Rødstrupa Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 (endret) Trodde først det var 1. april. Dette hadde vi ikke ventet! Det lønner seg tydeligvis å pipe/klage! Endret 2. februar 2023 av Rødstrupa 1
RunM Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Det er nok bare midlertidig. Økte strømpriser og drivstoffpriser gjør at alle utgifter øker i alle ledd, så da må nok prisene også øke. Takk til regjeringen. 1
Purple Basil Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 De setter nok prisene opp igjen ganske kjapt vil jeg tro.
Jegern Puahate Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Merket ingen prismessig forskjell på Kiwi igår, dog fortsatt altfor høyt for det ulandsutvalget av noen varer de selger. 2
MarianneE Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Jegern Puahate skrev (1 minutt siden): Merket ingen prismessig forskjell på Kiwi igår, dog fortsatt altfor høyt for det ulandsutvalget av noen varer de selger. Kiwi satte ikke opp prisene i går er det meldt 1
Gjest Gagaen Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Jeg skjønte det kom til å skje når Kiwi IKKE satte opp . KOnkuransemessig kunne de ikke ha høyere priser og mister kunder an mass til Kiwi. Jeg er ikke overrasket. Jeg hamstret ingenting og skjønte at dette stuntet var opphausa som mye blir i media.
Rødstrupa Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2023 Purple Basil skrev (2 minutter siden): De setter nok prisene opp igjen ganske kjapt vil jeg tro. Vi får nyte det så lenge vi kan.
Purple Basil Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Rødstrupa skrev (6 minutter siden): Vi får nyte det så lenge vi kan. Å ja! Det varer nok ikke så lenge. Jeg skal benytte anledningen til å fylle opp beredskapslageret vårt 2
frivis Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Nortura har stappfulle fryselagre med kjøtt som de ikke får solgt nok av, fordi dem priser det for høyt. Lurer på om de blir å kaste kjøttet fremfor å sette ned prisene. 1
Drizzt Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 (endret) Rødstrupa skrev (22 timer siden): Trodde først det var 1. april. Dette hadde vi ikke ventet! Det lønner seg tydeligvis å pipe/klage! Rema og Coop setter prisene ned fordi Kiwi ikke økte sine. Da kan Rema og Coop ikke selge med 10-40% påslag og fortsatt kalle seg for landets billigste. I det Kiwi setter opp sine priser, kommer Rema og Coop til å følge etter. Mafiatilstander i Norge. Jeg for min del frekventerer mer grønnsaksbutikken i nærheten og har nesten sluttet å kjøpe frukt og grønt fra de tre monopolistene. Endret 3. februar 2023 av Drizzt
Sweetheaven Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 Morsomt stunt, og det verste er at folk nærmest klapper fordi de setter ned prisene til januar-priser etter å ha satt opp prisene kraftig det siste året. Ser Coop Extra uttaler seg at de selger med tap nå, så da er deg vel bare for forbrukerne å la være å handle hos disse mangemillionærene
Kvittre Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Ikke overrasket i det hele tatt. Hva skulle de ellers gjøre, fortsette og klage over « prisdiskriminering « og håpe at kundene handlet hos de fordi vi syntes synd på dem? Tror nok det vil øke litt mer framover, men kanskje ikke så voldsomt.
Sweetheaven Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 frivis skrev (4 timer siden): Nortura har stappfulle fryselagre med kjøtt som de ikke får solgt nok av, fordi dem priser det for høyt. Lurer på om de blir å kaste kjøttet fremfor å sette ned prisene. Gjort det før, si. Bare at da var det overskudd av egg de ikke fikk solgt. Det vanlige hadde jo vært å selge billig og gi forbrukerne gode priser, men de valgte heller å knuse disse.
Gjest SITC Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 frivis skrev (4 timer siden): Nortura har stappfulle fryselagre med kjøtt som de ikke får solgt nok av, fordi dem priser det for høyt. Lurer på om de blir å kaste kjøttet fremfor å sette ned prisene. Ja visst gjør det de. Samme som med alle eggene som var på lager også. Merkelig at det er kun ved lav tilgjengelighet at det påvirker prisen (når de setter prisen opp)...
Gjest Warrior Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 Legger ikke merke til prisøkning eller at priser går ned jeg😅 men hvis det har økt nå og så plutselig gått ned igjen så er det vel bare midlertidig de setter ned prisene tenker jeg.
Btw Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 22 hours ago, Rødstrupa said: Trodde først det var 1. april. Dette hadde vi ikke ventet! Det lønner seg tydeligvis å pipe/klage! Det må være gøy for dem å kunne kjøre dette psykologisk spillet på folk. 1
Anciol Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 Storhandler på Gigaboks eller Billy når det kommer til fisk o.l praktisk å fylle opp fryserne 1
Koskos Skrevet 4. februar 2023 #18 Skrevet 4. februar 2023 De mister kunder ved å holde på slik. Jeg nekter å betale for overprisede varer, nå kjøper jeg kun på tilbud og handler stort på Rusta,Billy eller Gigaboks. De vil tape kunder, ergo vil de senke prisene så folk faktisk har råd til å kjøpe maten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå