Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kanskje noen her vet dette. Ble brått usikker. Fikk uføretrygd fastsatt etter arbeidsinntekt for endel år siden. Hadde da jobbet i mange år.  Hadde en forsikring i tillegg, så inntekten min er endel over minstesats og har vært til å leve med. Har et ganske stort boliglån som jeg betaler ned på. Hvis jeg nå gifter meg, vil uføretrygden da  bli mindre? Ettersom det er min bolig som jeg vil beholde selv pga barn og arv kommer vi til å ha særeie og separat økonomi, jeg vil fortsette å betale på lånet og forsikringer og renovering ect. Eller er det sånn som jeg har tenkt tidligere, at det bare er hvis man har minstesats at uføretrygden kan bli redusert? 

Anonymkode: af24e...00c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er kun dersom man har minstesatsen at uførestødnaden reduserers. Du har tenkt rett.

Det er jo helt sprøtt at det er kun de som har aller minst som skal få enda mindre om de gifter seg, men det er en avsporing 😛

Anonymkode: 631ed...02c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har sendt e-post til statsministerens kontor og skrevet at det bør gjelde alle uføre, for de fleste uføre har jo ikke så god råd. Det hjelper nok ikke, men kan jo håpe.

Anonymkode: 3846f...bb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har sendt e-post til statsministerens kontor og skrevet at det bør gjelde alle uføre, for de fleste uføre har jo ikke så god råd. Det hjelper nok ikke, men kan jo håpe.

Skrev i feil tråd.

Skrevet
On 2/2/2023 at 4:03 PM, AnonymBruker said:

Nei, det er kun dersom man har minstesatsen at uførestødnaden reduserers. Du har tenkt rett.

Det er jo helt sprøtt at det er kun de som har aller minst som skal få enda mindre om de gifter seg, men det er en avsporing 😛

Rein idioti ja. Denne loven må endres kraftig. Og det kjapt!

Anonymkode: dd184...968

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 16.03):

Trenger ikke engang gifte seg, så lenge de er å regne som samboere så skal ytelsen reduseres. Tror man regnes som samboere om man bor sammen mer enn 60 dager i året.

Anonymkode: 60a51...ade

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 16.03):

Syns du ser dette fra feil sted. Man får et tillegg når man har minstesats og er enslig.

Sånn sett kan man si at det er sprøtt at det kun er de som har minstesats som får dette tillegget når de er enslige...

Anonymkode: cf651...8c3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...