da får han det 😛 Anonymkode: 8d7df...64a 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Psj, sender med fine pannekaker her 😛 Vi lever ikke akkurat på pannekaker, men et par ganger i måneden har vi det, og da blir det gjerne noen til overs. Ungen blir superglad for å få en med i matboksen sammen med den vanlige matpakken 😊 Anonymkode: f52bb...051 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Takk for svar alle sammen. Da blir det pannekaker i morgen 😁 Første barnet og relativt ny i barnehagen, så redd for å tråkke feil 😅 Anonymkode: 3c0bf...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 Jeg tenker som så at mat som er greit til middag er greit i matboksen - i alle fall en gang i blant. Her har jeg til og med sendt med pannekake både to og tre dager på rad hvis det har blitt ekstra mye rester - men sammen med grovskive og litt grønt, sånn for syns skyld 😉 Anonymkode: 72dc9...628 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 Det går bra så klart. Hvis de har matregler så må de jo informere om det. Og grove pannekaker ville jeg ja sendt med uansett. Anonymkode: b022b...39c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 Hvis barnehagen reagerer på dette ville jeg til og med protestert på det. Vi fikk beskjed om at vi ikke kunne sende med pannekaker. Det var snakk om bananlapper lagd på kokosmelk og havregryn, med oppkutta bittesmå grønnsaksbiter i. Sendte oppskrift med ernæringsoversikt til styrer og sa at dessverre, vi kom nok til å fortsette å sende med disse pannekakene en gang i måneden eller så. Sammenlignet også innholdet med innholdet i den fantastiske varmlunsjen (fiskepinner, macaroni med ketchup) barnehagen hadde laget dagen før (som jeg aldri ville ha klaget på, da jeg har den holdningen at mat er mat, og det går fint). Hun beklaget "misforståelsen" på vegne av overivrig pedleder. Ærlig talt: Er det noen som husker hvordan matpakkene vi hadde som barn så ut?? Kneip med svett gulost, pizzarester, sjokolademelk, til nød et eple? Anonymkode: 21ebb...eba 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 Med pannekaker eller vaffel blir vel kalde igjen før ungene rekker å faktisk spise opp disse tingene? Sånn mat smaker vel best når den er varm, i alle fall lunkent... Anonymkode: 42a24...108 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #15 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med pannekaker eller vaffel blir vel kalde igjen før ungene rekker å faktisk spise opp disse tingene? Sånn mat smaker vel best når den er varm, i alle fall lunkent... Anonymkode: 42a24...108 Enig, kalde pannekaker kan umulig være særlig godt. Anonymkode: a2cb7...7b6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #16 Skrevet 2. februar 2023 Kalde pannekaker er godt, null stress. Og pannekaker er ofte mye sunnere enn brød. Masse egg, banan, litt havregryn, litt melk - hva er liksom usunt med det? Selv vanlige pannekaker med hvitt mel inneholder hop mest egg, så bedre enn f.eks. kneip uansett. Anonymkode: 3fffd...7b6 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #17 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Med pannekaker eller vaffel blir vel kalde igjen før ungene rekker å faktisk spise opp disse tingene? Sånn mat smaker vel best når den er varm, i alle fall lunkent... Anonymkode: 42a24...108 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Enig, kalde pannekaker kan umulig være særlig godt. Anonymkode: a2cb7...7b6 Det er faktisk veldig godt. - K41. Anonymkode: 72dc9...628 2
Embla Othea Skrevet 2. februar 2023 #18 Skrevet 2. februar 2023 Absolutt! Grove pannekaker er ikke verre enn grovt brød.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #19 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis barnehagen reagerer på dette ville jeg til og med protestert på det. Vi fikk beskjed om at vi ikke kunne sende med pannekaker. Det var snakk om bananlapper lagd på kokosmelk og havregryn, med oppkutta bittesmå grønnsaksbiter i. Sendte oppskrift med ernæringsoversikt til styrer og sa at dessverre, vi kom nok til å fortsette å sende med disse pannekakene en gang i måneden eller så. Sammenlignet også innholdet med innholdet i den fantastiske varmlunsjen (fiskepinner, macaroni med ketchup) barnehagen hadde laget dagen før (som jeg aldri ville ha klaget på, da jeg har den holdningen at mat er mat, og det går fint). Hun beklaget "misforståelsen" på vegne av overivrig pedleder. Ærlig talt: Er det noen som husker hvordan matpakkene vi hadde som barn så ut?? Kneip med svett gulost, pizzarester, sjokolademelk, til nød et eple? Anonymkode: 21ebb...eba Den dagen barnehagen skal begynne å diktere hva jeg putter i matboksen til barna får de begynne å fikse frokosten selv i barnehagen altså…. Har selv jobbet i barnehage, vil tørre å påstå at mye av den lunsjen som blir servert er helt elendig… makaroni, pølser og fiskepinner , ferdige tomatsuppe og posesauser…🙄 Anonymkode: 8d819...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #20 Skrevet 2. februar 2023 Jeg lager pannekaker med sammalt mel, spelt mel og hvetemel. Så de blir "grovere". Ungene elsker de! Sender med i både bhg og på skolen. Gjerne når de har turdag etc. Blir kanskje 1-2 ganger i mnd. Barna spiser Ellers mye "norsk tradisjonsmat" som brød med ost,salami, leverpostei etc, så tror de ser at barna jevnt over har ok standard på maten sin. Anonymkode: a4557...d15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå