Gå til innhold

Noen her opplevd og "fryse" i flere dager, uten feber?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fryst i 2-3 dager nå, men har ikke feber. Mulig jeg bygger på noe forkjølelse. Hvor lenge varte det hos dere? 

Anonymkode: ae633...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fryser jo hver dag med de strømprisene som har vært i det siste.

Anonymkode: cb616...5b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men her var det lågt stoffskifte. Det ordna seg når eg begynte på medisiner.

Anonymkode: 3a02e...e50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stort sett frysen. Men hadde en periode nå med ekstrem frysing. Hadde bitte litt lave verdier på jern (fritt jern) og det hjalp å ta jerntabletter en ukes tid . Sjekke verdiene kan være lurt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men her var det lågt stoffskifte. Det ordna seg når eg begynte på medisiner.

Interessant. Andre symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Charlieus skrev (1 minutt siden):

Jeg er stort sett frysen. Men hadde en periode nå med ekstrem frysing. Hadde bitte litt lave verdier på jern (fritt jern) og det hjalp å ta jerntabletter en ukes tid . Sjekke verdiene kan være lurt. 

Såpass ja. Så selv bittelite lave verdier på jern, kan få en til og fryse ekstremt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, jeg frøys veldig da jeg var i overgangsalderen. I stedet for hetetokter, som kvinner flest, så fikk jeg frostrier. Det gikk over i løpet av to år. Hvor gammel er du, og hvilket kjønn?

Anonymkode: e3f22...0d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Såpass ja. Så selv bittelite lave verdier på jern, kan få en til og fryse ekstremt? 

Jeg gjorde iallfall det. Selvom man er akkurat innafor referanseområdet kan det gi konsekvenser.  Synes leger generelt er dårlig på å følge opp slikt.  Så greit å følge med litt selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlieus skrev (1 minutt siden):

Jeg gjorde iallfall det. Selvom man er akkurat innafor referanseområdet kan det gi konsekvenser.  Synes leger generelt er dårlig på å følge opp slikt.  Så greit å følge med litt selv 😊

Takk for tips :) Skal prøve og få i meg en leverposteiboks om dagen, så ser vi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for tips :) Skal prøve og få i meg en leverposteiboks om dagen, så ser vi. 

Det kan jo være så mangt . Ville heller tatt en blodprøve for å se. Man kan som regel bare droppe innom legekontoret for å ta det, trenger ikke time . 

Endret av Charlieus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlieus skrev (Akkurat nå):

Det kan jo være så mangt . Ville heller tatt en blodprøve for å se. Man kan som regel bare droppe innom legekontoret fot å ta det, trenger ikke time . 

Her må jeg dessverre ha en grunn for og ta blodprøve. Kan ikke bare si at jeg skal ta det, evt privat.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser når jeg er veldig sliten. Så når det blir mye på jobb, så kan jeg starte å fryse på ettermiddag/kveld. Skjer i stressende perioder. 

Anonymkode: 5ec49...377

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Interessant. Andre symptomer?

Ja tørr hud, trøtt, treig fordøyelse. Begynte plutselig å gå opp i vekt utan noko god grunn. Sleit og med konsentrasjonen, men ikkje så ille som ein del andre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjipt å fryse hele tiden! 🥶

Jeg er alltid kald. Så gikk jeg ned 40 kg og ble enda kaldere 🙈 Så måtte jeg nettopp starte på antidepressiva, og plutselig begynner jeg å få slike «frostrier» som når du har begynnende feber. På toppen. Altså, jeg flytter snart til ekvator 🙄

Håper du finner ut av hvorfor, og at det kan gjøres noe med!

Anonymkode: 293bf...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...