Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

1 år siden fødsel og har ikke fått mensen enda. Ammer ca 3 ganger om dagen. 

Har de siste dagene kjent en del stikninger på begge sider nederst på magen. Har noen opplevd dette før første mens kommer? Kan kjennes ut som at kroppen prøver på eggløsning, men ikke får det til. Negative el tester. 

Anonymkode: f72eb...5e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ingen stikkinger, men fikk hvert fall mensen tilbake bare få dager før ettårsdagen, så det er nok ikke så uvanlig å ikke ha fått den enda. Jeg gikk rett tilbake i stabil syklus.

Anonymkode: 31660...d65

Skrevet

Er ikke noe å bekymre seg for når du enda ammer tre ganger om dagen. Heller nyt det 😅 jeg var på andre enden av skalaen, fullammet men fikk mensen allerede etter 7 uker🙃 følte meg mildt sagt snytt, da de fleste jeg kjente fikk mensen tilbake da de sluttet å amme så mye når de gikk tilbake i jobb (ca. 10 mnd.)😫

Anonymkode: 0c006...a10

Skrevet

Vi brukte lang tid på å bli gravid og ente tilslutt med ivf. Vi tenker å starte prøving igjen (ikke ivf) til sommeren og da er det greit å rekke å få en stabil syklus først.

Vi får se om jeg prøver å redusere til 2 amminger om dagen når baby blir 1 år om et par uker 🙂

Ts 

Skrevet

Hei! Jeg fikk ikke mensen tilbake før jeg slutta fullstendig å amme, på slutten var det kanskje én gang om dagen. Gikk 13 mnd etter fødsel. Jeg rakk å ha mensen én gang, før jeg plutselig var gravid igjen. Førstemann var IVF-barn, så andremann var en veldig fin overraskelse! 

Skrevet

Fikk mens ca 14 - 15 mnd etter fødsel. Ingen stikninger. 

Anonymkode: 6827a...793

Skrevet
Mayah skrev (2 minutter siden):

Hei! Jeg fikk ikke mensen tilbake før jeg slutta fullstendig å amme, på slutten var det kanskje én gang om dagen. Gikk 13 mnd etter fødsel. Jeg rakk å ha mensen én gang, før jeg plutselig var gravid igjen. Førstemann var IVF-barn, så andremann var en veldig fin overraskelse! 

Så godt å høre. Vi tenker å starte prøving i juni. Skal ha en del ulønnet permisjon så må vente litt med prøving så jeg ikke mister for mye sykepengerettigheter og rekker å jobbe 6 av de siste 10 mnd for å ha rett på foreldrepenger igjen :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Skrev feil.

Endret av Dame1989
.
Skrevet

Her er det også ca 1 år siden fødsel og har heller ikke fått tilbake mensen enda. Ammer fortsatt. 

Skrevet

Ts her. 

Fortsatt ingen mens, men mye verking nederst i magen og stikninger på sidene. Negative el tester :(

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Helt normalt når du fortsatt ammer. Slutt å amme, så kommer den tilbake (dersom det er sånn at dere vil prøve på et nytt barn).

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Helt normalt når du fortsatt ammer. Slutt å amme, så kommer den tilbake (dersom det er sånn at dere vil prøve på et nytt barn).

Tenkte å begynne prøving i juni, men ønsker å tracke syklusen min i noen måneder først :)

Hadde du mye murring/stikninger før første mens? Aldri hatt det før. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tenkte å begynne prøving i juni, men ønsker å tracke syklusen min i noen måneder først :)

Hadde du mye murring/stikninger før første mens? Aldri hatt det før. 

Da jeg fikk mensen tilbake etter min første fødsel var det helt utav det blå, husker jeg. Før jeg fikk barn hadde jeg alltid murringer i forkant, og masse smerter. Etter at jeg fikk det første barnet var det null smerter, det var veldig uvant. Men det er sikkert normalt å kjenne murringer i forkant også. Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...