AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Jeg lurer på bursdagsgaven fra min mor til 50-årsdagen min. Jeg kan ikke slutte å tenke på den og om jeg er smålig om det. Jeg mener, jeg forventer ikke mye, men følelsene mine sier at jeg forventet mer enn det jeg fikk. Liker egentlig ikke å feire bursdager, har egentlig ikke likt det siden 20 år men hver år har jeg fått fine blomster av moren min, kanske en liten ting. Til 40-årsdagen fikk jeg en dag på spa med massage tilsammen med henne. Jeg blev 50 for noen uker siden, og når hon og samboern kom på kaffe hadde de en liten blomsterbukett og en gave med. Gaven var i en papppose fra butikken, stiftet sammen uten noe slags pynt på. I posen, pakket i avispapir var gaven. Gaven. Ett kakefat i glass. To etajser. Ett brukt kakefat med litt flekker på. Jeg vet ikke. Jeg er bare litt skuffet. Det er ikke verdien av det, det er mer at ske ikke så ut til å legge noen innsats i gaven. Det stemmer ikke med noe jeg har på kjøkkenet mitt. Det er ikke noe fra barndomshjemmet mitt. Og hun er ikke typen som går til bruktbutikker for å finne ting. Det er som de husket; Opps, det er bursdagen hennes, hva har vi hjemme... og de finner dette fatet og kaster det i posen. Ingen kort, ingen bånd, ingen innpakningspapir, ikke noe ekstra. Har jeg rett i å bli skuffet? Eller har jeg i alle år sagt; Jeg trenger ingenting, så jeg får det jeg fortjener og burde bare holde kjeft? Anonymkode: 9ab9a...2f8 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Når du sier at du ikke trenger noe år etter år så burde du egentlig ikke fått noe mener nå jeg. Når du attpåtil får noe så klager du. Moren din har vel begynt å dele ut ting med tanke på arv osv... Sånn min bestemor begynte. Fikk mye rart, men sutret aldri over tingene jeg fikk. Anonymkode: df977...02f 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Kanskje hun har begynt å surre❤️ Anonymkode: 84fc5...de4 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Jeg kan ikke huske dette kakefatet fra barndomshjemmet mitt, det kan være fra samboerns hjem. Nå er det en ting i mitt hjem jeg ikke har helt plass for eller bruk for Jeg hadde blitt mer glad for en skikkelig stor blomsterbukett eller blomsterarrangement, og ett kort. Du har nog rett, ho har begynt å surre... det er en del stress i livet deres. Anonymkode: 9ab9a...2f8 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Jeg ble òg skuffet av bursdagsgave fra mamma og pappa, er ca like gammel spm deg. Fikk noe jeg overhodet ikke har behov for, som ikke var personlig eller estetisk min stil. Var som at de ga noe til en fjernere bekjent og ikke datteren sin. Så jeg forstår deg godt når du er skuffet over gaven hennes. Men jeg ville ikke gjort noe ut av det, oftest fører det bare til mer tøys og såra tær. Anonymkode: ee622...b91 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Det var ikke arv da? Anonymkode: 54b23...b8c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Hun kom på kaffe? Ikke 50 års dags selskap med mat og taler og kaker? Høres litt ut som om du burde være glad du fikk gave i det hele tatt, hvis alt du gav moren din var en kopp kaffe.. kanskje det var et fint fat som hun så på som arvegods. Anonymkode: 43f08...8e7 2
Klikker83 Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg lurer på bursdagsgaven fra min mor til 50-årsdagen min. Jeg kan ikke slutte å tenke på den og om jeg er smålig om det. Jeg mener, jeg forventer ikke mye, men følelsene mine sier at jeg forventet mer enn det jeg fikk. Liker egentlig ikke å feire bursdager, har egentlig ikke likt det siden 20 år men hver år har jeg fått fine blomster av moren min, kanske en liten ting. Til 40-årsdagen fikk jeg en dag på spa med massage tilsammen med henne. Jeg blev 50 for noen uker siden, og når hon og samboern kom på kaffe hadde de en liten blomsterbukett og en gave med. Gaven var i en papppose fra butikken, stiftet sammen uten noe slags pynt på. I posen, pakket i avispapir var gaven. Gaven. Ett kakefat i glass. To etajser. Ett brukt kakefat med litt flekker på. Jeg vet ikke. Jeg er bare litt skuffet. Det er ikke verdien av det, det er mer at ske ikke så ut til å legge noen innsats i gaven. Det stemmer ikke med noe jeg har på kjøkkenet mitt. Det er ikke noe fra barndomshjemmet mitt. Og hun er ikke typen som går til bruktbutikker for å finne ting. Det er som de husket; Opps, det er bursdagen hennes, hva har vi hjemme... og de finner dette fatet og kaster det i posen. Ingen kort, ingen bånd, ingen innpakningspapir, ikke noe ekstra. Har jeg rett i å bli skuffet? Eller har jeg i alle år sagt; Jeg trenger ingenting, så jeg får det jeg fortjener og burde bare holde kjeft? Anonymkode: 9ab9a...2f8 Du har all rett til å bli skuffet! Punktum. 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kanskje hun har begynt å surre❤️ Anonymkode: 84fc5...de4 Det var min første tanke også. Brukt kakefat i avispapir er litt.....off. Anonymkode: 44faa...e81 3
Klikker83 Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun kom på kaffe? Ikke 50 års dags selskap med mat og taler og kaker? Høres litt ut som om du burde være glad du fikk gave i det hele tatt, hvis alt du gav moren din var en kopp kaffe.. kanskje det var et fint fat som hun så på som arvegods. Anonymkode: 43f08...8e7 Skjerpings! Det er en mamma det er snakk om her, ikke en tante, søskenbarn eller en bekjent. Hvorfor må noen av dere KG damer alltid være så grinete??? 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kanskje hun har begynt å surre❤️ Anonymkode: 84fc5...de4 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var min første tanke også. Brukt kakefat i avispapir er litt.....off. Anonymkode: 44faa...e81 Jeg tenkte det samme som dere. Kan hende hun har begynt å surre. ❤ Anonymkode: ed1bf...903 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 Klikker83 skrev (5 minutter siden): Skjerpings! Det er en mamma det er snakk om her, ikke en tante, søskenbarn eller en bekjent. Hvorfor må noen av dere KG damer alltid være så grinete??? Tenker at man høster det man sår. Beklager om det kom grinete ut, men ja, jeg syns ts høres smålig ut. Inviterer ikke til selskap, for det liker hun ikke, men forventer flott gave. Er hun 50 er moren antagelig pensjonist, og har kanskje ikke råd til mer. Anonymkode: 43f08...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 Jeg hadde nok også blitt skuffet, men jeg håper ikke du har vært for tydelig med at du ikke ønsker gaver, eller ikke vist noe særlig takknemlighet for blomstene du har fått hvis du faktisk setter pris på det. Anonymkode: f6712...892
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #14 Skrevet 2. februar 2023 Det er ikke arv. Kakefatet er ikke fra min familie, og det er av typen du kan finne på butikken før 150-200 kr. Her er det ikke mye å arve. Litt glass og pynteting, ellers håper jeg det er nok midler til å dekke begravelsen. De har gott råd, bor i samboerns nedbetalte hus, har penger till reiser, konserter og middag på restaurant. Jeg har ikke noen stor familie så det var ikke noen stor feiring. Hon ville komme på kaffe og kake (hadde lagd en hjemmelagd kake med fyll og marsipan), 50-årsdagen var i ledigheterne kring nyttår og vi/de kunde ikke komme tidiligere. Ett av barnen hadde også sein bursdagsfeiring. Jeg ville ha invitert dem til middag men de ville komme på kaffe. Kanskje jeg inviterer venner til en feiring om våren når vi kan være utendørs - kanskje. /TS Anonymkode: 9ab9a...2f8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #15 Skrevet 2. februar 2023 Jeg blir veldigt glad før blomster, håper det vært tydelig andre år. Fikk veldig fine blomster med bud fra svigers og annen familie. En bok, ett brettspill, billetter til en musikal, en god middag tillsammen - det ville vært gaver til meg. Eller en donasjon til en av mine veldedige organisasjoner (hun vet hva jeg bryr meg om). Det brukte kakefatet var akkurat som "jeg bryr meg egentlig ikke", det er mer det jeg er skuffet over... /TS Anonymkode: 9ab9a...2f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #16 Skrevet 2. februar 2023 Du er 50. Man kan derfor anta din mor er minst 75, helst over 80. I den alderen skal man forvente at de kognitive evnene begynner å gå til skogen. Det kan komme mye rart. Si takk, vask og gi fatet vekk til en bruktbutikk. Og gi din mor en tilsvarende gave neste gang hun har bursdag. Jeg hadde dog blitt gladere for et brukt og skittent kakefat enn en dag på spa med forutsetning at giver blir med. Slitsomt å være tvungen vert for egen «gave». Anonymkode: a0348...582 1
Lerke987 Skrevet 2. februar 2023 #17 Skrevet 2. februar 2023 Jeg hadde blitt veldig skuffet. Skjønner deg godt. 2 1 1
saltvann Skrevet 2. februar 2023 #18 Skrevet 2. februar 2023 Kanskje hun selv mener den er fin og hvis du liker å bake så var tanken god. Men skjønner også at du ble skuffet siden det er et rundt tall.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #19 Skrevet 2. februar 2023 jeg har fått mye rart opp gjennom altså, men den eneste gangen jeg ble skuffet var når jeg giftet meg. Vi hadde i selskap, men hadde forventet en gratulasjon av søsken om ikke annet. Men vi fikk verken en gave eller gratulasjon av min søster eller mannens bror. Av foreldrene hans fikk vi et gavekort på 500 kr på et kjøpesenter. Anonymkode: 336be...2f4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #20 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg har fått mye rart opp gjennom altså, men den eneste gangen jeg ble skuffet var når jeg giftet meg. Vi hadde i selskap, men hadde forventet en gratulasjon av søsken om ikke annet. Men vi fikk verken en gave eller gratulasjon av min søster eller mannens bror. Av foreldrene hans fikk vi et gavekort på 500 kr på et kjøpesenter. Anonymkode: 336be...2f4 Vi hadde Ikke selskap, skulle det stå. Anonymkode: 336be...2f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå