AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Min samboer valgte tidlig å lyve ovenfor meg når det kom til tidligere relasjoner. Han la av en goood del av sannheten, f.eks. «Åh, hun der, ja, nei, hun var bare en venn» (når de egentlig hadde vært fuckfriends), og sa også at han og en tidligere sexpartner kun hadde møttes 2 ganger… når det viste seg at han hadde sovet over og hengt rundt med henne i 2 mnd. 🙃 Generelt har han skjult en god del av fortiden, men kommet med sannheten til syvende og sist under «press» fra meg… da jeg luktet lunta. Da ble jeg sint, grinete og såret, men føler av og til at jeg overdriver…? Jeg vet ærlig talt ikke. Og ja… Problemet er at nå har jeg fått litt nok og er megasåret, selv om han sier at han gjorde dette for å ikke provosere meg eller gjøre meg mistenksom. Han er av den enkle typen som mener fortid er fortid, og vil kun se fremover. MITT problem er at han lovte meg å ikke lyve om fortid, men så viser det seg at det har han gjort sikkert 2 ganger etter denne lovnaden. Han slettet forøvrig tidlig i relasjonen vår (før vi ble sammen) unna alle damer han hadde hatt greier med (tydeligvis) på snap, og har hele veien vært en super kjæreste som jeg er helt sikker på ikke har vært utro. Vi har stort sett alltid vært sammen i hverdagen, og har jo kun sovet 2 netter bort fra hverandre på 1,5 år. Alt annet er perfekt! Men nå sliter jeg med tilliten, selv om dette gjelder ting som har vært FØR. Parterapeuten vil nesten ha det til at jeg er den kjipe, som ikke klarer å se fremover. Selv sier kjæresten min at han lover å ikke lyve mer, og «at nå er jo alt på bordet». Ja, det er det, men tilliten min er ikke den samme!! Og vi har en 2,5 mnd. liten baby vi tar oss av. Hva gjør jeg??? K28 Anonymkode: df050...dd8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Fortid er fortid. Hva som skjedde før deg av relasjoner er ikke viktig nå. Anonymkode: bdb37...36b 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Du overdriver ikke. Han har brutt tilliten helt fra starten av og fortsetter å lyve. En sånn mann kan du aldri stole på. Jeg har vært i et sånt forhold før og det beste jeg har gjort var å slå opp. Anonymkode: 5eb89...5cc 3
Trolltunge Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Enig med terapeuten her. Du ødelegger for dere ved å henge fast i fortiden, mens det er nåtid og fremtid som er det viktige. Du må nesten velge om hans fortid er viktigere for deg enn deres eventuelle fremtid, for dere har neppe en fremtid om du er opptatt av å grave I fortiden. 6
apekatten123 Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Han har jo bare prøvd å bevare godstemningen i forholdet... Du høres jo ut som en som absolutt ikke takler å høre om tidligere forhold.. 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Det er jo kjent at det som ofte er en stor kilde til konflikt i forholdet er graving og snakk om tidligere forhold. Hvis han hadde vært ærlig om alt ville du antagelig følt deg verre akkurat nå enn det du gjør. Man vil vite mer og mer, ned til minste detalj, men jo mer man får vite jo mindre tilfreds blir man. Mitt råd er å slutte å spørre om fortiden hans, legg dette bak deg og glem hele greia. Anonymkode: 4ac91...219 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Litt uenig her… har selv vært åpen og transparent rundt det meste! Aldri løyet av meg tidligere partnere. Det er han som er nyflytter til mitt (lille) hjemsted, og hvis jeg spør hvilke relasjoner han evt. har hatt rundtom her (noe sannsynligheten er stor for at jeg får vite uansett), så synes du det er helt ok å lyve for partner? TS Anonymkode: df050...dd8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 apekatten123 skrev (1 minutt siden): Han har jo bare prøvd å bevare godstemningen i forholdet... Du høres jo ut som en som absolutt ikke takler å høre om tidligere forhold.. Det stemmer også. Det er vel det han forsto.. men likevel (?) TS Anonymkode: df050...dd8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 Hvorfor i all verden snakker dere om tidligere sexuelle erfaringer? Anonymkode: 62394...02a 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 Trolltunge skrev (15 minutter siden): Enig med terapeuten her. Du ødelegger for dere ved å henge fast i fortiden, mens det er nåtid og fremtid som er det viktige. Du må nesten velge om hans fortid er viktigere for deg enn deres eventuelle fremtid, for dere har neppe en fremtid om du er opptatt av å grave I fortiden. Har du oversett at han fremdeles driver å lyver? Dette handler ikke om fortid Anonymkode: 5eb89...5cc
Trolltunge Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du oversett at han fremdeles driver å lyver? Dette handler ikke om fortid Anonymkode: 5eb89...5cc Om fortiden, som hun driver på med å presse ut av ham mener du? Jeg synes ts er svært ufin her, og hadde løpt om jeg hadde en partner som drev på slik. Jeg har ikke lest noe om at han driver på med løgner om deres liv sammen. Angående det skriver hun fint om ham, men hun nekter å la fortiden ligge. Jeg hadde ikke orket. Hvordan kan man ha en fremtid med en som er mest opptatt av fortiden? 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du oversett at han fremdeles driver å lyver? Dette handler ikke om fortid Anonymkode: 5eb89...5cc Han lyver ikke om ting i nåtiden, men har løyet om å ikke skulle lyve om fortiden, én gang for mye. Synes jeg da… men er jo glad i ham og vet at babyen har det best om vi begge tar oss av henne sammen. Så fremt vi er enige. Likevel sliter jeg med å legge dette bak meg. Ts Anonymkode: df050...dd8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 Men det er ikke meningen at dere skal snakke om dette i utgangspunktet. Han har rett i det med å se fremover, samlivsråd sier det samme. Ikke press han til å snakke om tidligere forhold. Spør du deg selv om hvorfor han føler at han ikke kan være ærlig? Han vil kanskje stoppe samtalen fordi han vet at det blir oppfølgingsspørsmål? Hvis han alltid skal svare ærlig på spørsmål du har om tidligere flammer, hvor slutter den samtalen da? Det går jo ned i et kaninhull hvor dere kommer mye dårligere ut på den andre siden. Svaret på overskriften blir vel at det er du som er litt urimelig. Du burde ikke spurt i utgangspunktet. Du sliter med å legge det bak deg, men du greier det nok hvis du bestemmer deg for at du vil. Anonymkode: 4ac91...219 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #14 Skrevet 2. februar 2023 Jeg tenker du sliter skikkelig med sjalusi og er veldig urimelig. Han har en fortid og den tilhører han. Du har ingen innsynsrett i den til å vite hvor mange ganger han og en annen dame har pult. Er du tenåring? Anonymkode: f6721...8e2 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #15 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Han lyver ikke om ting i nåtiden, men har løyet om å ikke skulle lyve om fortiden, én gang for mye. Synes jeg da… men er jo glad i ham og vet at babyen har det best om vi begge tar oss av henne sammen. Så fremt vi er enige. Likevel sliter jeg med å legge dette bak meg. Ts Anonymkode: df050...dd8 Han lyver fortsatt, i nåtiden, om ting som skjedde i fortiden. At det er om ting som skjedde i fortiden har ikke noe å si for nåtiden, det som har noe å si for nåtiden er at han lyver enda. Lyvingen. Nå. Anonymkode: 5eb89...5cc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #16 Skrevet 2. februar 2023 Du fremstår som sjalu og kontrollerende. Hva skal du med alle detaljene om hans tidligere seksuelle forhold? Hva skal du med den informasjonen? Ikke rart han kommer med hvite løgner, han er jo ikke helt urutinert på sånne spørsmål og hva helt ærlige svar kan føre til. Anonymkode: ae20d...e4c 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #17 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du fremstår som sjalu og kontrollerende. Hva skal du med alle detaljene om hans tidligere seksuelle forhold? Hva skal du med den informasjonen? Ikke rart han kommer med hvite løgner, han er jo ikke helt urutinert på sånne spørsmål og hva helt ærlige svar kan føre til. Anonymkode: ae20d...e4c Hvis det er damer han fortsatt har kontakt med syns jeg det er rimelig å få vite hvordan han kjenner de og om de har vært noe mer enn venner. Om han lyver om dette for å opprettholde kontakten uten å få mistanke så tyder det på at det er mer han skjuler om hvorfor de fortsatt har kontakt Anonymkode: 5eb89...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #18 Skrevet 2. februar 2023 Har du tenkt på at du invaderer ikke bare hans fortid men også eksene hans sin? Liker du tanken på at en fremmed dame sitter å gnager om detaljer om sexen du har hatt med noen tidligere med din tidligere flamme? Sitter å forteller hver detalj om forholdet, samtaler og stillinger? Det er jo virkelig ikke normalt. Jeg tenker at du må gå i deg selv her og jobbe med egen usikkerhet for sånn du holder på nå så driver du med nærmest psykisk mishandling av partneren din og ødelegger både ditt eget liv og hans. Du har ikke innsynsrett i hans forhistorie på mikrodetaljer og det må du nesten bare akseptere før du ødelegger familien din. Anonymkode: f6721...8e2 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #19 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er damer han fortsatt har kontakt med syns jeg det er rimelig å få vite hvordan han kjenner de og om de har vært noe mer enn venner. Om han lyver om dette for å opprettholde kontakten uten å få mistanke så tyder det på at det er mer han skjuler om hvorfor de fortsatt har kontakt Anonymkode: 5eb89...5cc Sjalu altså. Og kontrollerende. Anonymkode: ae20d...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #20 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er damer han fortsatt har kontakt med syns jeg det er rimelig å få vite hvordan han kjenner de og om de har vært noe mer enn venner. Om han lyver om dette for å opprettholde kontakten uten å få mistanke så tyder det på at det er mer han skjuler om hvorfor de fortsatt har kontakt Anonymkode: 5eb89...5cc Ja og nei spørsmål ja. Men ts sitter å graver om detaljer om sexlivet hans i fortiden. Det er psykt. Anonymkode: f6721...8e2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå